Saan syödä 5x päivässä normaalia ruokaa mm. kananmunanvalkuaista S.Sieppi
Normaalia ruokaa: Kananmunanvalkuainen, broileri, bataatti. Riisi ja muu.
Kertoo Sara. Mitä normaalia ruokaa tuo on?
Kommentit (18)
Munasta syödään kaikki paitsi kuoret. Ihme nirsoilua. Bataatti turhaa hienostelua, ei kuulu Suomlaiseen perinteiseen ajatukseen normaalista ruoasta. Broilerin ja riisin ymmärrän, ne on kuuluneet kimppaan jo omassa nuoruudessani, viillokkina tai risottona.
Eivätkö kaikki nuo tissimallit ja fitnesstyypit sano syövänsä normaalisti, ja sitten ruokavalio on jokin ääripäähän vedetty? Annetaan ymmärtää että pelkkä olemassaolo ja pikku urheilu riittää, vaikka jotain kananmunaakin punnitaan ja syödään tietyllä kellonlyömällä.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö kaikki nuo tissimallit ja fitnesstyypit sano syövänsä normaalisti, ja sitten ruokavalio on jokin ääripäähän vedetty? Annetaan ymmärtää että pelkkä olemassaolo ja pikku urheilu riittää, vaikka jotain kananmunaakin punnitaan ja syödään tietyllä kellonlyömällä.
Näin se on ja surullista, että edelleen niin monet uskoo näitä. Sitten ihmetellään mikä itsessä on vikana kun ei millään saa samoja tuloksia. Aletaan syyttää geenejä ja kilpirauhasta...
Vierailija kirjoitti:
Normaalia ruokaa: Kananmunanvalkuainen, broileri, bataatti. Riisi ja muu.
Kertoo Sara. Mitä normaalia ruokaa tuo on?
"muu"
Broileri ja bataatti on ihan normaalia ruokaa, kananmunasta ei tavallisesti ole mitään syytä jättää keltuaista syömättä, mutta osa jättää syömättä vain siksi kun ei tykkää sen mausta.
En ikinä ymmärrä miten joku voi käyttää ainoan elämänsä tuollaista pelleilyä ruoan kanssa pitäen. Ei mitään nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ymmärrä miten joku voi käyttää ainoan elämänsä tuollaista pelleilyä ruoan kanssa pitäen. Ei mitään nautintoa.
Niin. Kun ei toi tyyppi todellakaan ole silti mikään maailmanluokan karismaattinen ja seksikäs kaunotar... why bother? Voisi ihan hyvin ottaa vähän rennommin.
No itse jätän keltuaisen syömättä koska se sisältää paljon kolesterolia.
Täh, Sarahan käy harva se päivä mäkissä.
Vierailija kirjoitti:
Jolla ei ole vaikutusta veren kolesteroliin. Minä syön 24 kananmunaa viikossa keltuaisineen kaikkineen ja kolesteroliarvoni on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Munasta syödään kaikki paitsi kuoret. Ihme nirsoilua. Bataatti turhaa hienostelua, ei kuulu Suomlaiseen perinteiseen ajatukseen normaalista ruoasta. Broilerin ja riisin ymmärrän, ne on kuuluneet kimppaan jo omassa nuoruudessani, viillokkina tai risottona.
Miten määrittyy "suomalaisen perinteinen ajatus normaalista ruoasta"? Miksi bataatti ei sovi siihen, mutta riisi sopii? Tuontiruokia ne ovat molemmat, niin kuin banaanit, kahvi, viinirypäleet, kiivi, avokado, maissi, tonnikala, soija ja aika moni muu monen suomalaisen tavalliseen ruokavalioon kuuluva. Miksi syömisessä pitäisi noudattaa jotain merkillisiä perinteitä, ja mitä väliä muiden "hienostelulla" on sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittyy "suomalaisen perinteinen ajatus normaalista ruoasta"? Miksi bataatti ei sovi siihen, mutta riisi sopii? Tuontiruokia ne ovat molemmat, niin kuin banaanit, kahvi, viinirypäleet, kiivi, avokado, maissi, tonnikala, soija ja aika moni muu monen suomalaisen tavalliseen ruokavalioon kuuluva. Miksi syömisessä pitäisi noudattaa jotain merkillisiä perinteitä, ja mitä väliä muiden "hienostelulla" on sinulle?
Tiedän kyllä että palstalaisilla ei ole juurikaan huumorintajua.
Vierailija kirjoitti:
Miten se kolesteroli siinä keltuaisessa sinua häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kolesteroli siinä keltuaisessa sinua häiritsee?
No siten että lääkäri on käskenyt tarkkailemaan kolesterolia sisältävien tuotteiden käyttöä, koska suvussa paljon kolesteroliongelmia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jolla ei ole vaikutusta veren kolesteroliin. Minä syön 24 kananmunaa viikossa keltuaisineen kaikkineen ja kolesteroliarvoni on hyvä.
Minulle sydänlääkäri korosti ettei saa syödä yli kahta kananmunaa viikossa. Määrään lasketaan tietenkin myös ruoanlaitossa käytetyt kananmunat.
Mä syön paljon kananmunia, ja mun kolesteroliarvo oli 3,6. Ja huonoa siitä tosi vähän.
Mä testasin tuota tiukkaa ruokavaliota ja treenasin 5x vko sali plus aerobinen 5x vko.
Aamupalalla tattaripuuro, marja ja raejuusto ja kahvi ja omegat.
Lounaalla punnittiin tummaa riisiä/bataattia/perunaa, kanaa/tonnikalaa/jauhelihaa, puolet salaattia, tomaattia ja kurkkua
Välipala treenipäivänä heraproteiini ja banaani
Illallinen kananmunia hemmetisti
Rahkaa ja marjoja ja kaksi riisikakkua kinkulla
Sain hyviä tuloksia todellakin ja laihduin ja kiinteydyin, mutta lopetin ruokavalion. Ihan älytöntä, kaikesta pitää kieltäytyä ja kaikki punnitaan, mitataan. Ihan liikaa lihaa ja maitotuotteita, epäeettistä ja kananmunia olisi pitänyt syödä päivässä 12?? :D Lisäksi ateriarytmi oli järjetön, pitää käydä töissä ja koulussa ja kantaa KOKO ajan eväslaukkua tai rasiaa, koko ajan juoda litroittain vettä ja pitää pulloa mukana kaikkialla. Jos et saanut ruokaa heti meni pää sekaisin.
Ei tuollainen ruokavalio sovi muille kuin näille ketkä tekee fitnessiä työkseen tai on malleja, ei normaali ihmisen arkeen yksinkertaisesti mahduteta tuollaista elämäntapaa, ellet sitten halua kantaa eväitä kaikkialle tai ole esim.kotona aina. Hyvin yksinäistä se myös oli, kun aina oli kiire syömään. Rasittavaa.
Mulla on edelleen ateriarytmi sama mutta todellakin varioin siten, että otan hyvällä omallatunnolla laukusta protskupatukan tai jos aamulla ei maistu puuro, teen smoothien. Ts.syön aina niin hyvin kun jaksan ja treenipäivinä heraproteiinia. Painan joitain kiloja enemmän enkä tee enää aerobista niin rajusti, mutta olen onnellisempi kun voi elää eikä tarvi punnita.
No ihan ruokaa. MIkä on normaalia ja mikä ei. Jollekin on normaalia sianliha, toiselle ei. Toiselle normaalia on hesen burgeri, toiselle ei.