Onko kenenkään lomamatka peruuntunut raskauden takia?
Siis että lääkäri olisi antanut lääkärintodistuksen, joka kieltää lentämisen.
Minkälaiset riskit tai oireet johtivat siihen?
Kommentit (7)
Kait jos keskenmenon vaara on suuri (esim. supistuksia paljon ja liian aikasin), vaikea raskausajan diabetes tai pahoja ongelmia verenpaineen kanssa. Mutta enpä ole kyllä kuullut moisesta tapauksesta keneltä lääkäri olisi oikeasti kieltänyt, suositellut kyllä. Itse lensin vielä viikolla 34 vaikka aikasia supistuksia olikin ollut ja levossakin olin viikon verran puolivälissä raskautta. Raskausaikana lensin samoin kuin ennenkin, eli keskimäärin kerran kuussa 1-4t mittaisia lentoja. Mutta jos olet luoteeltasi vauhko niin en suosittele puolen välin jälkeen lentämistä.
Olisi se kuulkaa harmillista saada alkuvaiheenkin keskenmeno ulkomailla. Mulla on ollut 5 keskenmenoa, joista kahdessa oli pakko tehdä kaavinta. Alkoivat sellaisella vuodolla, että sitä ei pidellyt mikään side puolta tuntia kauempaa ja sitten ei sitäkään. Pytyllä istuin ja valuin. Sitten hakeuduin sairaalaan. Kolme keskenmenostani olivat helpompia ja olivat kuin runsaat kuukautiset ja sujuivat itsestään.
Tän kun oli case Turkki ja piti sairaalalennolla tulla takaisin oli mulla se että ei kiitos.
Onneksi matkanjärjestäjä oli myötämielinen ja muutimme matkan 1,5 v päähän Kreikkaan.
Pystyin hyvin elämään raskausajan ilman yhtään matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kait jos keskenmenon vaara on suuri (esim. supistuksia paljon ja liian aikasin), vaikea raskausajan diabetes tai pahoja ongelmia verenpaineen kanssa. Mutta enpä ole kyllä kuullut moisesta tapauksesta keneltä lääkäri olisi oikeasti kieltänyt, suositellut kyllä. Itse lensin vielä viikolla 34 vaikka aikasia supistuksia olikin ollut ja levossakin olin viikon verran puolivälissä raskautta. Raskausaikana lensin samoin kuin ennenkin, eli keskimäärin kerran kuussa 1-4t mittaisia lentoja. Mutta jos olet luoteeltasi vauhko niin en suosittele puolen välin jälkeen lentämistä.
Ikävä kyllä vauhko luonne ei taida auttaa saamaan matkarahoja takaisin matkavakuutuksesta. Kyseessä pitkä lento Atlantin yli. Reissu varattu ennen kuin tietoa raskaudesta, enkä todella haluaisi istua 10 h lentokoneen penkissä 7 kk raskaana. Pitäisi olla se lääkärintodistus.
Vierailija kirjoitti:
Tän kun oli case Turkki ja piti sairaalalennolla tulla takaisin oli mulla se että ei kiitos.
Onneksi matkanjärjestäjä oli myötämielinen ja muutimme matkan 1,5 v päähän Kreikkaan.
Eli teillä oli pakettimatka ja matkanjärjestäjä suostui itse vaihtamaan kohteen ja ajankohdan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä oli pakettimatka ja matkanjärjestäjä suostui itse vaihtamaan kohteen ja ajankohdan?
Kyllä. Pakettimatka ja saimme muutettua sen lahjakortiksi ja seuraavana vuonna käytimme.
Mutta tapahtui juuri kun tämä Turkin tapahtuma oli pinnalla.
En muista mitä kuluja jouduimme maksamaan. Jotain pientä.
.