Joulu Englannissa, miten perinteet eroaa? Aamiaismajoitus, pieni kylä.
Kommentit (6)
Syötte mincemeat piiraita, ua juotte kuumaa viiniä tai sherryä. Joulupäivänä kunnon lounas ja christmas crackerit.ja joulupudding, varo ettet nielaiše kolikkoa.
Jouluna joillakin perheillä tapana pitää paperisia juhlahattuja, siis sellaisia pieniä kartioita, joita usein tulee niistä party crackereistä. Pikkukylissä saattaa illalla kierrellä edelleen joululaulujen laulajia ovelta ovelle.
Joissakin perheissä lahjoja availlaan pitkin päivää heti aamusta alkaen, mutta ei siis välttämättä kaikkia kerralla, vaan osissa.
Jouluaattona ovat kaikki kaupatkin auki, joulupäivänä voi olla vaikea löytää avointa kauppaa tai ravintolaa, jos pikkukylä. Tapanina jos syötte ulkona, kannattaa tehdä varaus etukäteen, on toisinaan ruuhkaista.
Jos joku tarjoaa vanukasta niin ota jalat alle! !!!!+!!
Vierailija kirjoitti:
Syötte mincemeat piiraita, ua juotte kuumaa viiniä tai sherryä. Joulupäivänä kunnon lounas ja christmas crackerit.ja joulupudding, varo ettet nielaiše kolikkoa.
Se on mince pie, ei minced meat!!!! Ei sisällä lihaa ollenkaan!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mince pie, ei minced meat!!!! Ei sisällä lihaa ollenkaan!!!!
Niinhän tuossa lukeekin. Minulla on tässä purkki: Christmas classic mincemeat, rich & fruity mincemeat with juicy Vostizza currants.... Olen tehnyt useana vuonna itse sen täytteen kuivista hedelmistä, suetia on mahdotonta Suomesta saada. Toin sitä kesälomamatkalta, kuten tärä mincemeatiakin.
Jouluaatto on tavallinen päivä. Illalla pubiin tai lähinnä ne joilla ei ole joulupäiväksi valmisteltavaa.