Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mt-ongelmia nämä on?

Vierailija
08.11.2016 |

Eli mies on muuttunut pikkuhiljaa aivan täysin. En osaa tarkalleen sanoa, milloin muutos on alkanut, mutta parin vuoden sisällä pikkuhiljaa ja nyt kesän jälkeen mies on käyttäytynyt kuin mielipuoli. Olemme eroamassa, koska mies ei myönnä käytöksessään olevan mitään vikaa, ei ota apua vastaan ja syyttää kaikesta minua.

Suurin muutos käytöksessä on raivokohtaukset. Niitä tulee aaltomaisesti, eli muutaman viikon mies on rauhallinen ja hyväntuulinen, kunnes muutaman päivän ajan raivoaa. Saan olla koko ajan varpaillani, kun ikinä ei tiedä, mistä mies saattaa saada kohtauksen. Tänään mies pelasi koneella ja oli äärimmäisen hermostunut. Sanoin, että tuosta pelaamisesta ei seuraa tuossa mielentilassa mitään hyvää ja mies repesi huutamaan ja iskemään nyrkkiä seinään. Koko päivän ajan on hokenut, että minun pitäisi tehdä itsemurha, kun ärsytän häntä.

Mies saa myös ihmeellisiä kohtauksia esim. asiakaspalvelijoiden kanssa, jos joutuu selvittelemään joitain asioita. Stressinsietokyky on miehellä täysin olematon. Viime aikoina olen todistanut miehen huutamista puhelimessa jollekin asiakaspalvelijalle ja kavereidenkin kanssa välit on ajoittain tosi kireät. Mies myös ajautuu mitä ihmeellisimpiin ongelmiin, esim. yksi tappelu oli tosi lähellä, kun kaupungilla miehen mielestä joku toinen mies häntä tuijotti ja joutuivat tämän takia sanaharkkaan. Näitä tapahtuu ihan viikoittain, että mies alkaa riitelemään ihan random ihmisten kanssa milloin missäkin. Aina syy on kaikissa muissa, ihan aina.

Mitä tällaisen ihmisen kanssa voi oikein tehdä? Mikä sitä edes vaivaa, onko tämä masennusta, burn outia vai kaksisuuntaista vai mitä ihmettä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole psykiatri, mutta olen käsittänyt, että varsinkin miehillä masennus voi ilmetä raivokohtauksina. Tiedän ainakin yhden masennuspotilaan, joka hakeutui raivokohtausten vuoksi lääkäriin ja diagnoosi oli keskivaikea masennus.

Vierailija
2/2 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut tästä asiasta äitini kanssa ja hän myös arveli masennusta. En vain tiedä, miten ihmeessä tuon ihmisen saa tajuamaan tilanteen ja ottamaan apua vastaan. Pakko ainakin itse lähteä, kun en voi jatkuvasti ottaa tätä kuraa niskaan ja joutua vielä tulevaisuudessa nyrkkeilysäkiksi. Mies on jo raivostuessaan rikkonut minun puhelimeni ja iskenyt nyrkillä reiän välioveen ja -seinään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla