Junamatkat ja lumimyräkkä
Heti alkuun sanon, että saa haukkua tyhmäksi, juntiksi ja maalaiseksi... Mulla edessä matka Hki-Turku ylihuomenna, ja panikoin jo valmiksi tota kulkemista. Jos junavuoro perutaan, ja junan korvaa bussi, miten silloin toimitaan? Siis mistä ne bussit lähtee? (Mun pitäisi siis vaihtaa Pasilassa R-junasta tohon Turun junaan) . Oon viimeksi kulkenut junalla joskus 90-luvun puolivälissä... ihan hukassa ton kulkemisen kanssa, ja paniikkihäiriöisenä hermostuttaa jo muutenkin. Haukkukaa, mut neuvokaa myös :)
Kommentit (4)
Pitää olla tosi pahoja ongelmia, että kaukojunia peruttaisiin, eli älä suotta murehdi etukäteen. Huomenna katsot hyvissä ajoin ennen lähtöä tiedotteet ja sitten asemalla tietysti uudelleen. Jos bussikuljetus sattuisi sitten kuitenkin olemaan ainoa vaihtoehto niin VR:n velvollisuus se on ilmoittaa ja huolehtia niin, että jokainen osaa hakeutua bussiin. Eiköhän ne bussit silloin käy kaikilla asemilla, missä junakin pysähtyisi, tai lähde niiltä selvästi merkitystä paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tosi pahoja ongelmia, että kaukojunia peruttaisiin, eli älä suotta murehdi etukäteen. Huomenna katsot hyvissä ajoin ennen lähtöä tiedotteet ja sitten asemalla tietysti uudelleen. Jos bussikuljetus sattuisi sitten kuitenkin olemaan ainoa vaihtoehto niin VR:n velvollisuus se on ilmoittaa ja huolehtia niin, että jokainen osaa hakeutua bussiin. Eiköhän ne bussit silloin käy kaikilla asemilla, missä junakin pysähtyisi, tai lähde niiltä selvästi merkitystä paikasta.
Kiitos, kaipa mä tyhmyri selviän... Pitäis kulkea ehkä enemmän noilla julkisilla, niin ei olisi näin ulalla :/
En tiedä miten tilanteessasi toimitaan, mutta täältä pohjoisesta kun matkaa etelään niin välillä on näin: Oulusta hyppään junaan, Ylivieskassa juna jää asemalle ja matkustajat sullotaan linja-autoihin, jotka ajavat Kokkolaan, jossa vaihdetaan junaan, jolla matkataan Seinäjoelle, jossa vaihdetaan linja-autoon, joka matkaa Tampereelle, jossa vaihdetaan taas junaan.
Joskus odottanut Ylivieskassa kolme tuntia keskellä yötä jotain kulkuneuvoa, kas junalla pääseekin eteen päin, mutta Hämeenlinnassa konnari kuuluttaa, että jos on kova kiire Helsinkiin, niin saa vaihtaa Hämeenlinnassa nopeampaan junaan ilman ylimääräisiä kustannuksia.
Yleensä junissa on kuulutukset, joissa neuvotaan mistä lähtee jatkoyhteys tai sitten voi kysäistä konnarilta. Konnari ei kyllä aina ole kiva ihminen, joten varaudu vittuiluun.
Junavuoroa ei peruta.