Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhempaa näistä ei saa sanoa vanhemmaksi naiseksi jos hän kuulee?

Vierailija
08.11.2016 |

Tapaus A: Ollaan bussissa jossa jäämässä useampi ihminen pois. Yksi nainen ei meinaa saada kantamuksiaan ulos. Loukkaantuu kun bussikuski kuuluttaa voisiko joku auttaa vanhempaa näistä.
Tapaus B. Kaksi naista kävelee kadulla ja toinen pudottaa hanskansa. Sanon lapselle että vie tuolle tädille hanska. Lapsi kysyy kummalle ja sanon vanhemmalle tädille. Taas loukkaantuu.
Hitsi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan ei halua näyttää vanhalta tädiltä. Oletko nyt iloinen kun sanoin sen ääneen?

n25

Vierailija
2/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noissa pitäisi käyttää ikää määritteenä. Eikö bussissa pitäisi auttaa naista vaikka hän olisi nuorempi. Tapauksessa b pieni lapsi tuskin edes osaisi sanoa kumpi on vanhempi mutta ymmärtäisi jos kertoisin vaikka että vie tuolle harmaatakkiselle.

Vierailija
4/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se loukkaantuminen ilmenee? ja minkä ikäisistä nyt kyse?

Vierailija
5/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-kohta riippuu iästä. En koe olevani "vanhempi nainen". Itse kyllä nauraisin tälle.

B on ok jos toinen ON nuorempi.

N36

Miestäni (37v) sanottiin töissä vanhemmaksi mieheksi. Mies oli järkyttynyt eka.

Vierailija
6/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan tilanteesta ja naisen todellisesta iästä. Bussissa en tunnistaisi itseäni jos mua sanottaisiin vanhemmaksi naiseksi, koska pidän todennäköisenä, että siellä bussissa saattaisi olla muitakin mun ikäisiäni ja jopa vanhempia. Jos taas liikkuisin kaksin jonkun toisen naisen kanssa, ymmärtäisin vanhemmaksi kutsumisen, jos toverini olisi selvästi minua nuorempi. Itse tosin lapselle puhuessa käyttäisin toisenlaista vertausta kuin ikä, koska lasten on monesti aika hankalaa hahmottaa ikäeroja.

Ja olen 44-vuotias.

Vierailija
7/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos erehdyt sukupuolimäärityksessäsi? Sekin voi loukata.

Vierailija
8/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä rouva jota bussikuski sano vanhemmaksi naiseksi huusi naama punaisena että Epäkohtelias kuljettaja

Vierailija
9/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos erehdyt sukupuolimäärityksessäsi? Sekin voi loukata.

Minusta noi tapaukset eivät edes vaadi sukupuolen määrittämistäkään, kai sitä miestä tarvitsisi auttaa yhtälailla jos hänen kantamustensa ulos saaminen viivyttää muiden bussi matkaa...

Vierailija
10/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilävää, jos vanhemmat miehet ovat luoneet vanhemmista naisista huonon kuvan, johon jotkut tuntuvat itsekin uskovan.Miehet ovat samassa jamassa

Vierailija
11/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AV-lle saa tehdä niin typeriä aloituksia?

Vierailija
12/12 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksantunnilla opimme muinoin, että "Es gibt keine alte Frauen, nur ältere Damen" eli että ei ole vanhoja naisia, on vain vanhempia daameja / rouvia. Kohteliaisuus ennen kaikkea! Tosin suomen kielessä vanhempi-sana ei ole kohtelias. Mutta teennäiseltä minusta kuulostaa myös pitkään elänyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi