Onko edes narkomaani niin säälittävä että veisi syöpäsairaan vanhuksen rahat?
Epäilen yhtä entistä ystävääni tällaisesta, tai olen oikeastaan varma että hän on syyllinen. Käymme vuorottain auttamassa erästä syöpäsairasta vanhusta ulkoiluttaen hänen koiraansa. Hän antaa meille tästä hyvästä joskus pieniä summia rahaa vaikkemme (minä ainakaan) pyydä. Viime kerralla kun kävin, hän surkutteli että hänen säästönsä ovat hävinneet ja luulee itse hukanneensa ne. Ei aina muista tarkalleen tekemisiään vahvojen kipulääkkeiden takia.
Hän on antanut ne rahat aina tietystä paikasta ja ottanut esiin näkyvästi. Luulen että säästöt olivat samassa paikassa. Ex-ystävä on pahassa pirikoukussa, voisiko olla vajonnut niin alas että olisi ottanut mummun säästöt? Tämä mummu on molemmille tuttu vuosien takaa ja olemme kuitenkin seuranneet läheltä hänen sairastumistaan ja elämää sairastumisen jälkeen. Itse olen ainakin itkenyt monet itkut.
En tunne/tiedä narkomaanien käytöksestä noin yleensä, voisiko mennä niin pitkälle?
Kommentit (11)
Kyllä todellisilta addikteilta voi odottaa mitä tahansa. :( Narkomaani voi vajota hyvinkin alas saadakseen ainetta, epäilyksesi on aivan aiheellinen. Tosin ystäväsi tuskin asiaa myöntää, joten asian selvittäminen voi osoittautua hyvin hankalaksi.
Kaikki narkomaanit ei käyttäydy samalla tavalla yhtenäisesti.
Lääkkeitä ei ilmeisesti ole hävinnyt, niiden nyysimistä vähittäin pitäisin todennäköisempänä, vaikkei tyyppi itse opiaatteja säännöllisesti käyttäisikään.
3, tuota en tajunnut ajatellakaan. Taidanpa vihjaista mummulle että säilyttää lääkkeensä lukkojen takana. Rahoille ostin hänelle jo lukollisen säilytysrasian.
Ap
Veljeni on entinen narkomaani ja kyllä, hän varasti ihan keneltä vain tilaisuuden tullen.
Riippuu ihan siitä narkomaanista. Jotkut veisi, toiset ei. T: ex-narkomaani.
Riippuu siitä, kuinka pahasti on koukussa. Jos on oikeun pahasti, kyllä vie, vaikka olisi joskus ammoin ollut maailman eettisin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
3, tuota en tajunnut ajatellakaan. Taidanpa vihjaista mummulle että säilyttää lääkkeensä lukkojen takana. Rahoille ostin hänelle jo lukollisen säilytysrasian.
Ap
Ei toi rasia auta mitään, se ottaa jalat alleen jollei sitä ole pultattu lattiaan/seinään/kaappiin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei toi rasia auta mitään, se ottaa jalat alleen jollei sitä ole pultattu lattiaan/seinään/kaappiin kiinni.
No voihan perse, niin taitaa tehdä :( Neuvoin häntä kyllä myös vaihtamaan jemmapaikkaa.
Ap
Ikävä kyllä, narkomaani varastaa ihan keltä vaan.