Postit ei taida kulkea nyt lumien aikaan?
Tuskin kannattaa odotella tällä viikolla mitään.
Kommentit (14)
Onneksi oma lähetykseni tule DPD:n kautta. :)
Juuri äsken kolahti postiluukku ja kusti oli taas hoitanut hommansa mallikkaasti säästöistä huolimatta. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Näkyi posti tulevan. Vielä ei säästöt pure.
Joo, meille tuli puoli yhden aikaan. Minulle hammaslääkärilasku, miehelle tod,näk. joku DVD ja kirje Nordeasta. Kirje liittyy epäilemättä siihen, että mies kävi viime viikolla lopettamassa tilin Nordeasta. Ei siellä paljon ollut, joku sataviisikymppiä, ja tuntui, että siitä kahden euron kuukausimaksu oli vähän too much. Se oli alun perinkin joku roikkutili, jossa oli muinaisen STS-pankin tilillä olleet pennoset, kun STS joutui Nordean edeltäjän haltuun.
Ai niin, tuli postin mukana vielä kerjuukirjeitä niin SPR:ltä (maksullinen joulukalenteri) kuin perinteiset käsi- ja jalkataitelijoiden joulukorttikerjuukampanjastakin. Maksakoot ne, joilla tässäkin kaupungissa (Turussa) on rahaa kuin roskaa, minä laitoin ne paperinkeräykseen menevän pinoon.
No nyt oli yksityiskohtainen selvitys!
Ruohonleikkuu voisi vaihtua lumitöihin.
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli yksityiskohtainen selvitys!
Jep. Posti siis jossakin päin Suomea vielä kulkee ja tuo postia - vaikka ei niin väliksi olisikaan. Kerjuukirjeet voisi suoraan heittää taloyhtiöiden isoihin roskalaatikoihin, ettei "vastaanottajan" tarvitsisi vaivautua.
Mua ärsyttää Posti niin suuresti, ettei mitään rajaa. Sitten vielä tuollainen palvelu, millä ei ole kilpailijoita, eli et voi vaikuttaa käytätkö sitä vai et.
Sitten kehtaavat vielä lähetellä jotain "kiitos"-korttisia. Miksi ette käyttäisi sitäkin rahaa saadaksenne tämän palvelun toimimaan? -oli ensimmäinen ajatus tästä.
Viikon postiset: Seiska, liukuvoide ja liukuovi. Eikun luukut liukumaan!
Miksi on erikseen aamuposti ja päiväposti? Eikö niitä voisi yhdistää ja jakaa kaiken aamulla? Mikä tässä on syy taustalla?
Tulihan se. Eipä tuolla tuota luntakaan ole vielä kuin pari senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on erikseen aamuposti ja päiväposti? Eikö niitä voisi yhdistää ja jakaa kaiken aamulla? Mikä tässä on syy taustalla?
Esim. se, että päiväpostissa jaettavat kuljetetaan suuremmista postikeskuksista pienempiin yön aikana, ja niissä isommissa lajitellaan kaduittain öisin. Ei kerkeä aamupostiin kaikki.
Minun puolestani aamupostin voisi jakaa päiväpostin kanssa. Tosin itse olen se joka niitä posteja öisin lajittelee, joten aamun lehti tulee luettua vasta iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. se, että päiväpostissa jaettavat kuljetetaan suuremmista postikeskuksista pienempiin yön aikana, ja niissä isommissa lajitellaan kaduittain öisin. Ei kerkeä aamupostiin kaikki.
Minun puolestani aamupostin voisi jakaa päiväpostin kanssa. Tosin itse olen se joka niitä posteja öisin lajittelee, joten aamun lehti tulee luettua vasta iltapäivällä.
No ei aamupostia voi lopettaa, kyllä se tilattu sanomalehti pitää tulla aamulla. Mutta päiväpostin höpöhöpöt kyllä odottaa ja laskuissa on joka tapauksessa oltava tietty maksuaika, joten mikä kiire niillä on?
Entäs jos päiväposti jätetään jakamatta ja 50% siitä säästyneistä työtunneista käytetään tuohon yön toimenpiteisiin, niin eikö ehdi aamuun vieläkään? Entäs jos aamupostia myöhäistettäisiin esim. 6.30-7?
No ei taida kulkea kun postimiehet on ajamassa sitä lunta.
Näkyi posti tulevan. Vielä ei säästöt pure.