Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita uusperheitä joissa ei yhteisiä lapsia?

Vierailija
08.11.2016 |

En löytänyt paljoakaan nettikeskusteluja tästä aiheesta. Kiinnostaisi kuulla muiden uusperheen vanhempien kokemuksia, kun perheeseen on päätetty olla hankkimatta yhteistä lasta. Oletteko olleet tyytyväisiä päätökseen? Miksi päätitte tehdä näin?

Itse olen siis toista kertaa avioitunut kahden lapsen äiti ja kahden lapsen äitipuoli. Miehelleni tehtiin sterilisaatio pian häidemme jälkeen meidän yhteisestä päätöksestä. Emme halunneet yhteisiä lapsia, koska arvostamme myös sitä omaa/yhteistä aikaa jota saamme vuoroviikoin kun lapsemme ovat toisissa kodeissaan. Saamme siis levähtää ja hengähtää sillä välin kun lapset ovat poissa jotta jaksamme taas olla riittävän hyviä vanhempia kun lapset taas tulevat meille. Ja toisaalta koemme lasten saavan näin mahdollisimman tasapuolisen aseman keskenään kotonamme, kun perheeseen ei kuulu uusia yhteisiä lapsia, joiden ei tarvitse välillä lähteä kotoa mihinkään jne. Tämä siis järkeilyn tuosta, vaikka kovin lapsirakkaita ihmisiä olemmekin. Molemmat aikanaan olisimme mielellään eläneet ydinperheissämme, mutta ex-puolisot päättivät ex-suhteet tällöin omista motiiveistaan. Nykyisin välit entisiin kumppaneihin varsin hyvät/asialliset.

Koen suurta onnea nykyisestä elämäntilanteestani ja näin myös puolisoni. Lapsetkin vaikuttavat olevan tasapainoisia ja onnellisia. Olen törmännyt kuitenkin useaan artikkeliin ja myös tv:ssä Marja Hintikka jokin aika sitten selvitti uusperheen lapsen sitovan perhettä yhteen ja vähentävän näin vanhempien eroriskiä. Asia kummeksuttaa minua kun meillä ainakin tämä ratkaisu on tuntunut täysin oikealta. Kokemuksia muilta uusperheen vanhemmilta? Onko yhteisen lapsen hankkiminen tai hankkimattomuus myöhemmin kaduttanut?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni 9v. pitää kyllä siitä huolen, että ei kaduta. On oikein oivallinen ehkäisyväline. Kyllä se on meidän kahden välinen parisuhde, joka sitoo meidät yhteen. 

Vierailija
2/3 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 yhteistä lasta, ja kummallakin yksi aikaisemmasta liitosta. Varmasti jokainen perhetarina on omanlainen, ja erilaiset ratkaisut sopivia. Sen sanon omalta kohdaltani, että jos yhteisiä ei olisi, olisin jo monta kertaa varmasti häipynyt. Niin monia vaikeita kysymyksiä on uusperheenä koettu, vaikka miehen lapsesta olenkin aina pitänyt. Kaikilla ei ole niinkään, valitettavasti.

Ja olen ihan iloinen, että yhdessä vielä ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu jo melkein aikuinen lapsi minun edellisestä liitossani, mies ei ole halunnut omia enkä minäkään enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän