Lapsen kaverin ällöttävä tekopyhyys "Mä en toivonut jouluna mitään paitsi läheisille terveyttä ja iloa"
13v "maailmanparantaja" Ällöttää aina kuinka hän julistaa ettei tarvitse tai toivo koskaan mitään materiaa itselleen. Halveksii muiden muotitavaroita ja hokee "Mä en ikinä käyttäisi tuollaista" Kulkee räikeissä kirpparivaatteissa ja rastoista kasvaa varmaan kohta jotain toukkia. Omistaa massarepun mutta perustelee "Mulla oli tää jo ennenkuin tää tuli muotiin"
Kommentit (14)
Ja raapii sun persettä koska...? Kuulostaa siltä että sun n. 13-vuotiaan lapsen äitinä pitäis kasvaa aikuiseksi ja hyväksyä erilaisuus, vaikka et uskoisikaan että "maailmanparantaja" muuta kuin leikkii.
Tyypillinen teini. Hurahtaa johonkin aatteeseen. Kyllä se siitä tasottuu. Luultavasti on nyt henkeen ja vereen täysin tuota mieltä, eikä tekopyhä.
Ja sinä aikuinen (?) ihminen ja vanhempi puhut tästä lapsesta kypsän aikuisen tavoin?
Viimeinen lause paljasti että tää on taas sen ihan oikeasti mieleltään järkkyneen Kånken-maanikon avaus...
13v. ernu mennyt pahasti aikuisen ihon alle, ihmetyttää
Lopeta sen13 veen kiusaaminen.
Kiusaminen on rikos.
Onnea sulle, kun puolitutun varhaisteinin hurahdukset saa noin veren kiehumaan.
On naurettava teini, koska ei edes tajua, että hänestä on kitketty normaaliin nuoruuteen kuuluvat asiat pois. Nuoren on normaalia haluta tavaraa ja haluta kuulua joukkoon. Oman minuuden löytämisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Tuo ei nimenomaan ole löytänyt itseään, vaan ahneen äitinsä minuuden. Jää äidille enemmän rahaa merkkivaatteisiin.
Muinaisessa kreikassa spartalaisia jotka elivät lapsena askeettisissa oloissa pidettiin kaikkein helpoiten lahjottavina.
Vierailija kirjoitti:
Ja raapii sun persettä koska...? Kuulostaa siltä että sun n. 13-vuotiaan lapsen äitinä pitäis kasvaa aikuiseksi ja hyväksyä erilaisuus, vaikka et uskoisikaan että "maailmanparantaja" muuta kuin leikkii.
Onko nää perseen kutinat ja raapimiset tulleet taas muotiin, vai sinäkö niitä vain viljelet?
Ehkä tuo on sellaista "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista". Eihän moni kaverinsa iPhoneista ja muista kalliista jutuista kateellinenkaan myönnä sellaisia haluavansa, vaan haukkuu toista hemmotelluksi, jolle pappa betalar. Mutta kyllä itsellekin vaan oikeasti kelpaisi, jos itse voisi olla yhtä hemmoteltu.
Mutta parempihan tuo kai noin eikä niin, että kateuksissaan haukkuisi tai katkeroituisi.
Vierailija kirjoitti:
On naurettava teini, koska ei edes tajua, että hänestä on kitketty normaaliin nuoruuteen kuuluvat asiat pois. Nuoren on normaalia haluta tavaraa ja haluta kuulua joukkoon. Oman minuuden löytämisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Tuo ei nimenomaan ole löytänyt itseään, vaan ahneen äitinsä minuuden. Jää äidille enemmän rahaa merkkivaatteisiin.
Mulla on 13 Ja 14-vuotiaat tytöt. Nuorempi on laumaeläin joka todellakin kelpuuttaa vaan muodissa olevia, samanlaisia vaatteita mitä muillakin on. Herää pari tuntia aikaisemmin kouluaamuina laittautumaan. Täydellinen kermaperseneiti.
Vanhempi taas ollut aina sellainen hälläväliätyyppi. Ei laumaeläin, vain muutama tosi läheinen ystävä. Onneksi sentään nyt jo ikää sen verran että tajuaa puhtaana ja puhtaissa vaatteissa olla. Vaatteiden merkillä yms. ei ole mitään väliä.
Oonko siis ahneena äitinä vieny vaan toisen vaaterahat? Vai voiko olla jotain pohjaa sillä että lapsilla on myös oma persoonallisuus joka muovautuu muustakin kun äidistä johtuvista seikoista?
Hieno juttu! Käske vaan omankin lapsesi ottaa reippaasti mallia fiksusta kaverista. Kysy haluaisiko lapsesi että antaisitte joululahjarahat hyväntekeväisyyteen tänä vuonna?
Harmittaako kun joudut itse ostamaan lapsellesi jatkuvasti uutta merkkiveskaa ja iphoneja?