Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kasvissyöntiin siirtyminen lihottaa?

Vierailija
08.11.2016 |

Useampi tuttavani on ryhtynyt kasvissyöjiksi. Ekologisesti hieno juttu ja terveysvaikutuksienkin pitäisi olla positiivisia. Mutta miksi miltei jokainen on lihonut? Sukupuoleen katsomatta kiloja on lyhyessä ajassa tullut ihan näkyvästi ja veljelleni, joka on ehtinyt jo yli vuoden olla ainakin 10kg lisää?

Näkyyhän se lihominen julkisuudenhenkilöissäkin. Esimerkiksi Saara Aalto, joka on parissa vuodessa lihonut.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kasvisruoka maistuu paremmalta, sitä tulee syötyä enemmän. Näin ainakin omalla kohdallani.

Toki joillain sitten on se, että kaikki peitetään kermaan ja juustoon, mutta se on useimmilla aika lyhyt vaihe kun se ei ole oikeasti kovin hyvää.

Kermaan ja juustoon, eli ei sittenkään kasvissyöjä?

Vierailija
22/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien joku 55kg+ on muka hyvä paino naiselle?

Itse olen 180cm mies ja painan 66kg. Lihaksia löytyy hyvin eikä rasvaprosenttikaan ole alhainen vaan n. 15.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kasvisruoka maistuu paremmalta, sitä tulee syötyä enemmän. Näin ainakin omalla kohdallani.

Toki joillain sitten on se, että kaikki peitetään kermaan ja juustoon, mutta se on useimmilla aika lyhyt vaihe kun se ei ole oikeasti kovin hyvää.

Noh, mitä nyt pienestä 😂 tai ehkä ne oli kookoksesta tehdyt korvikkeet jotka on pelkkää epäterveellistä tyydyttynyttä rasvaa.

Vierailija
24/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen ollut kasvissyöjä 7 vuotta ja painan 56kg.

Minä olen olut lihansyöjä 50 vuotta ja painan 54 kg.

Vierailija
25/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen ollut kasvissyöjä 7 vuotta ja painan 56kg.

Minä olen olut lihansyöjä 50 vuotta ja painan 54 kg.

"ollut" mutta olutkin menettelee..

Vierailija
26/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei saa lihaa, niin testotasot tippuvat. Miehillä ei seiso ja ne muuttuvat akoiksi. Sitähän nämä viherfeministit haluavat.

Vierailija
27/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tästä taas jankuttaa, en jaksa, googlaa molemmat: kasvisyöjä ja vegaani.

Vierailija
28/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöntihän ei kerro mitään ruokavalion monipuolisuudesta tai terveellisyydestä. Nythän on sipsikaljaveganismi ollut vahvassa nousussa, eli ruoassa on paljon rasvaa, sokeria, suuria annoksia ja mättömeininkiä. Kasvissyöjä voi surutta vetää vaikka pussillisen karkkia, päälle pullaa ja sipsiä ja jälkkäriksi vielä sipulirenkaita. Käydään töiden jälkeen syömässä ranskalaiset ja falafelrulla. Kasvissyöjät eivät todellakaan ole mikään homogeeninen ryhmä vaan kaukana siitä.

Ei se sipsikaljaveganismi tarkoita sitä että mätetään vain epäterveellistä. Itse olen mieltänyt sen niin että tuodaan huumorilla esille että myös vegaani voi herkutella ja että veganismi ei tarkoita ääriterveysruokavaliota. Eikä vegaanit mätä sen enempää kuin lihaanitkaan. 

Monissa vegaanisissa proteiinituotteissa on aika korkea rasvaprosentti, itsellä ainakin kertyy helposti rasvaa niistä, sitten jos tulee vielä syötyä pähkinöitä ja avokadoa tai leivän päällä margariinia niin tulee jo ihan liikaa päivälle rasvaa ja kaloreita. Sitten kun vielä herkuttelen kauralattekahvilla ja herkullisilla mehuilla niin näistä omat kilot on tulleet. Puhumattakaan kun jatkuvalla syötöllä tulee uusia vegaaniherkkuja, esim. jäätelöä. Ekat 10-12 vuotta iomasta vegaaniajastani ei ollut vegaaniherkkuja, ne piti itse leipoa, mutta eipä kyllä tullut liikakilojakaan. Sitten kun vihdoin tuli herkkuja saataville niin piti syödä siitäkin edestä.

Ruokahaluni on myös hyvä sillä harrastan paljon liikuntaa.

Vierailija
29/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöntihän ei kerro mitään ruokavalion monipuolisuudesta tai terveellisyydestä. Nythän on sipsikaljaveganismi ollut vahvassa nousussa, eli ruoassa on paljon rasvaa, sokeria, suuria annoksia ja mättömeininkiä. Kasvissyöjä voi surutta vetää vaikka pussillisen karkkia, päälle pullaa ja sipsiä ja jälkkäriksi vielä sipulirenkaita. Käydään töiden jälkeen syömässä ranskalaiset ja falafelrulla. Kasvissyöjät eivät todellakaan ole mikään homogeeninen ryhmä vaan kaukana siitä.

Ei se sipsikaljaveganismi tarkoita sitä että mätetään vain epäterveellistä. Itse olen mieltänyt sen niin että tuodaan huumorilla esille että myös vegaani voi herkutella ja että veganismi ei tarkoita ääriterveysruokavaliota. Eikä vegaanit mätä sen enempää kuin lihaanitkaan. 

Monissa vegaanisissa proteiinituotteissa on aika korkea rasvaprosentti, itsellä ainakin kertyy helposti rasvaa niistä, sitten jos tulee vielä syötyä pähkinöitä ja avokadoa tai leivän päällä margariinia niin tulee jo ihan liikaa päivälle rasvaa ja kaloreita. Sitten kun vielä herkuttelen kauralattekahvilla ja herkullisilla mehuilla niin näistä omat kilot on tulleet. Puhumattakaan kun jatkuvalla syötöllä tulee uusia vegaaniherkkuja, esim. jäätelöä. Ekat 10-12 vuotta iomasta vegaaniajastani ei ollut vegaaniherkkuja, ne piti itse leipoa, mutta eipä kyllä tullut liikakilojakaan. Sitten kun vihdoin tuli herkkuja saataville niin piti syödä siitäkin edestä.

Ruokahaluni on myös hyvä sillä harrastan paljon liikuntaa.

Oikeastaan tarkoittaa. Eivät osaa kokata maistuvaa ruokaa, joten vetävät sen sijaan sipsiä ja kaljaa jne, koska nehän on vegaaneja ruokia.

Vierailija
30/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ei saa lihaa, niin testotasot tippuvat. Miehillä ei seiso ja ne muuttuvat akoiksi. Sitähän nämä viherfeministit haluavat.

Jonkun tutkimuksen mukaan kasvissyöjillä oli enemmän testoa veressa kuin lihansyöjillä. Ja Shawn Bakerilla, joka noudattaa carnivore-ruokavaliota, oli yhtä matalat testot kuin jollain 90-vuotiaalla miehellä keskimäärin.

Vierailija
31/31 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun tutkimuksen mukaan kasvissyöjillä oli enemmän testoa veressa kuin lihansyöjillä. Ja Shawn Bakerilla, joka noudattaa carnivore-ruokavaliota, oli yhtä matalat testot kuin jollain 90-vuotiaalla miehellä keskimäärin.

Missä se tutkimus on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme