Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peppuihottumasta eroon? EI MILLÄÄN!

09.03.2006 |

Hei,

Minun yhdeksänkuisen Saimin peppu punoittaa aina vain, vaikka kaikki on yritetty. Hoidettu alkuun Weledan rasvalla, sitten siirretty ihan pelkkään sinkkivoiteeseen, sitten Bepantheniin, sitten lääkärin määräämään Sibycortiin jossa on hydrokortisonia. Eikä punoitus katoa! Vaihdan vaippoja (kertakäyttöisiä) tiheään, pesen pepun aina kakan yhteydessä, en pissan. Annan tuuletusta. Mikään ei auta!

Onko teillä vinkkejä, että pepun punaisuus taittuisi? Luulen että se herättelee tyttöä myös öisin usein itkemään?

t. Haloska R

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos punoitus ei ole ruoka-allergiasta johtuvaa niin seuraavia suosittelen: Kestovaipat, meillä auttaneet kun pidetty popolinin luomuharsoa, ja myös silkkivaipat ovat erittäin tehokkaita! Jos vauvasi iho on herkistynyt kertakäyttövaippojen kemikaaleille? Voit käyttää silkkivaippaa tietysti myös kertakäyttövaipassakin... Myös on ns. parantavaa villaa myynnissä, jota laitetaan aroille kohdille ihan sellaisenaan. Toivottavasti jostain noista on hyötyä.. aran pepun kanssa on niin ikävä vauvankin olla.

Vierailija
2/9 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avene sarjasta: Cicalfate Anti-bacterial repair cream

farmaseutti kehui sitä paljon paremmaksi kuin Bepahtenia tms. Sisältää mm. sinkkiä ja on erinomainen kuulemma mm. vaippaihottumaan. (tää nyt meni vähän mainostamisen puolelle vaikkei se olisikan suotavaa...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daktacort on mitä luultavimmin se mitä määräävät. Meillä sitkeän sitkeä vaippaihottuma parani hetkessä tuon avulla. Samaan aikaan oli vauvalla myös sammasta suusta. Googlamalla löydät tästä lisää.

Vierailija
4/9 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oli kans tosi ärhäkkä vaippaihottuma, mihin ei auttanut mikään rasva, koitin sinkkivoiteet, Bepanthenit, kortisonivoiteet, talkit, eikä mikään auttanut. Terkan neuvosta koitin sitten Daktarinia (Daktacortissa kun on mukana kortisoni ja kortisonia olin käyttänyt jo pari-kolme viikkoa ilman tulosta). Iho parani normaaliksi alle viikossa! On vaan tärkeää jatkaa alueen rasvaamista paketin ohjeen mukaan riittävän kauan ettei infektio uusi. On kuulemma melko tavallisia nuo sieni-infektiot, kostea vaippa-alue kun on otollinen ympäristöltään.

Vierailija
5/9 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa usein sitkeään vaippa-alueen ihottumaan. Se on tarkoitettu ihon bakteeri- ja sieni-infektioihin. Sitä saa apteekista ilman reseptiä, levitetään ohuelti 2-4 kertaa päivässä ihottuma-alueelle, säilytetään jääkaapissa. Huomaa että ihottuma voi ensin himan jopa pahentua mutta alkaa sitten parantua. Voidetta kannattaa käyttää jonkin aikaa vielä ihottuman parantumisen jälkeenkin.

Vierailija
6/9 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostan varmaan tyhmältä, mut ootko kokeillu jotain toista vaippamerkkiä? Tai siis varmaan oot, mut et maininnut niin ajattelin kuitenkin mainita.

Meillä tuli ainakin Pampers ja Pirkka vaipoista ihottumaa, joka hävisi kun vaihdettiin vaippamerkkiä.

Vierailija
7/9 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt myös viime aikoina kaikki energia pojan vaippa-alueen ihottuman ihmettelyyn. Nyt sitten vihdoin (taas) suljin pois vaippaihottuman (ennen kuin ehdin tänä aamuna kokeilla bepanthenia) sillä iho oli taas parantunut yön aikana - vaikka stressasin kun oli sama vaippa melkein 12 h...

Historiaa:

Olemme käyttäneet harsoja ja villahousuja mutta nyt ihottuman aikana muumi-kertiksiä ja se näytti auttavan. Kun laitoin kangasvaipan niin iho oli hetkessä punaisia pilkkuja täynnä, vaikka vaippa ei edes kastunut! Niin että ajattelin vian olevan harsoissa, vaikka pesuaineita tai -tapoja ei ole vaihdettu.

Eilen poika pissasi ilmakylpiessään niin että reidet ja kylki kastui: heti ihottumaa. Jotain kummaa PISSASSA siis!

Niin ja posket ja lauka punoittivat myös, vaikka tuskin pisu sinne asti lensi ;-)

Niin että allergiaan olen päätymässä. Olen yrittänyt pitää syönti- ja oirekirjaa ja se on suht helppoa kun kiinteitä on reilu 1/2-vuotiaalla rajattu valikoima. Kauran ja porkkanan jätin jo aiemmin pois. Samoin itselläni kalan.

SUKLAATA olin myös epäillyt aiheuttajaksi, mutta tuli sitten ravintolaillan päätteeksi tehtyä pieni altistuskoe kunnon suklaakakulla. Toinen vaihtoehto on maissivelli (annettu kerran, yleensä riisiä) ja -naksut. Naksuista en pitänyt kirjaa mutta nyt jätämme nekin pois.

Onpas sekavaa selostusta mutta niin on tämä koko salapoliisitouhu!

Ja varsinkin tämä erinomainen palsta, josta saa lukea vaikka mimmoisia oireita ja hoitoja, vain lisää vaihtoehtoja meidänkin kotidiagnooseille. Siis vaikka olin jo varma ruoka-allegriasta tai yliherkkyydestä ainakin, niin jotenkin taas eilen rupesinkin pohtimaan vaippaihottumaa, märkärupea, sienitulehdusta ja vaikka mitä muuta!

Summa summarum: voisiko Saimillakin olla ongelma jossain ruuassa?

Vierailija
8/9 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin alan epäillä jo allergiaa. Tosin en tiedä mille ruualle Saimi on allerginen. Mutta kun posket helottaa toisinaan ruokailun jälkeen ja taipeisiin tulee punaisuutta ja sellaista maitoruven tapaista kuivuutta. Auts! Mutta kun en tiedä mille..

Täytyy ruveta myös salapoliisityölle.

Kiitos vaustauksista!

r

9/9 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoisen tosi paha ja sitkeä vaippaihottuma parani parissa päivässä kun löydettiin iholle sopiva vaippamerkki, joka meillä oli libero. Vanhempana on käyneet sitten vähän muutkin merkit. Mutta tosiaan vaivaan yritettiin jos minkälaista hoitokuuria ja muuta, jotka eivät auttaneet, enkä ollut lopuksi uskoa kuinka yksinkertaisen konstin takana tuo paraneminen oli!