Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tuli ovelle vaatimaan, että hiekoitan pihat

Vierailija
07.11.2016 |

Kuulemma pitäisi roskikset, portaat ja mäki hiekoittaa. Ei siis pelkkä oma pihatie, vaan nämä muutkin mitkä ei ole lähelläkään pihaamme. Pystyykö hallitus potkimaan pihalle, jos en aina ehdi tekemään näitä? Muutenkin minusta on kohtuutonta vaatia hiekoittamaan mäkiä sun muita...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pitkään kiertävä vuoro, mutta sitten uusi asukas ilmoitti, että hän ei osallistu. Kilpailutettiin huoltoyhtiö ja maksetaan vastikkeessa. Se uusin asukas tosin nosti hurjan älämölän yhtiökokouksessa, kun hänen vastikkeensa nousi yli 80 eurolla kuukaudessa siksi, että enää ei tehdä talkoilla. Hän katsoi tulleensa huijatuksi. Toki vastike nousi meillä muillakin eikä vain hänellä.

Vierailija
22/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet itse ehdi, voit palkata jonkun tekemään puolestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessani aikoinaan rivitalossa, meillä oli kans tuollanen systeemi että jokainen vuorollaan joutuu hiekoittamaan ja kolaamaan lumet.. :D Vittu mitä paskaa. Aina sillon kun ois ollu mun vuoro, niin lähin viikoks kaverin luokse majaileen.

Ei koskaan kukaan ainakaan valittanu mitään. Kaippa joku mummo aina sitten teki mun hommat. Mut sellasilla vanhuksilla ei muuta olekaan kuin aikaa! Jää se naapureiden kyttäys ikkunoistaki vähemmälle kun lumikola vaan heiluu.

Vaikka en itekään tuohon aikaan käynyt töissä, niin mulla nuorempana on muutakin elämää kuin kolailla ja hiekotella jonkun typerän rivitaloyhtiön yleisiä piha alueita.

Vierailija
24/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan noin ja minä vastustin viimeiseen asti koko hommaa eli olin valmis maksamaan siitä hyvästä että joku firma hoitaa pihatyöt. Noh, taloyhtiön jäärät saivat ehdotuksensa läpi ja minä ilmoitin etten tule laittamaan tikkua ristiin pihatöiden eteen. Kerran jopa yksi noista eläkeläisistä odotti alaovella hiekkaämpäri kädessä minua töistä koska oli kuulemma minun vuoroni hoitaa hiekoitus. Totesin, että te olette halunneet hoitaa pihan itse ja niin myös teette.

Eipä tuossa silti mennyt kauaa kun jäärät luovuttivat ja palkkasivat huoltofirman. Oli nimittäin moni muukin aika kypsä tuohon hommaan.

Vierailija
25/25 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä tehtiin aluksi vuorotellen. Olihan se ikävää, kun toisen viikolla oli nätti tyyni pakkaskeli ja toiselle sattui talven pahin pyry ja perään vesisade.

Jossain vaiheessa huoltotyöt siirrettiin huoltoyhtiölle, mutta ei se vastiketta kohtuuttomasti nostanut. Sama kone näkyy pyörähtävän naapuritaloyhtiöiden pihoilla samalla reissulla kuin meillä eikä yhteen pihaan mene koskaan puolta tuntia vaikka samassa tehdään hiekoitus. Kevättalvella pihalta otetaan lumet pois maata myöten, joten parkkipaikka ei koskaan ole polvia myöten loskassa kuten joskus ennen oli. Enää ei tarvitse jännätä, jääkö auto pihaan kiinni töihin lähtiessä.

Ap:n taloyhtiön isännöitsijä voisi ottaa selvää, miten naapuriyhtiöissä hoidetaan talvityöt. Jos sama urakoitsija tekee monen lähistön talon työt, se tulee halvemmaksi kuin jos jokaisessa kävisi eri firma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi