Nainen yritti pelastaa koiraansa palavasta talosta Pietarsaaressa – molemmat menehtyivät
Tyhmyydestä sakoitettiin rankimman jälkeen, meni henki. En tajua miten joku voi toimia noin.
Kommentit (25)
Ei silloin ajatella järjellä vaan toimitaan vaiston varassa. Aina se ei mene kivasti. Mutta kukaan, ei kukaan voi sanoa miten itse toimisi jos ei vastaavassa tilanteessa ole ollut!
Ei ole mitenkään liioiteltua sanoa että monille lemmikkieläin on lapseen verrattavissa oleva asia ja kiintymyksen kohde, tässä sen huomaa. Toimisin varmasti itse samoin hädän hetkellä, ihminen on impulsiivinen ja menee vaiston varassa eikä välttämättä ajattele että kuolenpa tuonne nyt tästä
Ehkä talossa oli aiheellista olettaa olevan joku ventovieras lapsi, jota tuo koiranomistaja ryntäsikin pelastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä talossa oli aiheellista olettaa olevan joku ventovieras lapsi, jota tuo koiranomistaja ryntäsikin pelastamaan.
Nyt olisi kyllä jännä tietää, että olisiko nainen palanut takaisin vieraan lapsen takia.
Shokissa oleva ihminen pääsi ryntäämään taloon. Se on tässä se kuolinsyy.
Vierailija kirjoitti:
Vahinko, mutta ainakin nainen oli urheampi mitä ap ikinä.
Kuule, ensinnäkin, ethän sinä aapeetä tunne. Toisekseen, uhrautuva urheus väärätä syystä ei ole hieno asia. Jos vielä naisella oli esim. hänestä riippuvaiset vanhemmat tai lapsia, niin tekohan oli häpeällinen.
Tai siis olisi ollut häpeäksi, jos se olisi tehty harkiten. Onneksi siitä tuskin oli kysymys. Ei tarvitse hautajaisissa lasten miettiä, mahtoiko äiti heitä oikeastaan rakastaakaan, kun noin toimi. Seiska on oikeassa. Ehkä palomiesten koulutusta pitäisi parantaa. Vietäisiin pois paikalta tai jotain, ettei tapahdu kauheita.
Nainen ei varmaan tiennyt kuinka vaarallista häkä on. Ehkä katseli että liekkejä ei ole hirveästi, lähdenpä testaamaan ja sitten taintui ja kuoli suurin piirtein eteiseen.
Mä olen opettanut lapsille, että jos syttyisi tulipalo niin lemmikkejä ei jäädä/palata pelastamaan. En tiedä sitten muistuisiko asia mieleen hätätilanteessa. Shokkitilanteessa voi tehdä juurikin kuten tuo nainen teki ja lapsi varsinkaan ei ymmärrä häkää.
Eikös noiden palokaasujen vaarallisuudesta ole saarnattu iät ajat, pitäisi olla kaikkien tiedossa.
Typerästi toimittu.
No kuka nyt voi hyvillä mielin jättää lemmikkinsä liekkeihin? Kyllä minä yrittäisin parhaani pelastaakseni kissani. Olisi huono omatunto loppuelämän, jos ei edes yrittäisi.
Varmasti oli shokissa, mutta onhan oikeasti niitä eläinten ystäviä, joille koira on tärkeämpi kuin oma lapsi.
Mä en voisi elää itseni kanssa, jos en yrittäisi pelastaa perheenjäseniäni. Mun perheenjäsenet ovat kissoja.
Ei se koirakaan haluaisi, että molemmat kuolevat. Monelle ei varmaan tule mieleen, miten vaarallista tuo on ja sen lisäksi haluaa mennä takaisin auttamaan. Olen itsekin tajunnut monta asiaa vasta, kun palomies kaveri on puhunut niistä.
Välitti vissiin koirastaan enemmän kuin puolisostaan, joka jäi nyt leskeksi.
Jotkut jättää tylysti uskolliset lemmikit kuolemaan liekkeihin, jotkut riskeeraa oman henkensä pelastaakseen. Nyt vaan kävi huonommin.