Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston netissä asioiminen...

Vierailija
07.11.2016 |

Eli ilmoitin että minulla on työkokemusta metallihiojana, mutta työsuhde loppui viime perjantaina. Silti nykyisissä tiedoissa lukee että nykyinen ammatti on metallihioja. Olen yrittäny ottaa yhteyttä TE-toimistoon mutta eihän sinne pääse ku niin kauheat jonot. Voisiko tämä johtua siitä että en ilmottanu netissä aloittavani työt siinä metallifirmassa 3 kk sitten? Paikan päälle menin kertomaan. Kyseessä oli vaan väliaikainen työpaikka. Minulle lähetettiin silloin lähete että työttömyyskorvausta en saa (ennen kun pääsen tuonne firmaan töihin), siinä luki että minun ''ei tarvitse tehdä mitään''...
Byrokratiaa, byrokratiaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene täyttelemään TE-toimiston sivuja netissä ja laita yhteydenottopyyntö sitä kautta. Turhaa jonotella puhelimessa.

Vierailija
2/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene täyttelemään TE-toimiston sivuja netissä ja laita yhteydenottopyyntö sitä kautta. Turhaa jonotella puhelimessa.

Tein kyllä niin äskettäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmä nostaa siihen automaattisesti viimeisimmän työsi, eli kun ollut siellä metallifirmassa töissä ja ilmoittanut siitä niin ammattisi tällä hetkellä on tuo. Miksi siinä ei saisi lukea niin?

Vierailija
4/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestelmä nostaa siihen automaattisesti viimeisimmän työsi, eli kun ollut siellä metallifirmassa töissä ja ilmoittanut siitä niin ammattisi tällä hetkellä on tuo. Miksi siinä ei saisi lukea niin?

Koska olen tällä hetkellä työtön? Tuohan on harhaanjohtavaa

Vierailija
5/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei ole ammatti eikä kukaan tee työpaikkailmoitusta, jossa haetaan henkilöä työskentelemään työttömänä mukavassa ja innovatiivisessa työympäristössä.

Tosin harva meistä saa työttömyyskorvausta ollessaan töissä (soviteltua päivärahaa on tietty mahdollista saada).

Vierailija
6/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei ole ammatti eikä kukaan tee työpaikkailmoitusta, jossa haetaan henkilöä työskentelemään työttömänä mukavassa ja innovatiivisessa työympäristössä.

Tosin harva meistä saa työttömyyskorvausta ollessaan töissä (soviteltua päivärahaa on tietty mahdollista saada).

No voisihan siinä lukea että ''ei ammattia''. Enkä ole yrittänyt nostaa työttömyyskorvausta töissä ollessani vaan ennen tuota työsuhdetta. Ilmoitin siis asiasasta paikan päällä nuoriso-etsivälle että olen juuri saanut työpaikan jossa aloitan seuraavalla viikolla, sitten minulle lähetettiin lähete jossa luki että minulle ei voida myöntää työttömyyskorvausta, muuttuneen tilanteenia takia, mutta mikäli tilanne pysyy samana, ei minun tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
7/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti ja työpaikka ovat kaksi eri asiaa...

Vierailija
8/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatti ja työpaikka ovat kaksi eri asiaa...

Metallihioja ei ole työpaikka

Vierailija
9/9 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vain ilmoitat siellä nettipalvelussa, että sun työsuhde on loppunut, olet työtön. Ei sillä ole mitään väliä mikä sun ammatti on, työttömyyskorvausta saa sen perusteella että on työttömänä työnhakijana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi