Kun avaan suuni vasempi leukanivel suorastaan paukahtelee
Joskus en saa suuta auki kuin muutaman sentin, sitten taas paukahtelee ja voin avata suun. Näin on ollut jo vuosia. Pitääkö tätä jossain näyttää vsi olla vaan tämän vaivan kanssa?
Kommentit (5)
En tiedä narskutuksesta, mutta epäilen purevani hampaita yhteen öisin. Purentakiskoa ei ole. ap
Mulla paukkuu, rutisee ja leuka jumiutuu toisinaan. Tuomio oli nivelrikko. Ei juurikaan haittaa elämää, joten tässä vaiheessa sille ei tarvitse tehdä mitään.
Samaa vikaa. Kävin suupolilla (TAYS), syy oli palautuva diskusdislokaatio eli leukanivelen välilevy liikkuu. Ei muuta tehtävissä kuin tähystysleikkaus, josta ei välttämättä ole apua, eikä sitä muutenkaan suositeltu naisille arpien takia.
Mulla ei ole kiskoa, mutta ilmeisesti narskutan, sillä leukalihakset ovat välillä jumissa. Muuten pärjäilee, mutta sämpylän syöminen saa hillittömän naksunnan aikaan.
Minulla oli sama joskus nuorempana, mutta se meni itsekseen pois.
Onko sulla purentakisko / onko sulla just purentakisko tai muuten operoitu suuta? Mulla uus purentakisko aiheutti tuollaista, suuta ei saanut auki ellei vääntänyt väkisin ja silloin leukanivel paukahti kovaäänisesti. Tämän jälkeen alkoi ilmestyä turvotusta nivelen kohdille.
Tosin jos sulla jo useamman vuoden vaivannut... Narskutteletko öisin hampaitasi? Tai puretko niitä kovasti yhteen huomaamattasi?