Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt määritellään naisille sopiva hautajaispukeutumis-univormu, toisen ketjun innoittamana.

Vierailija
06.11.2016 |

Eli puolet palstamammoista on EHDOTTOMASTI sitä mieltä, että mies ei voi pukeutua hautajaisiin kuin mustaan pukuun, valkoiseen paitaan, mustaan solmioon ja juhlakenkiin.
Naisilla pukeutuminen on vapaampaa, mutta ihan tasapuolisuuden vuoksi naisille pitäisi määrittää aivan yhtä tiukka hautajaisunivormu, josta ei sitten poiketa. Kaikki muu on epäkunnioitusta vainajaa kohtaan!
Nyt loppuu kellohameiden ja boleroiden käyttäminen hautajaisissa!

Oma ehdotukseni on musta säkkikangaskaapu, joka peittää nilkat ja ranteet, sekä kaikki meikkaaminen ja laittautuminen on väärin!

Odotan innolla mammojen omia ehdotuksia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten puku naisillekin. Täsmälleen sama kuin miehillä.

Vierailija
2/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten puku naisillekin. Täsmälleen sama kuin miehillä.

Tässä voisi olla ideaakin. Kukaan ei pääsisi pröystäilemään. Koko suvun olisi myös pakko ostaa saman valmistajan samat mallit, niin kaikki olisivat yhtä kunnioittavia vainajaa kohtaan ( perustelu miesten pukeutumiselle kaavamaisesti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kotelomekko (peittävä, eikä liian kireä)/ musta housuasu, musta bleiseri, musta neule, mustat sukkahousut, siistit mustat kengät. Vähäinen meikki, huoliteltu olemus. Väriksi käy myös erittäin tummansininen.

Ehdoton ei kireille, paljastaville, värikkäille vaatteille, arkivaatteille (farkut jne), stripparikoroille, vahvalle meikille.

En tajua mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
4/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen fiksaatio sulle tästä tuli? Etköhän sä oo jo toisessa ketjussa tästä tarpeeksi jankannut.

Vierailija
5/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Musta kotelomekko (peittävä, eikä liian kireä)/ musta housuasu, musta bleiseri, musta neule, mustat sukkahousut, siistit mustat kengät. Vähäinen meikki, huoliteltu olemus. Väriksi käy myös erittäin tummansininen.

Ehdoton ei kireille, paljastaville, värikkäille vaatteille, arkivaatteille (farkut jne), stripparikoroille, vahvalle meikille.

Ei käy. Jos miehillä on vain yksi ja ainoa oikea pukeutumismuoto, ei naisenkaan sovi pröystäillä vaatteillaan ja eri vaihtoehdoillaan. Sukkahousuthan ovat miltei maksullisen naisen vaate!

Vierailija
6/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis hautajaiskaavut, jotka vois pukea normivaatteiden päälle?

Vierailija
7/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen fiksaatio sulle tästä tuli? Etköhän sä oo jo toisessa ketjussa tästä tarpeeksi jankannut.

Eli mielestäsi on ihan ok, että miesten odotetaan pukeutuvan ja käyttäytyvän ahtaan sukupuoliroolin ja muotin mukaisesti?  Oletko tosissasi?

Vierailija
8/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi on ihan ok, että miesten odotetaan pukeutuvan ja käyttäytyvän ahtaan sukupuoliroolin ja muotin mukaisesti?  Oletko tosissasi?

Mikä siinä on nyt niin hankalaa että hautajaisiin pukeudutaan sen vaatimalla tavalla. Miehelle se on se musta puku ja naiselle musta mekko polviin asti, sukkahousut ja mustat kengät. Käsivarret piilotetaan jollakin jos mekko ei niitä peitä. Tai sitten musta housupuku. Ei ole oikeasti noin hankala ja hiekkaa vaginaan tunkeva juttu. Jos et halua pukeutua asiallisesti hautajaisiin niin jää pois. Ei kukaan sun kaltaista moukkaa sinne tahdo loukkaamaan vainajan muistoa ja läheisiä

Vierailija
9/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin minä tämän asian tahallani olen ymmärtänyt väärin ja kärjistänyt, joten mieleni pahoitin..."

Vierailija
10/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

Ei käy. Jos miehillä on vain yksi ja ainoa oikea pukeutumismuoto, ei naisenkaan sovi pröystäillä vaatteillaan ja eri vaihtoehdoillaan. Sukkahousuthan ovat miltei maksullisen naisen vaate!

No sovitaan sitten että se on se musta housupuku, ihan kuin miehille. 

Vierailija
11/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että toisen ketjun järjestelmällisen alapeukuttajan asenne asiaan on seuraava:

- hiukset nutturalla, jos ovat pitkät,

- saa olla kaulassa joku hillitty pieni hopeakoru, vihki- tai kihlasormus sallitaan,

- ylävartalon rätteinä joku musta lähes kaulaan asti ulottuva pusero ja musta bleiseri,

- polviin asti ulottuva musta hame ja mustat sukkahousut, toki huomioi edellinen kohta, myös kokovartalomekko käy, kunhan hameosuus on polviin asti,

- mustat kengät, joissa on noin kolmen sentin korko enintään,

- musta pikkuruinen käsilaukku, johon saa nenäliinat, kynän ja muistikirjan, johon voi kirjata seuraavaksi kuolevien sukulaisten ennustelistan, samalla ennakoida mahdollisia perintöriitoja,

- musta päällystakki, joka sopii yhteen sen ehdottomasti polvipituisen hameen kanssa,

- mustat sormikkaat, nahkaa,

- kyyläävä asenne jopa siinä mittakaavassa, että meinaa oma vuoro unohtua, kun sitä vainajaa ja omaisia pitäisi arkun äärellä hetki kunnioittaa.

Musta housupuku on ehdoton nounou, oli sitten ulkona vaikka 30 astetta pakkasta. Epäkunnioittavaa. Sitä paitsi ennustemerkki siitä, että kyseinen henkilö pitää itseään erikoisena ja voi perintöriidoissa olla hankala. Note , tarkkaile.

Vierailija
12/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankati jankati. Miksi vaan hautajaiset? Miksi et perusta ketjua businesspukeutumisesta, häistä, ristiäisistä ja väitöstilaisuuksista? Ihan kuin av mammat olisivat syyllisiä siihen, että naisille ja miehille on vakiintunut erilaiset asiallisen pukeutumisen normit.

Useimmat miehet tuntuvat olevan helpottuneita siitä, että saa pukeutua pukuun. Ei tarvitse miettiä joka juhliin uutta asua, vaan samassa puvussa voi juhlia vuosikausia.

Itse uskon, että hautajaispukeutumisen normit muuttuvat vähitellen. Tuskon itse pahastuisin, jos joku tulisi läheiseni hautajaisiin vaikkapa tummansinisessä puvussa.

Vierailija
13/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sen toisen ketjun aloittajan hihaton mekko on täysin sopivaa pukeutumista, samoin tämän ketjun naisten villatakit ja kotelomekot , mutta palstamammat jankkaavat yksisilmäisesti miesten mustasta puvusta. Ymmärrätkö  ollenkaan  mitä ajan takaa?

Vierailija
14/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän isän hautajaisissa oli mm. mun serkulla isän puolelta harmaa puku. Parempi se kuin että olisi jäänyt pois. Oikeesti, en halua kenenkään jäävän pois siksi, ettei ole varaa ostaa koodin mukaista pukua. Mulla oli kyllä kaikki mustaa, laukku, pusero, kengät, hame ja sukkahousut. Pojillani oli mustat puvut, valkoiset paidat ja mustat solmiot, miehelläni oli tummansininen solmio, muuten sama, kaikilla mustat juhlakengät. Mutta miehillä oli aika monella solmio joku muu kuin musta. Mulla nyt sattui olemaan musta takki ennestään, mutta en olisi sellaista ostanut, jos ei olisi ollut, vaan se päällystakki olisi saanut kelvata mikä oli. OIi sen verran viileää, vaikka olikin kesä, että haudalla tarvitsi takin. Satoi myös vettä ja sateenvarjot oli sangen kirjavia, omamme olivat mustia. Naisilla oli pääasiassa tumma alaosa, mutta yläosa oli monenlaista, hillittyä, mutta esim. harmaavalkoista näkyi. Täällä teilattiin mun hiukan hopeista kimalletta sisältävä jakku, mutta kyllä yhdellä vieraalla oli hyvin samantapainen. Itse en sitä laittanut, kun se oli täällä teilattu, olinpas hölmö. 

Vierailija
15/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota jatkuvaa MEKON tuputtamista naisille näissä keskusteluissa. Värjötellä nyt haudalla talvella sukkiksissa.

Vierailija
16/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankati jankati. Miksi vaan hautajaiset? Miksi et perusta ketjua businesspukeutumisesta, häistä, ristiäisistä ja väitöstilaisuuksista? Ihan kuin av mammat olisivat syyllisiä siihen, että naisille ja miehille on vakiintunut erilaiset asiallisen pukeutumisen normit.

Useimmat miehet tuntuvat olevan helpottuneita siitä, että saa pukeutua pukuun. Ei tarvitse miettiä joka juhliin uutta asua, vaan samassa puvussa voi juhlia vuosikausia.

Itse uskon, että hautajaispukeutumisen normit muuttuvat vähitellen. Tuskon itse pahastuisin, jos joku tulisi läheiseni hautajaisiin vaikkapa tummansinisessä puvussa.

Palstamammat itse nimenomaan ovat ajamassa sitä mustaa miesten pukua miesten päälle hautajaisiin,

kuin sikaa pyssyyn.

Miten sinä suhtautuisit , jos miehet tekisivät  samaa naisille naisten pukeutumisen suhteen? Miehet olisivat alistavia, narsistisia kusipäitä?

Vierailija
17/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ap sitten haluais pukea hautajaisiin, jos musta puku on ehdoton no no? Ruskeet loaferit, ruskeet chinot ja mannepaita?

Vierailija
18/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon hautajaisissa olin ainut naisista jolla oli mustar kengät, sukkahousut, kotelomekko ja jakku.

Muilla oli kaikkea villapaidoista legginseihin. Mua hävetti niiden puolesta.

Miehillä oli puvut paitsi yhdellä, jolla oli farkut.

Vierailija
19/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammat itse nimenomaan ovat ajamassa sitä mustaa miesten pukua miesten päälle hautajaisiin,

kuin sikaa pyssyyn.

Miten sinä suhtautuisit , jos miehet tekisivät  samaa naisille naisten pukeutumisen suhteen? Miehet olisivat alistavia, narsistisia kusipäitä?

Sulle,miesviha-asiamies, sopisi pellepuku ihan mihin vaan tilaisuuteen. Kaikki ymmärtää ja antaa anteeksi.

Vierailija
20/31 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin siellä laatikossa aikanaan maatessa on ihan yks lysti vaikka koko peijaisporukka olisi ilkialasti. Kunhan eivät palellu, saa keuhkokuumetta ja liity seuraan ennen aikojaan. Voisi olla aika hauskat bileet, ainakin paremmat kuin se iänikuinen Albinonin Adagio (haukotus).

Jos minua saattamassa olevat ihmiset keskittyvät lähinnä toistensa rättien kyttäämiseen, ei tartte tulla lainkaan. Mieluummin haluaisin jälkeen jääville vähän samanlaiset kekkerit kuin mitä afroamerikkalaiset harrastavat. Juhlitaan sitä, että kuollut on mennyt taivaan kotiin (eikä oteta kantaa siihen, uskoiko ko. henkilö edes koko asiaan), muistellaan hyviä asioita vainajasta, juodaan saatanasti viinaa, tanssitaan, lauletaan, bondataan elävien kesken ja rakennetaan sitä kautta elämää eteenpäin.

Kalvinistinen luterilaisuus on perseestä. Mutta onneksi nykymaailmassa se alkaa vähitellen pala palalta liueta.