Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto yhteen tulossa, mies pettänyt, apua!

Vierailija
05.11.2016 |

Tulee varmaan sekava teksti, tiivistän, mutta siis nyt olisi vinkit kullan kalliit!
Olen siis raskaana, laskettu aika on ihan loppuvuodesta ja pitäisi muuttaakin vielä 1.12. Ollaan asuttu siis eri asunnoissa virallisesti, kun mies tekee naapurikunnassa työtä pitkää päivää, ja asunto oli siellä järkevämpi pitää vielä.
Allekirjoitettiin jo kuitenkin uusi vuokrasopimus ja olen irtisanonut asuntoni, ja nyt mies jäi kiinni siitä, että hänellä on ollut toinen nainen, ilmeisesti työkaveri. Oon ihan romuna ja luottamus tietenkin meni, säälin jo omaa vauvaa siitä, että hän ei tule saamaan ehjää perhettä, ja mieskin lasta niin halusi. :'(
Mitä ihmettä mä teen, nyt ekana huolena muutto ja sen suhteen, saako tota vuokrasopimusta purettua miehen osalta, koska en tietenkään voi kodittomaksi jäädä vauvan kanssa ja yhtäkään yötä en miehen kanssa halua enää viettää.
Ja miten ylipäätään selviää erosta, varsinkin petetyksi tulemisesta? En vaan voi ikinä antaa anteeksi, tunnen oloni loukatuksi ja arvottomaksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän asunnon vuokraajan on pakko ymmärtää, jos ero tulee. Jätä se mulkku, äläkä vaan ikinä anna anteeksi.

Vierailija
2/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä vuokranantajaan ja selitä tilanne. Todennäköisesti voi vielä vaihtaa sinut vuokralaiseksi, jos sinulla on siis varaa kämppään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän asunnon vuokraajan on pakko ymmärtää, jos ero tulee. Jätä se mulkku, äläkä vaan ikinä anna anteeksi.

Ei oo mikään pakko ymmärtää. Sorgen.

Vierailija
4/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä vuokranantajaan ja selitä tilanne. Todennäköisesti voi vielä vaihtaa sinut vuokralaiseksi, jos sinulla on siis varaa kämppään yksin.

Raha-asioita en kerinnyt edes miettimään, ääh! Luulen, että pärjään kyllä, asunto on melko edullinen, vaikka toki nykyinen pienempi on paljon halvempi.

En tahdo kuulostaa miltään sosiaalipummiäidiltä, mutta lapsen kanssa ilmeisesti saisi asumistukea, jos on pienituloinen... Pitää selvittää vielä tämä arkena.

Ap

Vierailija
5/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit sitten ensitreffeillä raskaaksi? Jännämiehet on jänniä. EI-jaxuhalia.

Vierailija
6/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru enemmin itsei siitä kämpästä ettei miehesi voi vahibgossa päästä asumaan samaan kämpään. Heti ilmoittaudu kodittomaksi kaikkiin asunnonvälitysfirmoihin ja tieto että olet raskaana. Sitten vaan uutta elämää yksin rakentamaan. On varmasti rankkaa mutta kaikki mummit ja ukit auttamaan.

Vierailija
7/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään välitä kämpän hinnasta kun oot sossupummi.

Vierailija
8/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkoloisiminen gone bad?

Vierailija
9/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa pettymys, ollaan jo pidempään seurusteltu ennen vauvasuunnitelmia. Ei vaan olla asuttu yhdessä juuri miehen töiden vuoksi ja mulla oli viime kevääseen asti opinnot ja sijaisuuksia/pätkätöitä omalla paikkakunnalla. Siksi ei oo äitiysrahakaan mikään luksussumma, mutta oon tottunut elämään niukasti ja omat vanhemmat onneksi kutsuvat syömään ja muistavat tulevaa lastenlasta jo nyt. Että kaikki olisit tutustunut mieheen ja sossupummijutut voisi kyllä jättää pois, olo ei todellakaan ole kiva ilman näitä, mutta mitäpä odottaa, kun tänne kirjoittaa...

Onneksi oli hyviäkin neuvoja, kiitos!

Ap

Vierailija
10/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyisessä vuokra-asunnossa jatkaminen poissuljettu vaihtoehto? Ottaisin yhteyttä vuokranantajaan, hän ei välttämättä ole löytänyt uutta vuokralaista.

Ja uuden sopimuksen saa vähintäänkin irtisanottua jos ei muuta. Vähän aikaa tekee tiukkaa, jos pitää kahteen paikkaan maksaa vuokrat, mutta sitten helpottaa. Ja sinne uuteen kämppäänhän pitää maksaa vain puolikas vuokra, joten kyllä siitä selviää.

Vierailija
11/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa pettymys, ollaan jo pidempään seurusteltu ennen vauvasuunnitelmia. Ei vaan olla asuttu yhdessä juuri miehen töiden vuoksi ja mulla oli viime kevääseen asti opinnot ja sijaisuuksia/pätkätöitä omalla paikkakunnalla. Siksi ei oo äitiysrahakaan mikään luksussumma, mutta oon tottunut elämään niukasti ja omat vanhemmat onneksi kutsuvat syömään ja muistavat tulevaa lastenlasta jo nyt. Että kaikki olisit tutustunut mieheen ja sossupummijutut voisi kyllä jättää pois, olo ei todellakaan ole kiva ilman näitä, mutta mitäpä odottaa, kun tänne kirjoittaa...

Onneksi oli hyviäkin neuvoja, kiitos!

Ap

Lainaan nyt itteäni... Siis tarkoitin lopussa, että kurja olo jo muutenkin. Ei enää ajatus kulje...

Vierailija
12/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä lapsen kanssa kaksinkin ja fiksuja miehiä kyllä vielä löytyy :) Onneksi asia tuli jo nyt ilmi.

Heti alkuviikosta teet vuokranantajan ja miehen kanssa selväksi, kumpi muuttaa ko.asuntoon ja selvität, onko muitakin asuntoja tarjolla, jos (ex-?)mies sen ottaa. Toki saat asumistukeakin, mutta liian kalliiseen joudut sijoittamaan omaa rahaa enemmän.

Vierailija
13/13 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita perua uusi vuokrasopimus omalta osaltasi ja ehkä voit yrittää ottaa yhteyttä nykyiseen vuokranantajaan ja kysäistä onko uutta vuokralaista tilallesi löytynyt vai olisiko kuitenkin mahdollista jatkaa asumista asunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi