Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampere asuinalueet/muutto lapsen kanssa, apua/neuvoja!

TampereelleMuutto
05.11.2016 |

Hei! Kaipailisin kovasti neuvoja asuinalueista, olen muuttamassa tammikuussa (opiskelut alkavat keskustan tuntumassa) tampereelle 3vee poikani kanssa. Etsiskelen nyt/pohdin eri vuokra-asuntoja. Mitä itse suosittelisitte 3vee pojan kanssa olisi "hyvä olla" ja olisi mahd. hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin päin(kouluun). Tykkään mielummin asua järven/vesimaiseman, puistojen lähellä kun keskellä kerrostaloviidakkoa. Mutta tykkään myös että palvelut(lähikauppa, päiväkoti jne.) ovat lähettyvillä. Eli mitä ette suosittele asuinpaikaksi ja mitä suosittelette? Minkälainen paikka järvensivu on? Lielahti? (Hervanta on ainut entuudestaan tuttu asuinalue tampereella). Onko joitain kaupunginosia mitä suosittelette,ja sellaisia mitä ette suosittele? Olen todella kiitollinen jos joku valaisisi minua asian suhteen :) ps. Ihan "tavalliselle" asuinalueelle muuttamassa, että en kumminkaan mihkään ns. Parempiosaisten asuinalueelle, vaan semmoseen missä suht hyvä maine, hyvä olla lapsen kanssa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla auto käytössä, vai meinaatko kulkea koululle bussilla? Jos vastaus on julkiset, niin ottaisin eteen bussien linjakartaston ja tsekkaisin, mistä pääsee helposti yhdellä bussilla liikkumaan. Ei kannata muuttaa toiselle puolen keskustaa asumaan, ja sitten värkätä vaihtoyhteyksien kanssa. Vaikka Tampere ei suuren suuri olekaan voi liikenteessä silti päätyä viettämään turhan paljon aikaa, kun valitsee asuinalueen väärin.

Vierailija
2/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueita joihin muun muassa en muuttaisi: Tesoma, Multisilta, Härmälä, Hervanta (en itse muuttaisi mutta on ehdottomasti mainettaan parempi!)

Alueita joista pidän: Kaleva, Kissanmaa, Lentävänniemi esimerkiksi.

En ole tamperelainen ja asun pk-seudulla, Tampere kuitenkin tosi tuttu paikka mulle. Tietysti vielä parempia vastauksia saat toivottavasti ihan siellä asuvilta. :)

Yhteishaun tuloksethan ei muuten vielä ole tulleet, haitko jossain muussa haussa? Huvikseni kyselen kun itse juuri odotan yhteishaun tuloksia ja hain mm. Tamkiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edellinen. Suosittelen muuttamaan lähelle opiskelupaikkaa. Kaikissa asuinalueissa on omat plussansa ja miinuksensa, joten kannattaa vain muuttaa sellaiseen paikkaan että oma arki sujuu jouhevasti.

Vierailija
4/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesoma ja Multisilta on EI.

Vierailija
5/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ei tesoma. Asun itse haukiluomassa. Hampuuseja löytyy, mutta melkosen rauhallista aluetta kuitenkin. Romaneja kans. Haluan muuttaa täältä pois mutta koen silti että täällä on turvallista. Edullista asua.

Ikurissa asuin koko lapsuuden ja se on erittäin rauhallista ja mukavaa aluetta, sieltä etsimmekin asuntoa kun omistusasunto on ajankohtainen.

Lielahdesta ei ole asumiskokemusta mutta käsitykseni mukaan ihan ok alue kans.

Vierailija
6/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Tampere (Tesoma, Kalkku yms.) on sellaista aluetta, johon ei kannata muuttaa. Nekalaakaan en suosittele. Sielläkin on rauhatonta.

Itse tykkäsin asua Kalevassa, tosin en tiedä, onko se niin hyvä paikka lapselle. Järvensivu on käsittääkseni ihan hyvä alue myös. En ainakaan ole kuullut siitä huonoja juttuja ja yksi kaveri asui siellä joskus, eikä hänelläkään ollut mitään negatiivista sanottavaa.

Vierailija
7/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta ei ole lainkaan maineensa veroinen.

Täällä on puistoja, päiväkoteja/kouluja ja ulkoilualueita joka nurkalla. Kaupat ja palvelut lähellä ja bussiyhteydet hyvät. On luontoa mutta kuitenkin ihmisiä ja elämää.

Minustä tämä on hyvä paikka asua lasten kanssa, kaikki kompaktisti lähellä ja ainakin tässä missä itse asun, on todella rauhallista.

Olen asunut muuallakin, mutta pois en muuttaisi.

Vierailija
8/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuttaisi etenkään lapsen kanssa Hervantaan tai Tesomalle. Oma suosikkialue järvialueiden ja hyvien kulkuyhteyksien päässä on Tohloppi, Lentävänniemi, Lielahti ja niiden lähistöt (Ryydynpohja, Siivikkala, Pohtola). Kaikki vähän kauempana keskustasta, rauhallisia mutta kuitenkin julkisilla pääsee hyvin. Pappila ja takahuhti myös mukavaa mutta itse kaipasin (isompaa) järveä ja enemmän metsiä lähemmäksi. Sorila voisi olla lapsen kanssa kiva, mutta on vähän syrjemmässä. Nekala lähellä keskustaa ja vilkkaampi ja jakaa mielipiteet, on myös monenlaista kulkijaa mutta toisaalta persoonallisia (ja halpoja) asuntoja. Iidesranta on kovin suosittua aluetta, järvi ainakin lähellä mutta itselleni liian "vilkas" ja lähellä keskustaa. Kulkuyhteydet hyvät. Tampereen eri alueiden plussien ja miinusten pohtiminen on suosikkipuuhaani, vastailen mielelläni jos joku alue pohdituttaa :)

T. Aina Tampereella asunut

Vierailija
9/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen jatkaa, Järvensivu ja Iidesranta melko samaa aluetta. Lentävänniemessä muuten edulliset asunnot, ja vastaa muuten kuvaustasi hyvin. Aliarvostettua seutua mielestäni. Ymmärsin, että käytät julkisia. Lielahdessa kaikki palvelut, ja rauhallisia alueita löytyy, kun sitä kysyit.

Vierailija
10/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukajärvi ja Annala on ihania järven läheisiä ja bussi 9 menee tosi nopeasti yliopistolle asti. Yliopistolta Keskustorille on sitten hidas pätkä ysillä. Yhdyn siihen, joka kirjoitti, että katso TKLn linjakartta, mutta jatkan vielä, että katso sen lisäksi bussiaikataulua tarkkaan!

Vierailija
11/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trelainen kirjoitti:

Itse en muuttaisi etenkään lapsen kanssa Hervantaan tai Tesomalle. Oma suosikkialue järvialueiden ja hyvien kulkuyhteyksien päässä on Tohloppi, Lentävänniemi, Lielahti ja niiden lähistöt (Ryydynpohja, Siivikkala, Pohtola). Kaikki vähän kauempana keskustasta, rauhallisia mutta kuitenkin julkisilla pääsee hyvin. Pappila ja takahuhti myös mukavaa mutta itse kaipasin (isompaa) järveä ja enemmän metsiä lähemmäksi. Sorila voisi olla lapsen kanssa kiva, mutta on vähän syrjemmässä. Nekala lähellä keskustaa ja vilkkaampi ja jakaa mielipiteet, on myös monenlaista kulkijaa mutta toisaalta persoonallisia (ja halpoja) asuntoja. Iidesranta on kovin suosittua aluetta, järvi ainakin lähellä mutta itselleni liian "vilkas" ja lähellä keskustaa. Kulkuyhteydet hyvät. Tampereen eri alueiden plussien ja miinusten pohtiminen on suosikkipuuhaani, vastailen mielelläni jos joku alue pohdituttaa :)

T. Aina Tampereella asunut

Kuulisin mielelläni missä kannattaa asua jos opiskelee tamkissa? Siellä Kuntokadun kampuksella siis. Ollaan 20-vuotiaita poikaystävän kanssa, kiinnostaa asuinalue suht. Läheltä tätä Tamkia, alue joka on lähellä kaikkea mutta turvallinen ja hyvien kulkuyhteyksien päässä. Tampere on minulle aika tuntematon. Jos osaat sanoa tällaisia alueita niin Kuulisin mielelläni. :)

Vierailija
12/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Juu julkisilla eli bussilla kulkisin, (tamperetalon lähettyville) kouluun pääsääntöisesti 8-15, työssäoppimmisjaksot tietty sitten erikseen. Tätini asuu hervannassa ja siellä olen käynyt muutaman kerran, ihan mukavalta paikalta sinänsä vaikuttaa kun on palveluja(kauppoja,kuntosalia yms. Lähettyvillä). Mietin minkälainen tuo lielahti olisi, kumpi teidän mielestä on parempi verrattuna lielahti vai hervanta? Mietin tuota järvensivua kun se olisi suht lähellä koulua, matkoihin ei menisi aikaa, tosin kulkisin matkan varmaan silloin kävellen/pyörällä. Onkohan järvensivun ns. Palvelut kaupungissa kun on kumminki niin lähettyvillä, vai onko sielä ns. Kauppakeskusta vai onko vain lähikauppa.? Onkohan tuola lielahdessa mukavia leikkipuistoja, puistoja, lenkkipaikkoja. Aikalailla on pääpyörällä kun yrittää tutkia netissä näitä kaupunginosia, kulkuyhteyksiä ja selvittää onko lapselle lähettyvillä palveluja (kirjasto, leikkipuistot jne.). Joten kiitoksia tosi paljon vastauksistanne. Hervanta on yksi vaihtoehto, mutta ajattelin ottaa ensin selvää muista vaihtoehdoista kun se on tosiaan ainut paikka joka on jokseenkin tullut tutuksi. En tiedä, miksi minua rupesi tuo lielahti kiinnostamaan kovasti. Olisi mukava kuulla siitä enemmän, esim. Mitä on lapselle..

Vierailija
13/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttais Hervantaan, sehän on vähän niinku oma kaupunki Tampereen sisällä, kaukana kaikesta eikä sieltä edes jaksa liikkua Tampereen keskustaan kun siellä on kaikki :D eikö koulu kuitenkin ollut Tampereen keskustassa?

Vierailija
14/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpyörällä kirjoitti:

Ok. Juu julkisilla eli bussilla kulkisin, (tamperetalon lähettyville) kouluun pääsääntöisesti 8-15, työssäoppimmisjaksot tietty sitten erikseen. Tätini asuu hervannassa ja siellä olen käynyt muutaman kerran, ihan mukavalta paikalta sinänsä vaikuttaa kun on palveluja(kauppoja,kuntosalia yms. Lähettyvillä). Mietin minkälainen tuo lielahti olisi, kumpi teidän mielestä on parempi verrattuna lielahti vai hervanta? Mietin tuota järvensivua kun se olisi suht lähellä koulua, matkoihin ei menisi aikaa, tosin kulkisin matkan varmaan silloin kävellen/pyörällä. Onkohan järvensivun ns. Palvelut kaupungissa kun on kumminki niin lähettyvillä, vai onko sielä ns. Kauppakeskusta vai onko vain lähikauppa.? Onkohan tuola lielahdessa mukavia leikkipuistoja, puistoja, lenkkipaikkoja. Aikalailla on pääpyörällä kun yrittää tutkia netissä näitä kaupunginosia, kulkuyhteyksiä ja selvittää onko lapselle lähettyvillä palveluja (kirjasto, leikkipuistot jne.). Joten kiitoksia tosi paljon vastauksistanne. Hervanta on yksi vaihtoehto, mutta ajattelin ottaa ensin selvää muista vaihtoehdoista kun se on tosiaan ainut paikka joka on jokseenkin tullut tutuksi. En tiedä, miksi minua rupesi tuo lielahti kiinnostamaan kovasti. Olisi mukava kuulla siitä enemmän, esim. Mitä on lapselle..

Järvensivulla on TOASin asuntoja, päiväkoti ja lähikauppa. Koskikeskukseen kävelee 15 minuutissa, ihan keskustaan vajaassa puolessa tunnissa. Kolmella eri bussilla pääsee, jos ei jaksa kävellä. Prisma on noin 3 km päässä. Luonnonläheinen paikka, vaikka onkin ihan lähellä keskustaa.

Vierailija
15/19 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen lämpimästi Linnainmaa-Leinola-Atala-Tasanne -aluetta itä-Tampereella. Rauhallista, vihreää, Tasanteella Näsijärvi aivan vieressä. Palvelut ihan nurkalla, löytyy parikin supermarkettia ja lähikauppoja, tarhoja puistoja yms. Busseilla pääsee keskustaan vartissa. En vaihtaisi enää mihinkään. <3

Vierailija
16/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lielahti ja sen alue on ehdoton lemppari, kun taas hervantaan en ikinä muuttaisi. Lielahdessa on palvelut kulkuyhteydet, loistavat lenkkipolut ja järvi lähellä. Hervannassakin lenkkipolkuja löytyy, mutta alueena levotonta. Maahanmuuttajien suosimaa aluetta, vaikkei sekään tietysti tee siitä huonompaa. Lielahti ja ympäristö lapsiperheiden suosimaa aluetta, en tiedä mitä erityisesti kaipaat lähistölle lapsen kanssa asuessa? Itse olen lapseton, mutten äkkiseltään keksi mitä lietsusta puuttuisi.

Sille joka opiskelee Tamkissa ja kyseli, opiskelen itsekin samassa opinahjossa ja olen asunut ympäri kaupunkia. Minkälaisia asioita kaipaat asuinalueelta? Onko palveluiden läheisyys ja kulkuyhteydet tärkein juttu vai rauhallinen miljöö vaikka vähän kauempaa? Tamkiin on helppo kulkea Kalevasta, Keskustasta, Kissanmaalta, Takahuhdista ja myös Pappilasta ja Linnainmaalta vaikka matka on hiukan pidempi. siltä suunnalta pääsee bussilla ilman keskustan ruuhkia suoraan Tamkin eteen. Tampellasta on ainakin ennen kulkenut bussi suoraan Tamkille, nykytilanteesta en ole varma. Toiseen suuntaan bussireittien varrella on Pyynikki, Pispala ja Lielahdestakin kulkee bussi suoraan Tamkille. Oliko näistä tiedoista jotain apua? :)

Vierailija
17/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Lielahdessa edullinen ja oikein kattava kuntosali!

Vierailija
18/19 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatanpää. Suosittelen, keskustaan alle 2km, opiskelija-asuntoja (jos kerran opiskelija olet), päiväkoti ja neuvola (käykö 3v vielä neuvolassa?) ihan vieressä, lähikauppoina Sale ja Siwa, K-Markettiinkin lyhyt matka. Prismaan ja Lidliin alle 2km kävellen mutta bussillakin pääsee myös vähän kauempana olevaan Citymarkettiinkin.

Pyhäjärvi aivan nurkan takana, uimarannalle Härmälään kai reilu kilsa? Arboretum ruusutarhoineen ja puistometsikköineen siinä asuinalueen ja järven välissä. Aivan ihana paikka ulkoilla ja lenkkeillä! Metsää myös aivan yhtä lähellä. Kivat leikkipuistot ja hiekkakenttä jalkapallomaaleilla (talvisin jäädytetään luistelukentäksi), paljon nurmikkoalueita joissa voi myös lapsi leikkiä. Tosi paljon myös muita opiskelevia lapsiperheitä, seuraa löytyy varmasti puistoon ja kahville jos täällä ei ennestään tuttuja juuri ole.

Olen pieneltä paikkakunnalta rannikolta kotoisin ja täällä olen viihtynyt hyvin. Ei jotenkaan tunnu ollenkaan siltä, että asuisi "suurkaupungissa" kun luonto on niin lähellä. Kaikki kaipaamani palvelut on myös löytynyt aivan vierestä tai korkeintaan 5km päästä (pl. Tays). Bussilla olen nyt kahden vuoden aikana kulkenut kerran, joten niistä en osaa juuri sanoa, kaikkialle olen päässyt kävellen tai pyörällä vaivatta. Yleisesti ottaen kulkuyhteydet ovat kyllä ilmeisesti koko Tampereella hyvät.

Vierailija
19/19 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentävänniemi ei niin turvallinen tietyistä alueista vuodessa joskus montakin luotia lentää vaikka uutisissa ei aina näy