Miten se yleensä tapahtuu kun ostaa halvat lennot ja varaa itse hotellin?
Lennot vai hotelli ensin vai miten olette tehneet? Mitä jos ostaa lennot ensin eikä löydäkään edullista hotellia, voi tulla kalliimmaksi kuin pakettimatka?
Kommentit (5)
Kyllä lennot kannattaa ensin ottaa, niissä kuitenkin hintavaihtelu eri päivien välillä voi olla melkoista. Normaalisti majoitusta on tarjolla paremmin ja hinta ei pompi ylös alas miten sattuu. Varattu lento myös tarkoittaa, että matka on tulossa tiettyinä päivinä ja majoitukselle on tarve. Mutta voit toki tehdä aivan kuten tahdot. Ja aina voi käydä niin, ettet saakaan kaikkea sillä hinnalla kuin halusit, sellaista on elämä. Matkan järjestäminen itse meinaa, että sinulla vapaus päättää ja valita, eikä tarvitse hyväksyä valmista pakettia. Jos paketti tuntuu kamalan paljon helpommalta ja muuten yhtä hyvältä, niin ota sitten vaikka sellainen.
Jos ihan pieneen paikkaan olen menossa, esimerkiksi johonkin vuoristokylään tai saarelle, niin ihan ensimmäiseksi katson että siellä ylipäänsä on majapaikkoja ja ne ovat auki siihen aikaan. Samalla istumalla ostan sitten lentoliput ja samalla kun haarukoin hinnaltaan ja ajankohdaltaan sopivat matkapäivät niin teen yleensä booking.comin kautta myös sellaisen majoitusvarauksen, jota voi vielä maksutta muuttaa.
Voithan katsoa hotellien hintoja ensiksi mutta et varaa vaan menopaluulennon ensiksi.
Ostan yleensä lennot ensin. Majoitus kyllä löytyy.
Toki esim Booking.comin kautta voi varata hotelleita ja peruuttaa ilman kustannuksia. Minulla on ensi kesäksi varattuna hotelleja, joista ainakin osan tulen peruuttamaan. Olen vähän muuttanut mieltäni matkareitin kanssa enkä menekään niihin kaupunkeihin.
Itse olen aina ensin miettinyt sopivan loma-ajankohdan. Eli olen päättänyt, että vaikka heinäkuussa menen kahdeksi viikoksi kohteeseen x, mutta en ole vielä tässä vaiheessa päättänyt tarkkoja päivämääriä. Sitten olen kartoittanut kohteen majoitusvaihtoehtoja, että mitä ylipäänsä on tarjolla, mihin hintaan, onko kuinka varattuja. Tämän jälkeen olen katsonut lentovaihtoehtoja, sielläkin lähinnä että mihin hintaan ja millaisilla aikatauluilla.
Kun olen kaiken edellämainitun tehnyt, olen alkanut haarukoimaan, että millä ajankohdalla saisi halvimmat lennot niin, että majoitustakin on tarjolla kohtuulliseen hintaan. Kun olen löytänyt budjetiini sopivan vaihtoehdon, olen yleensä ostanut ensin lentoliput ja sitten varannut majoituksen suoraan tämän jälkeen.