Auktoriteetti ongelma(ko)?
Tuli tässä mieleeni että mikähän minussa on vialla, kun päiväkodista asti hoitajat eivät koskaan ole pitäneet minusta? Esim. Kavereideni hiukset letettiin aina, pyydettiin syliin kehuttiin ja naurettiin yhdessä yms. Minä en noita hienouksia saanut vaan, toruja ja ohjeita olla erilainen ja parempi. Vanhemmile aina valitettiin miten olin käyttäytynyt, vaikka olin tosi kiltti ja helppo lapsi.
Ala-asteella olin 10 oppilas erittäin kiltti ja tunnollinen, silti en ollut tarpeeksi, sain aina huonomman todistuksen kuin kaverini joiden nunerot olivat huonommat kuin minun, eikä minua koskaan kannustettu opiskelussa vaan moitittavaa löytyi aina ja tästä syystä sain paineita olla aina vain parempi. Sain kerran paniikkikohtauksen ja aloin itkeä kun opettaja pyysi tukiopetukseen. En voinut uskoa, että olin niin huono ja tarvitsen lisäopetusta.
Sillon kaverini sai joka vuosi stipendin ja opettajat lellivät häntä ja tunsin aina olevani huonompi kuin hän. Hän on siis yhä ystäväni ja on ollut päiväkodista saakka.
Ylä-asteella opettajat kehuivat kaveriani aina kauniiksi ja stipendien saanti jatkui. Tässä vaiheessa aloin jo masentua ja vainuin epäuskoon että olen aivan paska kun opet eivät pidä minusta. Koulu alkoi mennä huonommin. Pääsin silti haluaamni kouluun ja sain uusia ystäviä. Sama homma jatkui uusi ystäväni sai stipendit ja kehut minä vain risija ja ruusua. Sain kokeesta täydet pisteet ei virhettäkään ja opettaja alkoi puhua täydellisesti tehdystä kokeesta ja luokan parhaasta numerosta silloin luulin, että saisin ensimmäisen kehuni, mutta se oli kaverilleni joka ei saanut edes täysiä pisteitä kokeesta... ?
Työharjoittelussa kaikki perehdyttäjäni ovat suunnilleen vihannut minua. Haukkeet aivan pystyyn etten osaa mitään teen kaiken väärin yms. Mutta kaikki tämä vasta arviointikeskustelussa, ennen sitä ovat antaneet ymmärtää että hyvin menee, eivät ole kertoneet ongelmista mitä teen esim. Väärin mutta juteltavaa ei oikein ole ollut..
Hassuinta tässä on että olen hyvin sosiaalinen ja asiakaspalveluammatissa, jossa saan asikkailta erittäin hyvää palautetta ja kehuja päivittäin. Myös ystäviä löytyy ihan riittävästi ja olen muuten ihan pidetty ihminen, mutta koulussa ja töissä minusta ei vain pidetä mistä tämä voi johtua? Rupesi ihan todella ahdistamaan, että mikä minussa on vikana kuin sama homma jatkunut päiväkodista asti eikä loppua näy..
Vielä lisäys, vaikka töissä asikkaat kehuvat kovasti silti pomoni löytää vain huonot puolet enkä koskaan ole kuullut mitään hyvää itseatäni päinvastoin olen kuulema surkea asiakaspal elija joka ei edes tervehdiasiakkaita.
Ap