Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä enää oikein?

Vierailija
04.11.2016 |

Älkää pliis huudelko provoa, olen tosissani ja haluan apua, mutta en tiedä miten edetä.
Olen kuudennella luokalla. Asun äitini luona. Isäni on sanonut, että voin muuttaa sinne jos tahdon. En tahdo, koska haluan tänne yläasteelle (erityisluokalle).
Äitini on tosiaan mielestäni toiminut minua kohtaan väärin, liian usein. Kun olin pienempi, hän retuutti minua käsistä ja korvista, heitti alas sängystä, uhkaili, pelotteli ja sai kohtauksia joissa töni minua ympäri taloa.
Nykyään hän ei enää käy käsiksi. Löin äitiäni kerran ja kadun sitä tietenkin kovasti, mutta siinä tilanteessa olin niin valtavassa paniikissa että en vain voinut mitään muuta päästäkseni pakoon. Nyt hän rikkoo (koulu)tavaroitani, kaataa päälle vesilaseja, uhkailee, huutaa, raivoaa, haukkuu (vitun ruma tyhmä läski sika jne.) ja kaikkea muuta. Pelkään äitiäni ja täällä olemista. Tiedän, että osaan olla rasittava kakara, mutta olen viime vuodet vain ollut hiljaa enkä oikeasti ole tehnyt mitään. Hän ei ole suostunut viemään minua lääkäriin, minulla ei ole tällä hetkellä kunnon talvivaatteita.
Pelkään, ahdistun ja masennun. Haluaisin puhua jollekin, mieluiten opettajalleni. Miten voisin käytännössä toteuttaa sen? Pelkään, ettei minua uskota tai oteta tosissaan, että kaikki laitetaan murrosiän piikkiin tai jotain.
Kiitos kaikille, jotka ymmärtää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta isälle. Lopputulos on kuitenkin se.

Vierailija
2/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta isälle. Lopputulos on kuitenkin se.

Uskon kuitenkin, että joku perheterapia voisi auttaa. Enkä kuitenkaan muuta kesken ala-asteen (vielä kuudes luokka jäljellä...) enkä tiedä jaksanko tätä aikaa.

Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele opettajalle tai jos teidän koulussa on koulukuraattori, niin hänelle.

Kunhan jollekin kerrot!

Vierailija
4/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttele opettajalle tai jos teidän koulussa on koulukuraattori, niin hänelle.

Kunhan jollekin kerrot!

Haluaisin puhua opelleni. Hän on mielestäni ihana ja ystävällinen ihminen, mutta en tiedä miten uskaltaa :( Välitunnilla, ruokalassa, pyydänkö että jäätäisiin hetkeksi kahdestaan juttelemaan?

Vierailija
5/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään paikalla?

Vierailija
6/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Hyvä, että sinulla on turvallinen aikuinen mielessä, tämä opettaja, jolle voit mennä juttelemaan. Voit mennä tapaamaan opettajaasi ihan välitunnilla opettajanhuoneeseen, tai tunnin jälkeen viivyttelet luokassa ja kysyt, voisitko tulla johonkin aikaan juttelemaan eräästä asiasta. Opettaja on siellä sinua varten, ja kuvaamasi kaltaisista jutuista puhutaan aikuisten kesken paljon, älä huoli yhtään siitä, että hän pitäisi sinua vain hankalana murrosikäisenä.

Kerro reippaasti opettajalle, millaista kotona on. Kuvaile äidin käytöstä, juuri niin kuin teit viestissä. Kerro talvivaatteista ja lääkäristä. Kerro myös suoraan erityisluokka- tilanteesta. Että sinun on paha olla äidin luona, mutta jos siirryt isälle asumaan, et saa olla sillä luokalla joka on sinulle hyväksi. Tämä on sellainen kuvio, jonka ei kuuluisi olla lapsen murehdittavana, ja opettajasi tajuaa kyllä senkin.

Ja rakas lapsi, sinä et missään nimessä ole rasittava kakara tai pahatapainen nuori. Kaikilla nuorilla kuuluu kasvuun kivuliaita vaiheita. Äitisi tekee nyt väärin olessasi noin kova sinua kohtaan, älä syytä siitä itseäsi. Kerro opettajalle, että tarvitset apua, opettaja ymmärtää tämän. Mene rohkeasti. Ihanaa, että sinulla on aikuinen jota voit lähestyä! Älä yhtään epäile, että liioittelet tai että sinua ei uskottaisi. Tilanne on tosi, sinun tarvitsee vain kertoa siitä.

Vierailija
8/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kertomaan opettajalle. Uskon että ei tunnu helpolta, mutta tee se. 

Vierailija
9/9 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, haluan vain sanoa sen että äitisi on jollain tapaa sairas, JA SE EI OLE SINUN SYYSI!

Muuttaisin sinne iskälle, jos siellä on turvallista olla. Tiedän että sua ehkä vaivaa syyllisyys siitä, että "jätät" äitisi mutta niin se ei ole.