Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko työttömät saaneet TE-toimistosta apua ?

Vierailija
04.11.2016 |

Olen esittänyt TE-toimistoon muutaman kysymyksen. Ensin liitin pyydettyihin kirjallisiin selvityksiin tiedusteluja, mutta niitä ei noteerattu millään tavalla. Seuraavaksi esitin kahteen otteeseen kysymyksiä suullisesti. Virkailija ei osannut vastata, mutta lupasi selvittää ja kertoa sitten. Vastauksia on vain saanut odottaa yhtä kauan kuin trokaria, jolle on maksanut lastin etukäteen. Onkohan tämä sattumaa vai TE-toimiston yleinen käytäntö? Haluaisin kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avuksi katsotaan työtarjoukset riisto-vuoratyöfirmoille, niin olen.

Tai se, että minulle sopivan työpaikan työmatka saa kestää julkisilla jopa yli 3 tuntia päivässä, autoa kun ei ole.

Ensi viikolla työttömyysturvan jatkumisen ehtona on osallistua vuokratyöfirman rekryyn.

Työttömät kyykkyyn.

Vierailija
2/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto ei ole ystävä vaan vihollinen. Ystävät auttaa toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään apua. Pääsisköhän sinne TE-toimistoon juttelemaan työttömille itse. It-alalla 20-vuotta. Ehdotettiin maalarin ammmattia! 45-vuotiaslle astmaatikko naiselle. Edelleen työttömänä. Eivät osaa myöskään vastata mihinkään. Kysyin muutaman kuukauden työskentelystä mieheni firmassa, se kun on vain kausittaista. Mitä vaikutuksia esim. ansiosidonnaiseen. Eivät osanneet sanoa.

Vierailija
4/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Antoivat lausunnon, jonka mukaan olen oikeutettu työttömyysturvaan.

Vierailija
5/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua itkemiseen, itsesyytöksiin ja siihen, että harkitsen ainan viikon verran itsemurhaa, kun joudun tapaamaan virkailijan.

Vierailija
6/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki (2) työtäni olen saanut ainakin välillisesti TE-toimiston kautta. Ensimmäinen työkokeilun kautta vakituiseksi. Toinen, työnhakukurssilla laitoin hakemuksen vuokrafirmaan, jonka kautta pääsin vakkariduuniin. Perus paskapersetyötön ei olisi koskaan saanut kyseisiä duuneja, koska a) työkokeilu b) vuokrafirma.

Vierailija
7/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, mulla on papereissa merkintä että olen hankala asiakas sillä saan kaikki valitukset jne läpi edukseni. Tosin nykyään olen jo 3. vuotta vakituisissa töissä, tuskin tarvitsee ihan hetkeen asioida TE-toimistossa uudestaan...

Vierailija
8/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 54vuotiaana työtarjouksen tehtävään, jossa vaadittiin ajokorttia-, sekä omaa autoa. No, ajokorttia ei ole, eikä sen tähden autoakaan. Hieman hävetti hakea paikkaa.

Vierailija
9/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut niin paljon "apua", että oli viittä vaille, etten syyllistynyt virkailijan pahoinpitelyyn.

Vaihdoin kirjani toiseen kaupunkiin, jotten olisi syyllistynyt tappoon joku kerta.

Vierailija
10/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimistossa on todella kielteinen asenne, jos ilmenee nimestä, että työnantaja on sukulainen. Harvinaisessa nimessä yhteyttä kun on vaikea peittää. Sitten kyllä soljuu kehuja ja vihreää valoa, kun asianosaisilla ei ole sama sukunimi (vaikka olisivatkin lähisukulaisia)..... Outo logiikka.....varsinkin nykypäivinä, kun lapsilla ei vanhemman kanssa aina ole sama sukunimi. Ei edes vaikka olisivat isä ja poika.... tytötkin usein naineet uuden nimen... Veli ja sisko voivat olla syntyjään jo eri sukunimellä....

Vierailija
11/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi työpaikka olen saanut TE-palveluiden avulla, mitenkään väheksymättä omaa panostani, sen jälkeen kun, ensimmäisellä kerralla sieltä vinkattiin minulle, ja toisella kerralla antoivat yhteystietoni yritykselle. Kaksi seitsemästä siis.

Ja nyt viimeisin, pätevän konsultin potkimana olen käynyt kahdessa haastattelussa, joista toinen on unelmaduuni, ja toisessa kiittelivät asennettani, mutta eivät löytäneet tarvetta uudelle työntekijälle juuri nyt.

No joo, eipähän ne siellä kummoisia pysty tekemään ja "kyykytys" termi tulee usein mieleen, mut sit voi päättää ite yrittääkö siitä saada jotain, vai nuokkuuko vaan mukana.

Vierailija
12/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt oppisopimuskoulutukseen työkkärin kautta. Siitä on 5 vuotta aikaa. Sen jälkeen en onneksi ole tarvinnut työkkärin apuja.

Vierailija
13/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi työpaikka olen saanut TE-palveluiden avulla, mitenkään väheksymättä omaa panostani, sen jälkeen kun, ensimmäisellä kerralla sieltä vinkattiin minulle, ja toisella kerralla antoivat yhteystietoni yritykselle. Kaksi seitsemästä siis.

Ja nyt viimeisin, pätevän konsultin potkimana olen käynyt kahdessa haastattelussa, joista toinen on unelmaduuni, ja toisessa kiittelivät asennettani, mutta eivät löytäneet tarvetta uudelle työntekijälle juuri nyt.

No joo, eipähän ne siellä kummoisia pysty tekemään ja "kyykytys" termi tulee usein mieleen, mut sit voi päättää ite yrittääkö siitä saada jotain, vai nuokkuuko vaan mukana.

"Nuokkuuko itse mukana". Taidat olla itse työkkärin virkailija. No, kerropa fiksu, miten yli 50 vuotias nainen löytää työpaikan, kun muutamassa paikassa on sanottu suoraan ikäni olevan ongelma? Kaipaisin mielelläni vinkkejä siihen, miten nuortuisin? Valehtelenko ikäni?

Vierailija
14/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos avuksi katsotaan työtarjoukset riisto-vuoratyöfirmoille, niin olen.

Tai se, että minulle sopivan työpaikan työmatka saa kestää julkisilla jopa yli 3 tuntia päivässä, autoa kun ei ole.

Ensi viikolla työttömyysturvan jatkumisen ehtona on osallistua vuokratyöfirman rekryyn.

Työttömät kyykkyyn.

Kyllä siis paukutetaan pikkukakkoseen halusitpa tai et :D tasapuolisesti

Se on orjatori rock mikä soi ja sitä soitetaan 😀😃

Vierailija
15/15 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua? Työkkäristä? Ha ha ha ha haa! Laitoksella on juuri sellainen maine kuin se ansaitsee. Surkuhupaisinta on kun käsketään ottamaan yhteyttä, mutta ketään ei saa kiinni. Olen kerran lähettänyt kirjatun kirjeen, jotta voisin todistaa olleeni yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän