Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilleen muuttaminen - mistä vuokra-asunto?

Vierailija
04.11.2016 |

Tilanne on nyt se, että haluan erota nykyisestä avopuolisostani. Tai olemme jo ehkä jokseenkin eronneetkin, riidoissa... Syitä on monia, en jaksa alkaa tässä kertoa. Haluan muuttaa pois mahdollisimman nopeasti.

Olen tällä hetkellä työtön työnhakija/keikkatyöläinen ja toivottavasti tammikuusta eteenpäin opiskelija. Mahdollisia asuinalueita olisivat lähinnä pk-seutu ja Keski-Uusimaa. Yksiö tai korkeintaan pieni kaksio, julkisilla pitäisi päästä kulkemaan. Muita vaatimuksia ei ole. Kunhan nyt saisi jonkunlaisen vuokraluukun.

Muutamaa asuntoa olen jo hakenut, mutta kilpailu pienistä asunnoista tuntuu olevan kova. Rahallinen tilanne on myös aika heikko. Saisin tietysti maksettua vuokraa tukien varassa, mutta ihan mahdottoman suuria vuokriin ja takuuvuokriin ei ole mahdollisuutta.

Voinko saada esimerkiksi sossulta apua asunnon haussa? En ole siis nyt sossun asiakas. Onko missään päin Uusimaata mahdollista saada kaupungin asuntoa lyhyellä varoitusajalla? Miehen kanssa saman katon alla oleminen alkaa käydä todella tukalaksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan suostut muuttamaan helsingin ulkopuolelle, niin Vantaalta/Espoosta saat asunnon varmasti suht nopeasti. Sossun en usko auttavan asunnon hankinnassa muuten kuin rahallisesti. 

Vierailija
2/4 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan Satolta saa asunnon aika nopeasti, mutta ovat kalliita. Tosin heilläkin oli jotain tulorajallisia asuntoja haettavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sossuun ja kysy miten he voivat auttaa. Ja jos vaihdat kaupunkia, niin jokaisen mahdollisen kaupungin sossuun.

Vierailija
4/4 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta Helsingissä nytkään, vaan Vantaalla. Jopa esimerkiksi Riihimäki olisi ihan mahdollinen vaihtoehto minulle, sieltä kuitenkin pääsee alle tunnissa Helsinkiin. Uudeltamaalta esim. Kerava, Hyvinkää, Järvenpää ja mitä noita nyt on... En ole nirso paikan suhteen, kun ainoa toive olisi vaan päästä äkkiä pois nykyisestä kodista.

Kysyin neuvoja siksi, koska vuokra-asunnon hakeminen on ollut minulle ajankohtaista viimeksi lähes 10 vuotta sitten. Vuokra-asuntotilanne ja vuokrat ovat aika erilaisia nykyään. Saa siis vinkata myös, miltä paikkakunnalta kannattaa lähteä etsimään ja mitä kautta. Helsingistä en edes haaveile kovan vuokratason ja asuntojonojen takia. Tänne Vantaalle olen jo hakemuksia laittanut, mutta eivät ole tuottaneet tulosta toistaiseksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi