Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tahtoo edetä suhteessa todella hitaasti, mitä mieltä kannattaako hänen kanssa jatkaa?

Vierailija
03.11.2016 |

Olen seurustellut miesystäväni kanssa puolitoista vuotta. Olen jo reilun vuoden ajan haluunnut muuttaa hänen kanssaan yhteen, mutta hän ei ole omien sanojensa mukaan vieläkään valmis yhteenmuuttoon kanssani. Meillä menee kyllä muuten ihan hyvin ja olemme majailleet toistemme luona pitkiäkin aikoja ja minusta on silkkaa tyhmyyttä enää tässä vaiheessa maksaa kahden kämpän kustannuksia. Silti mies väittää, että hänen mielestään on liian aikaista muuttaa yhteen, koska olemme tunteneet niin vähän aikaa..?!
Muutenkin olemme edenneet epätavallisen hitaasti, muunmuassa harrastimme seksiä ensi kerran kun olimme seurustelleet reilun kuukauden mikä ei mielestäni ole yhtään normaalia tässä iässä (mies on 37 ja minä 28). Eikä meidän suhteemme ole ollut missään vaiheessa mikään kaukosuhde, asumme molemmat ihan samassa kaupungissa noin parinkymmenen kilometrin päässä toisistamme. Mies haluaa myös nytkin edetä hitaasti, koska omien sanojensa mukaan hän välittää minusta oikeasti ja näkee minut loppuelämän kumppaninaan. Yhteenmuuttoon olisi valmis ehkä vuoden päästä, naimisiin sitten kun ollaan asuttu yhdessä ainakin pari vuotta. Olen jaksanut tähän asti hänen kanssaan, koska hän on muuten aivan täydellistä aviomiesmatskua, mutten tiedä onko järkeä jatkaa hänen kanssaan, koska minä en tahtoisi viivytellä avioliittoa ja perheen perustamista enää kovinkaan pitkään...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies.

Vierailija
2/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä liittyy vauvoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää mieheltä. Itse toimisin samoin jos nykyinen suhde kariutuisi. Liian nopeita päätöksiä tullut tehtyä aiemmin....

Vierailija
4/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko puhuneet lasten hankkimisesta? Varmaan olisi mukavaa asua ensin kaksin ihan rauhassa ja sitten miettiä lapsia. Totuus vaan on, että hedelmällisyys alkaa laskea kolmekymppisenä. Sinuna en suostuisi viivyttelemään vuosia. Vähän pistää muutenkin hälytyskellot soimaan että tuleeko tuosta mitään.

Vierailija
5/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi kysyt tätä koko ajan?

Vierailija
6/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies.

Fiksu mies? Mitä fiksua tuollaisessa turhanpäiväisessä viivyttelyssä muka on, varsinkaan tässä iässä kun kummallakin on suhteita takana ja lastensaannin mahdollisuudet vain pienenevät iän myötä...?

Vierailija
7/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi kysyt tätä koko ajan?

Jollain on trauma kun vauva-lehden keskustelupalstalla on muutakin kuin vauvoja

Vierailija
8/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etkö lue kohtaa "aihe vapaa" foorumilla?

Vierailija
9/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei ole yhtään normaalia harrastaa seksiä vasta kuukauden seurustelun jälkeen"

huhhuh, kai mä olen sitten todella epänormaali, kun mielummin deittaan ja seurustelen ainakin pari kuukautta, ennen kun petiin mennään.

Vierailija
10/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävää mieheltä. Itse toimisin samoin jos nykyinen suhde kariutuisi. Liian nopeita päätöksiä tullut tehtyä aiemmin....

Minusta yhteenmuuton, naimisiinmenon ja lastenhankinnan pitkittäminen tässä iässä on ihan turhaa, kun me molemmat koemme oikeasti toistemme olevan loppuelämän kumppanit. Tai siis ainakin minä olen kokenut tähän asti niin, tämän hidastelun takia en oikein ole miehestä enää niin varma....

Itselläni pisimmät suhteet ovat olleet niitä, joissa on muutettu yhteen max. puolen vuoden tuntemisen jälkeen eikä kyseessä todellaakaan ole ollut liian nopeat päätökset, ne suhteet kaatuivat ihan muista syistä.

Vierailija
11/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko puhuneet lasten hankkimisesta? Varmaan olisi mukavaa asua ensin kaksin ihan rauhassa ja sitten miettiä lapsia. Totuus vaan on, että hedelmällisyys alkaa laskea kolmekymppisenä. Sinuna en suostuisi viivyttelemään vuosia. Vähän pistää muutenkin hälytyskellot soimaan että tuleeko tuosta mitään.

Kyllä me molemmat haluamme lapsia muutaman vuoden sisällä viimeistään, ja tosiaankin haluan ennen lastentekoa ainakin muuttaa yhteen ja olla asunut miehen kanssa jonkin aikaa. Nyt minua on alkanut epäilyttää haluaako mies lapsia juuri minun kanssa :(

Vierailija
12/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sen ikäinen, että silloin harkitsevuus ja järki jo on hiukan astunut kuvaan. Sinä taas olet siinä iässä, että eikun uutta kämppää vaan, jos suhde menee puihin. Itse menin yhteen nykyiseni kanssa juuri n.36 vuotiaana. Ei ole tullut mieleenkään vielä 8 vuoden jälkeenkään, että luopuisin kodistani, koska rakastan kotiani, ja määräämisoikeuttani. Seksiä oli ekan kerran n.2 kuukauden seurustelun jälkeen, ja se oli hyvä ratkaisu. Mieskin sanoi, että silloin oli kehittynyt vasta oikeita tunteita, ja muisti edes miltä näytin, kun palasi kotiinsa.

Vierailija
13/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ei ole yhtään normaalia harrastaa seksiä vasta kuukauden seurustelun jälkeen"

huhhuh, kai mä olen sitten todella epänormaali, kun mielummin deittaan ja seurustelen ainakin pari kuukautta, ennen kun petiin mennään.

Ok, on niitäkin ihmisiä joille tuollainen menettely toimii mutta ei minulle yleensä. Olen aina ennen mennyt miesehdokkaiden kanssa sänkyyn ennen seurustelua, koska seksi on minulle tärkeää ja en voisi olla suhteessa, jossa seksi on huonoa.

Nykyisen mieheni kanssa tosin otin riskin kun suostuin odottamaan, ja kärsivällisyyteni kyllä palkittiin varsin ruhtinaallisesti. Nyt kuitenkin kärsivällisyyteni alkaa loppua, kun mies ei ole vieläkään valmis viemään suhdettamme seuraavalle tasolle :(

Vierailija
14/14 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on sen ikäinen, että silloin harkitsevuus ja järki jo on hiukan astunut kuvaan. Sinä taas olet siinä iässä, että eikun uutta kämppää vaan, jos suhde menee puihin. Itse menin yhteen nykyiseni kanssa juuri n.36 vuotiaana. Ei ole tullut mieleenkään vielä 8 vuoden jälkeenkään, että luopuisin kodistani, koska rakastan kotiani, ja määräämisoikeuttani. Seksiä oli ekan kerran n.2 kuukauden seurustelun jälkeen, ja se oli hyvä ratkaisu. Mieskin sanoi, että silloin oli kehittynyt vasta oikeita tunteita, ja muisti edes miltä näytin, kun palasi kotiinsa.

Luulisi aikuisen ihmisen osaavan siinä vaiheessa päättää, haluaako muuttaa yhteen vai ei, kun on seurusteltu puoli vuotta joista suurin osa vietetty tiiviistyi yhdessä. Ei ole harkitsevuutta eikä järkeä odottaa yhteenmuuttoa vuositolkulla, vaan mielestäni tyhmyyttä ja ajanhukkaa. Jos yhteenmuuton jälkeen pitäisikin heti erota, ei sattuisi läheskään niin paljon jos seurustelua on kulunut vähän aikaa, toisin kuin jos oltaisiin ensin seurusteltu vuosia.

Olen itse ihan harkitusti, järjellä ajatellen muuttanut kaikkien edellisten avopuolisoideni kanssa yhteen nopeasti enkä katunut kertaakaan. Enkä minä miestä vaatisi luopumaan kodistaan, hän voisi minun puolestani vaikka pitää sen tyhjillään tai vuokrata mikäli ei tahdo luopua.