Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun tukien huijaus - onko kokemusta?

Vierailija
03.11.2016 |

Onko teillä kokemusta tai tiedättekö ketään vanhempia jotka asuisivat paperilla erillään, vaikka asuvat oikeasti yhdessä? Olen laskenut, että sillä saisi aika sievoiset summat sossusta, kun miehen tuloja ei laskettaisi minun ja lasten käyttöön. Oletteko koskaan tehneet näin itse tai onko tuttuja? Onko kukaan koskaan jäänyt sellaisesta kiinni? Kyllähän ihmiset oikeastikin eroilee, eikä siinä tilanteessa kukaan kai ole erityisen kiinnostunut. Nyt vielä kun kela hoitaa sossujen hommat jatkossa, niin tuskin siellä kukaan lähtee mitään penkomaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää kiinni, saa syytteen petoksesta ja joutuu maksamaan kaikki takaisin. Good luck vaan yritykseen. Ihmiset ja tutut aika helposti ilmiantaa näitä. Itsekin olen ilmiantanut.

Vierailija
2/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä molemmilla omat asunnot, mutta asutte vain toisen asunnossa? Jos on omat asunnot, ja oot kirjoilla siinä kämpässä niin tuskin voit jäädä kiinni ellei joku sun lähipiiristä käräytä sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla köyhä, jos viitsii noin tehdä ja eikös kahdesta asunnosta tule ylimääräisiä kulujakin?

Vierailija
4/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden parin joille mies tämän ideoi.

Noh, tuli ero, muija muuttikin pysyvästi ja otti toisen ukon.

Vierailija
5/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jää kiinni, saa syytteen petoksesta ja joutuu maksamaan kaikki takaisin. Good luck vaan yritykseen. Ihmiset ja tutut aika helposti ilmiantaa näitä. Itsekin olen ilmiantanut.

Ilmiantaminen paransi elämänlaatuasi? En kyllä lähtisi kehuskelemaan sillä että kadehtii toisten sossuntukia...

Vierailija
6/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset kerrostalokyttääjät ilmoittelevat näistä Kelalle. Perusteena on etteivät halua maksaa ylimääräistä vuokrassaan. Kaksi tapausta saivat tuomion.

Vierailija
7/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi töihin meno ja tuon lusmuamisen sekä huijaamisen totaali nou nou.

Vierailija
8/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teillä molemmilla omat asunnot, mutta asutte vain toisen asunnossa? Jos on omat asunnot, ja oot kirjoilla siinä kämpässä niin tuskin voit jäädä kiinni ellei joku sun lähipiiristä käräytä sua.

Kannattaa tuossakin tapauksessa pitää matalaa profiilia. Kyllä ne ystävät ja kylänmiehet on kautta aikain käräytelleet ihmisiä milloin mistäkin.

Vierailija
9/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi! Meillehää tää sossu on vähä niinku pankkii menis ja tilil on ain rahhaa.

Vierailija
10/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen huijannut, tosin kyseessä ei ollut lasteni isä vaan (pitkäaikainen)seurustelukumppanini.

Ei jääty kiinni vaikka pari ilmoitustakin oli joku tehnyt. Mutta en kyllä suosittele, jatkuvaa pelossa elämistä. Mies siis asui luonani, mutta ei virallisesti. Osoite oli poste restante ja virallisesti oli asunnoton.

Mies ei kylläkään osallistunut asumiskuluihin ja molemmat maksoivat omat menonsa. Enemmänhän tuosta mies hyötyi kuin minä, kun ei tarvinnut asumisesta maksaa mitään.

Kiinni jäädessä tuosta tulee petos-syyte, enkä suosittele ottamaan riskiä.

Nykyään asutaan ihan virallisesti yhdessä.

Vierailija
11/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa ja sossua on käsittämättömän helppo kusettaa.

Vierailija
12/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten kukaan ees kehtaa ottaa rahaa jostain sossusta.

Vierailija
13/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis itse olen työtön ja mies voisi siirtää kirjat vanhempiensa luo. Emme ole naimisissa, joten eronkin voi lavastaa vain sanomalla että erosimme. Siis sanomalla virkailijoille, eihän naapurikyttääjien tarvitse tietää mitä me virkailijoille olemme sanoneet. Tai mistä meille raha tulee...

Vierailija
14/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin sitä on ollut niin tyhmä, ettei ole älynnyt hakea niitä itselle kuuluviakaan tukia.

Vierailija
15/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiantaminen paransi elämänlaatuasi? En kyllä lähtisi kehuskelemaan sillä että kadehtii toisten sossuntukia...

Kyllä paransi juu, eipä mene mun verorahat huijareille.

Vierailija
16/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräyttämisessä ei ole taustalla "kateus sossun rahoihin", vaan ihan se tosiasia että me työssäkäyvät ihmiset maksetaan tää kusetus.

Vierailija
17/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin sitä on ollut niin tyhmä, ettei ole älynnyt hakea niitä itselle kuuluviakaan tukia.

Siis millä lailla itselle "kuuluvia" tukia? 

Vierailija
18/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelematta joka viikko tulee yksi näitä tapauksia vastaan. Kun ei voi todistaa, niin ei auta kuin maksella ja toivoa, että jäävät jollekin toiselle taholle kiinni tai sitten omatunto veisi voiton. Yleensä menee niin, että "yksinhuoltaja" saa pitkälle yli 2000e käteen meiltä ja "ex"puoliso tuo pöytään toisen mokoman. Kyllähän se vähän syö miestä, kun yksi sossuhuijaaja vie joka kuukausi moninkertaisen määrän rahaa, kuin mitä itse maksaa veroja...

Vierailija
19/19 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nää somuli yksinhuoltaja äipät. Yksinhuoltajina kaikki tuet, lapsia vaan tulee kummasti joka vuosi lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme