Auttakaa nyt hölmöä kun en tiedä pitääkö käydä lääkärissä näillä oireilla.
Tänään tulee 3 viikkoa siitä kun tauti alkoi. Perusflunssana alkoi, kuumetta max 38, kurkku kipeä, poskiontelot kipeänä, yskä jne. Sitä kesti viikon ja sitten tuli parempia päiviä. Sitten kuume taas nousi ja makasin pari päivää jaksamattomana mihinkään. Siitäkin päivä päivältä helpotti mutta ei kuitenkaan. Illaksi nostaa kuumetta edelleen, kaikkea 37,5 ja 38,5 väliin. Keuhkot tukossa, yskittää, rasitushengenahdistusta. Olo on voimaton ja kuumeinen jopa silloin kuin mittari ei näytä kuumetta. Jaksan kyllä olla mutten tehdä mitään. Ja päivinä kun olen enemmän jalkeilla oloon kamalampi illalla.
Mies patistaa lääkäriin mutta hitto kun en osaa itse arvioida oloani. Mihinkään ei koskemalla koske, olo on vain kipeä kaikkiaan ja raskas kun keuhkot on tukossa. En jaksa uskoa että lääkäri tekisi mitään kun ei ole kuitenkaan pää kainalossa. Muu tässä ei mietitytä kuin tämä on/off-olo ja pitkäkestoisuus.
Kommentit (13)
Nyt on tosi paljon ollu keuhkokuumetta, lääkäriin asap, ihan vaikka päivystykseen.
Lääkäriin. Ja minä en todellakaan helposti patista lääkäriin, mutta tuo on nyt kestänyt niin kauan.
No pitkäkestoisuus on jo syy ja joku ei oo normaalisti. Minä sinnittelin viime talvena kaks viikkoa kunnes pakotettiin lääkäriin. Tulehdusarvot taivaissa ja angiina vaikka kurkkuun ei enää juurikaan koskenut ja olin muka 39 asteen kuumeessa pakkaillut tavaroita muuttoa varten, mistä päättelin että enhän mä nyt voi kovin kipee olla. Ei ois lääkärin mukaan ilman antibiootteja mennyt ohi ihan äkkiä.
Ainahan siinä on tulehduksen mahdollisuus kun flunssan jälkeen nousee kuume, sahaava kuume voi olla keuhkokuume, poskiontelotulehdus, vaikka mitä. Totta kai lääkäriin.
Okei, soitan terkkarille. Saapahan ainakin mielenrauhan jos ei muuta. Kiitos!! Ap.
Terkkariin saa yhteyden vasta iltapäivällä. Mutta soitan kyllä. Ap.
Lääkärissä käyty. Diagnoosi jäi epäselväksi mutta sain kortisoni ja ab-kuurin ja olo helpottaa jo! Tulehdusarvot ei olleet koholla mutta leukkarit oli.
Palautetta tuli että aiemminkin saa lääkärii tulla :)
Lääkäriin mars!
Itse kävin alkuviikosta kolmen viikon flunssailun jälkeen lääkärissä ja poskiontelontulehdushan se siellä. Ja minulla ei ollut edes koko aikana kuumetta. Aivan vetämätön ja kipeä olo kylläkin ja olo vain paheni vaikka kuumettakaan ei ollut. Sinulla on tuollaista sahaavaa kuumetta ja todellakin pitää mennä lääkäriin. Itse olisin mennyt jo viikko sitten tuossa tilanteessa. Mutta tänään kun heräsin, niin ekaa kertaa yli kolmeen viikkoon on sellainen olo, että hei, mullahan on ihan energinen olo! Tänään on anbioottikuurin neljäs päivä ja lääke on vissiin alkanut purra.
Minä kävisin lääkärissä, koska tuo on kestänyt jo noin kauan.