Lapsilla on synttäreillä väliä vain muutama viikko,
tarkemmin sanoa vain kolmisen viikkoa. Silti olen ajatellut lapsille erikseen omat synttärinsä pitää, koska ikäeroa on yli 10v lapsien välillä.
Vaan sitä mietin, että mahtavatko sukulaiset tulla kummankin lapsen kekkereihin vai käykö tänä - että myös tulevinakin vuosina niin, että jomman kumman lapsen synttäreille tuleekin ainoastaan mummo & pappa?
Kun eipä kutsuttavia muutenkaan isoa määrää ole. Korkeintaan kymmenisen henkeä.
Se on myös varma juttu, että toisen lapsen kummit kun asuvat kauempana, niin eivät taatusti koskaan tule lapsen synttäreitä viettämään. Ei ole mitään järkeä yhden päivän takia tänne ajella, sen täysin tiedän. Muutenkaan en tuosta perheestä tiedä miten jatkossa heitä ylipäätään vuoden varrella nähdään. Luulen, että tänä vuonna kun kävivät alkuvuodesta kummilapsensa ristiäisissä, niin eipä varmaankaan muuten enää tässä loppuvuotena nähdä.
Se vain harmittaisi jos toisen lapsen synttäreille tuleekin vain mummo & pappa, niin ei ole mitään järkeä isoa määrää erilaisia herkkuja leipoa kahvipöytään, mutta toisaalta sitä kuitenkin haluaisi panostaa molempien lasten juhliin. Että minkä verran tehdä tarjottavia? Mikä määrä on järkevää?
Kommentit (8)
Kyllä lapset ovat ansainneet omat synttärinsä. :)
Ehkä voisi tehdä niin, että aikaista viikolla toisen synttäreitä ja toisen synttärit myöhäistä viikolla. Tulee pidempi väli. Vai meneekö jonkun juhlapyhän kanssa päällekkäin?
Meillä on se tilanne, että lapsi on syntynyt tammikuun alussa. Moni sukulainen hoitaa asian yhdistämällä joulu-ja synttärilahjan. Senpä takia ollaan alettu viettämään synttäreitä vasta tammikuun lopussa, joskus helmikuun alussa.
Mä pitäisin sukulaisille yhteissynttärit ja sille isommalle lapselle kaverisynttärit. Ei kai isompien lasten synttäreille sukulaisia yleensä edes kutsuttakaan.
Mulla on veljen kanssa 10 vuotta ikäeroa ja meillä oli sellainen periaate, että yli kymmenvuotiaalle ei enää järjestetty sukulaissynttäreitä. Kummit ja mammat saattoi tulla viikonloppuna kahville, mutta ei mitään isompaa. Mulla ja veljellä siis myös kolmen viikon välein synttärit.
Meitä serkuksia on paljon lyhyellä ikävälillä (jotain 10 viiden vuoden sisään + yksittäiset myöhemmin syntyneet), joten kyllä ruuhkavuosina on vanhemmat juosseet synttäreillä joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä pitäisin sukulaisille yhteissynttärit ja sille isommalle lapselle kaverisynttärit. Ei kai isompien lasten synttäreille sukulaisia yleensä edes kutsuttakaan.
Oikeesti?
Meillä ei enää teinien synttäreille muita kutsutakaan. Ei niitä kaverisynttärit ole kiinnostaneet enää 12 vuotta täytettyään. Isovanhemmat, enot, sedät, tädit ja serkut ovat aina halunneet muistaa, joten eikun kakkukahville vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti?
Meillä ei enää teinien synttäreille muita kutsutakaan. Ei niitä kaverisynttärit ole kiinnostaneet enää 12 vuotta täytettyään. Isovanhemmat, enot, sedät, tädit ja serkut ovat aina halunneet muistaa, joten eikun kakkukahville vaan!
Jännä. Mun kokemusten mukaan teinien synttärit on enemmän sellaisia kotibilemäisiä ja niihin saatetaan kutsua paljonkin porukkaa (kavereita nimenomaan). En tunne ketään teiniä jota kiinnostaisi kakkukahveilla vanhojen setiensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti?
Jännä. Mun kokemusten mukaan teinien synttärit on enemmän sellaisia kotibilemäisiä ja niihin saatetaan kutsua paljonkin porukkaa (kavereita nimenomaan). En tunne ketään teiniä jota kiinnostaisi kakkukahveilla vanhojen setiensä kanssa.
Eipä täälläpäin moisia bileitä ole vasta ollut kuin 18 vuotias synttäreillä. Nää on kato kilttejä teinejä. :)
Meillä lapset viihtyy "vanhojen" kolme-nelikymppisten setiensä kanssa.
Eikö sille isommalle (11v?) kaverisynttärit ole tärkeämpiä? Ja 1 v ei vielä edes ymmärrä mistä kyse.
Pidä nyt sukulaisille yhteiset. Ja teini-ikäisten synttäreille harvemmin muutenkaan kutsutaan muita kuin isovanhemmat.