Miksei eläimet käy töissä?
Kommentit (20)
Sehän nyt vielä masentaisi enemmän , jos meidän koirakin saisi työpaikan mutta minä en!
On se ihme, että eläimiä vaan hyysätään ja vielä tällaisessa taloustilanteessa! Kävisivät edes koulut ja hankkisivat töitä!
Tekeväthän ne...
Korvaavat miehen monen naisen sydämmessä. Kurkatkaa tinderiin siellä joka kolmannella naisella koira.
Kukin voi sitten itse päätellä mitä ne tinder naiset hakevat siellä. Ei ainakaan miestä rinnalleen. Heillä on jo eläin antamassa lohtua
Opaskoira on töissä ja käynyt koulun.😊
Mun kissa haluaisi toimistokissaksi mun työpaikalle. Siellä se voisi piristää mua ja mun työkavereita, putsata pöydänalusia muruista jne. Ja vahtia tarkkailemalla ulkopuolista elämää ikkunasta. Se voisi myös muistuttaa mua naukumalla vaativasti sitten kun on kotiinlähdön aika.
Eihän se ole hevosen vika, että metsätyöt on koneellistettu ja nyt konit vaan laiskottelevat. Ratsut vähemmän, mutta ei ravureillakaan kovin paljon hommia ole. Eikä koiran vika, että ei kukaan enää mene ampumaan oravaa, vaikka kuinka ahkerasti työskentelevät koko päivän, toisinaan öisinkin.
Hirvi- ja jäniskoirilla on sentään jotain tuottavaa työtä syksyisin.
Aika monella eläimellä elinaika on lyhyempi kuin ihmisellä. Jos elinaika on esim. 10 vuotta, niin montako vuotta eläimenä tuosta ajasta haluaisit käyttää työntekoon? t. eläin
Lehmä on töissä kellon ympäri! Ei pelkkä lypsy ole työaikaa, vaan myös syöminen, juominen, märehtiminen ja lepääminen, koska siinä valmistellaan maitoa. Tiedän joitakin tosi ahkeria lehmiä, jotka elävät lypsyllä käynnille. Yksi saattaa käydä 4 krt päivässä lypsyllä yht. yli 50 kg. Illan viimeisen lypsykerran ja syönnin jälkeen se vetäytyy väsyneenä nukkumaan muutamiksi tunneiksi ja saattaa olla lypsyllä taas aamuyöstä.
Kyllä ihmisen kokoaikainen viihdyttäminen työstä käy.
terkuin kissasi
Vierailija kirjoitti:
terkuin kissasi
Ei tuo niin raskaalta työltä vaikuta. Vetää sikeitä selällään tuossa vieressä, välillä vähän haroo näppäriä etutassuillaan. Eikä edes tarvinnut tänään lähteä lenkillekään, kun oli tullut lunta eikä huvittanut kuin käydä portailla kääntymässä.
Tuotantoeläimet tekevät (raasut) ns. ruumiillista työtä eli lihovat/tuottavat maitoa ja maksavat ylläpitonsa loppupeleissä ruumiillaan.
Metsäneläimet ovat yrittelijäitä kerääjä-metsästäjiä.
Seuraeläimet ovat seurana raksujensa eteen. ( Paitsi mun kissa Möksö, joka vaan on.)
Villieläimet ovat koko ajan töissä, samoin tuotantoeläimet. Eri tehtäviin koulutetut koirat, lennokkien pudottamiseen harjaantuneet kotkat ja terapiaeläimet ovat töissä vain osan ajasta.
Lemmikkieläimiä voi katsoa kahdesta näkökulmasta: joko ne ovat koko ajan töissä seuralaisina tai sitten ne ovat saaneet jättipotin eli päässeet jo pentuina ja poikasina eläkkeelle lonkkaa vetämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terkuin kissasi
Ei tuo niin raskaalta työltä vaikuta. Vetää sikeitä selällään tuossa vieressä, välillä vähän haroo näppäriä etutassuillaan. Eikä edes tarvinnut tänään lähteä lenkillekään, kun oli tullut lunta eikä huvittanut kuin käydä portailla kääntymässä.
Työstä käy jo se, ettei naura ihmisille.
T. Kissa
Vierailija kirjoitti:
Minun kissani käy.
Meillä miukut metsästää hiiriä, myyriä ja kaikkea pientä liikkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kissani käy.
Meillä miukut metsästää hiiriä, myyriä ja kaikkea pientä liikkuvaa.
Talvella miuku päästetään päiväksi autotalliin, viihtyy siellä iltaan asti.
Eläimethän pitää suurimman osan maapallon ihmisistä ruoassa.
Poliisikoira? Huumekoira? Terapiakoira? jne