Olen narsisti ihan varmasti enkä halua olla
En tiedä ymmärtääkö kukaan mutta tuntuu että olen hyvinkin narsistinen ihminen ja samalla tuntuu että häpeän sitä enkä todellakaan jaksaisi olla tälläinen ihmisraunio.
- Jos olen parisuhteessa niin olen tosi mustasukkainen ja tunnen että en ikinä voi olla tarpeeksi toiselle ihmiselle.
- Jos läheinen ihminen kertoo murheistaan niin yleensä vain kiusaannun asiasta jollei se ole joku asia jonka olen itse kokenut ja johon voisin samaistua. Yritän kuitenkin esittää kiinnostunutta.
- Jos on tulossa jotkut juhlat niin itselläni on hirveä kilpavarustelu että varmasti olen illan kaunein ja ihailtavin. Tuntuu että se on lähes pakonomaista, nautin muiden naisten kateellisista katseista jos niitä tulee. Muutenkin käytän naurettavan paljon rahaa esim Vuittonin liikkeeseen ja kosmetiikkaan että näyttäisin rikkaalta ja kauniilta.
- Jos minulle joku asia on tärkeä niin saatan suuttua paljonkin jos joku ihminen arvostelee sitä.
- En millään haluaisi unohtaa koulukiusaajani tekosia vaan kannan hänelle vieläkin paljon kaunaa ja minusta hän ei ole ansainnut menestystään elämässä koska satutti minua ja ystävääni niin paljon kouluaikoina.
Olen yrittänyt hakea apuakin mutta psykiatrian vastaanotolla minulle kerrottiin että en voi olla narsisti koska hain itse apua enkä vaikuta siltä muutenkaan. En haluaisi hyväksyä että olen vain oikeasti tälläinen.
Kommentit (10)
Sinä olet vain tavallinen huonolla itsetunnolla varustettu ihminen. Ei ne kaikki narsisteja ole, läheskään. Toki et sinä helppo silti ole, nyt olisi kasvun paikka.
Vierailija kirjoitti:
- Jos läheinen ihminen kertoo murheistaan niin yleensä vain kiusaannun asiasta jollei se ole joku asia jonka olen itse kokenut ja johon voisin samaistua. Yritän kuitenkin esittää kiinnostunutta.
Eikö tuo nyt ole aika yleistä? Tunnetasolla on hankalaa asettua toisen asemaan, jos ei itse ole kokenut mitään vastaavaa. Tärkeintähän on kuitenkin, ettei tällaisessa tilanteessa sano mitään loukkaavaa.
Et ole narsisti. Narsisti ei herää omiin ns. vikoihin. Psykiatrisi on oikeassa.
Mistä olet saanut päähäsi, että olisit muka narsisti? Et taida edes tietää, mitä on narsismi.
Olet ihan ok. Ja ainakin yrität olla mukava toisille. Narsisti ei yritä, jos ei saa siitä itsellen välitöntä hyötyä.
Se ettei halua unohtaa jonkun pahoja tekoja on ihan järkevää itsesuojelua. Ei liity narsismiin.
Harvanarsisti tajuaa sen itse,mun mies tajusi vasta kun sanoin ja hän hakeutui heti psykotetapiaan ja vihanhallintaan,sinä et todellakaan ole narsisti käytöksesi perusteella
Sulla saattaa olla joitain narsistisia piirteitä, mutta noin yleisesti ottaen tunnut olevan vaan tosiaan huonolla itsetunnolla varustettu ja hitusen kusipäinen ihminen. Mutta sulla on toivoa, hyvällä alulla olet.
Se, ettet halua olla, kumoaa narsistisuutesi. Jos olisit, olisit vain ylpeä siitä, mitä olet.