Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole peruskoulun jälkeistä koulutusta ja silti

Vierailija
02.11.2016 |

..pärjään elämässä hyvin. Olen 26-vuotias, tehnyt töitä viimeiset 8 vuotta ja ostin juuri oman asunnon maailman ihanimman miehen kanssa. Osaan kieliä, olen nähnyt maailmaa.

Joillekin ehkä ihan täysi luuseri, mutta olen ainakin onnellinen nyt! :)

Jos joku kysyy miksen ole kouluttautunut, niin teininä ajattelin, ettei sillä ole väliä, koska aion tappaa itseni pian. Vielä 20-vuotiaana ajattelin, että ihan pian.

Onneksi en.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä mikään luuseri ole, päinvastoin. Vaatii paljon pärjätä ilman koulutusta, kuten sinä olet tehnyt. go, girl!

Vierailija
2/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että menee hyvin.

Mutta mikä on viestin pointti?

Se ettei kannata kouluttautua, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein työelämässä ollessani liksani käytännössä harrastuksista hankitulla osaamisella, vaikka inssin ja dippainssin paperit löytyykin. Nyt noista huolimatta työttömänä eikä oikein tunnu löytyvän mitään sellaista, mikä innostaisi ainakaan "toimistohommiin", harrastuksestakin kun tuli työ niin loppui isommat innot väkästellä vapaa-ajalla.

Onneksi on säästöjä ja irtisanomispaketti niin voi miettiä mitä haluaa "isona".

Vierailija
4/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ammattikoulun ja alan töitä en ole tehnyt päivääkään. Silti 8 vuotta työkokemusta ja useammalta alalta kokemusta. Nyt vakituinen työ ja asuntolainat. Koulutus ei takaa mitään.

Vierailija
5/5 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän muodollinen koulutus ole kuin yksi keino parantaa toimeentulomahdollisuuksiaan. Usein myös työssä oikeasti tarvittavat taidot opitaan työssä eikä koulussa. 

Peruskoulu sekään ei ole mikään turha koulu, vaan vastaa entistä keskikoulua. Monet sukupolvethan ovat aiemmin eläneet ja porskuttaneet pelkällä neljän vuoden kansakoulupohjalla, jos silläkään. Ei koulujen käyminen siis mikään autuaaksi tekevä asia ole, vaikka se tietysti useita ovia avaakin. 

Eivät tutkinnot sinänsä onnellisuutta tuo. Ne vain mahdollisesti lisäävät valinnanmahdollisuuksia. Onnellisuus on kiinni ihan muista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi