Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toinen ei jaksa "mitään". Mistä tietää onko kyse laiskuudesta, haluttomuudesta vai masennuksesta?

Vierailija
01.11.2016 |

Kun kysyn miksi et käy harrastuksessa, niin ei kuulemma jaksa. Miksi on siivotonta - no kun ei jaksa vapaapäiviä käyttää siivoamiseen. Miksi ei tehnyt sovittua hommaa - taaskaan ei jaksanut.

Töissä sentään jaksaa käydä, että ihan mahdotonta ei ole. Mutta mistä sen tietää pitääkö olla huolissaan vai onko kyseessä vain niin löysä luonne, että ei jaksa.

Kaveri kyseessä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se masennus muutenkin oireile, esim. ei saa iloa enää sellaisista asioista mitä ennen sai..

Mutta ihan yleensäkin, eihän sulle se kaverin vapaapäivien käyttö kuulu.. toiset tykkää mieluummin tehdä jotain kivaa kuin siivota.

Vierailija
2/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin taas käydä vähän masennusoirelistaa läpi. Ystävä on sitä mieltä, että masennus ei tällä hetkellä vaivaa. Mutta kun niin monesti vastaukseksi tulee, että ei jaksa, niin mietin tuota, että pitäisikö jaksaa vai ei.

Vapaa-ajan viettohan ei minulle varsinaisesti kuulu. Mutta tuo sovitun asian tekemättä jättäminen ei oikeastaan ollut mikään vapaaehtoinen homma, vaan se piti tehdä. Jätti vain tekemättä eikä ilmoittanut mitään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla myös fyysisestä sairaudesta.

Vierailija
4/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masennusta, mutta ihan yhtä hyvin joku fyysinenkin sairaus, jota ei välttämättä ole vielä edes diagnosoitu.

Vierailija
5/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio tuo fyysisen sairauden mahdollisuus. Juuri tällä kertaa en sitä ole miettinytkään, mutta joskus aiemmin olen ajatellut, että pitäisi kilpirauhaset ja muut sulkea pois. On vaan niin perusuomalainen mies kyseessä, että lääkäriin ei mene, kun ei ole pää kainalossa.

Töissä sentään käy ja työt on aina tehnyt hyvin tunnollisesti, on ajoissa paikalla ja joustaa työajoissa, jos projekti sitä vaatii.

ap

Vierailija
6/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole masentunut, en fyysisesti sairas enkä laiska. Minulla on vaan aika paljon muuta työtä, enkä sen lisäksi jaksa ylimääräistä. Ja *ituttaa ihmiset, jotka sopii, että mun pitäisi tehdä jotain kuuntelematta kun sanon, etten halua - joskus jopa niin että en ole paikalla.

Vierailija
7/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole masentunut, en fyysisesti sairas enkä laiska. Minulla on vaan aika paljon muuta työtä, enkä sen lisäksi jaksa ylimääräistä. Ja *ituttaa ihmiset, jotka sopii, että mun pitäisi tehdä jotain kuuntelematta kun sanon, etten halua - joskus jopa niin että en ole paikalla.

No sehän se on, kun ulkopuolisen on vähän vaikea tietää, että kaipaako toinen rauhaa vai tekemistä. Sillä totta kai tuo on ystävänikin kohdalla mahdollista, että hän vain ei kaipaa muita sanomaan mitä pitäisi tehdä.

Ja yhtä lailla on mahdollista sekin, että ystävä kaipaa apua, elämä ei ole oikein hallinnassa tai ainakaan ei ole siihen ihan tyytyväinen.

Ensimmäistä vaihtoehtoa voisi tukea se, että kun ystävää pyydetään jonnekin, niin hän ei aina lähde. Pari kertaa on sanonut, että toisaalta tekisi mieli lähteä, mutta jotenkin ei kuitenkaan tule lähdettyä.

Toista vaihtoehtoa voisi tukea sellaiset asiat, kuten että hän sanoo olevansa yksinäinen (no miksi sitten ei lähde harrastukseen tapaamaan ihmisiä) ja että hän rikkoi sopimusta vastaan omavaltaisesti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme