Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieroitus...korvike ei kelpaa!

09.03.2006 |

Haluisin tietää onko muilla vastaavaa:

Meidän neiti sai vielä 4 kk ikäisenä iltavelliä pullosta, mutta sitten siirryttiin puuroon ja pullo jäi. Nyt olen lopettamassa imetystä ja imetänkin enää yöllä kerran - pari ja korkeintaan kerran päivällä.

Ongelmana on, että korvike ei kelpaa. Ei MIKÄÄN merkki, eikä MISTÄÄN. On siis kokeiltu NAN, Semper, Tutteli ja Nan-jauhe, pullosta, nokkamukista ja lusikalla. Inhoaa niiden makua ja tänään näytti, että meinaa oksentaa. Olen yrittänyt jo pari viikkoa, eikä ole tottunut makuun.

Soseet menee hyvin ja puurot. Taitaa olla sama juttu, kun parilla muulla meidän lapsella, että puuroon jauhemaitoa ja päivällä jugurttia.

Olisi kiva tietää, onko muut kokenu samaa.

Ja muuten: Yksi lapsistani teki juuri näin, korvike ei kelvannut, mutta 3-vuotiaan yhtäkkiä pyysi minulta maitoa ja on siitä lähtien sitä juonut (nyt 7v), ainut meidän muksuista, joka maitoa juo =)

Kukka ja Enni kohta 7 kk

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, taas. Kokeilin Tuttelin vieroitusvalmistetta ja vaihdoin pullotutin luonnonkumiseen, kun Enni käyttää muutenkin luonnonkumista tuttia ja kas kummaa, alkoi kelvata! Eilen illalla 40 ml, tänään aamupäivällä 40 ml ja äsken ennen päikkäreitä, 100 ml (!), maidon ja riisivellin sekoitusta. Luulen, että nimenomaan tuo tutin vaihto auttoi.

Rintaa annan vielä pari kertaa vuorokaudessa, yks yöllä ja yks päivällä. Ehkä tää sittenkin onnistuu =) Tsemppiä muillekin ongelmaisille!

Kukka ja Enni (tänään 7 kk )

Vierailija
2/7 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vieroittaa noin pieni vauva rinnalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän ketjun tarkoitus oli löytää mahdollisia saman asian kokeneita. En aio lähteä mukaan tuohon monesti tällä palstalla vellovaan kinasteluun - " mikä on oikea aika lopettaa" ...

Tämä aika on tuntunut sopivan minulle ja vauvalle (joka on alkanut hyljeksiä jo rintaa) eikä minun tarvitse onneksi kenellekään sen enempää selitellä. Mukavaa kevättä kaikille!

=)

Vierailija
4/7 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän söi hyvällä ruokahalulla vellin ekan ja toisen kerran, kolmannella kerralla oksensi, ja neljännestä kerrasta eteenpäin yökkäsi samantein kun sai velliä (testasin myös pelkkää korviketta) kielelle. Kävi ilmi, että hän oli maito-allerginen. Ilmeisesti vauva (silloin 4 kk) tiesi itse että maito ei sovi... Meni ohi kun hän oli 11-12 kk vanha.

Toivottavasti teillä ei kuitenkaan kyse ole allergiasta!

Vierailija
5/7 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo ei ole koskaan kelvannut, korvikkeita ei ole huolinut ei myöskään vellejä - meillä sama; kaikki merkit ja pullot sekä nokkamuki testattu.

Nyt juo itse jo mukista tai lasista, siihen vois viel yrittää!

Meillä nuorempi tyttö onkin nyt reilu 10kk ja mennyt vain rintamaidolla, mikä sinänsä on ollut mulle ihan ok (onhan tässä hommassa muutenkin kiinni 24/7).

Esikoista imetin n. 8kk, mutta hän olikin tottunut myös nan-vastikkeeseen 7kk ikäisenä ja joi sitä hyvillä mielin loput 4kk, kunnes vaihdettiin tavalliseen maitoon.

Keväällä olemme lähdössä miehen kanssa kahdestaan matkalle viikonlopuksi ja sitä ennen pitäis tytön saada edes hapanmaitotuotteet kunnolla tutuiksi. Puuro on meilläkin tehty nan-jauheeseen, eli siinä saa sen pari desiä aamuin illoin.

En oikeen tässä vaiheessa enää (tyttö kohta 11kk) ala tuttipulloa todellakaan opettamaan, mutta ois kiva saada imetys loppumaan " hellästi" . esikoinen meilläkin vaan vierotti itse itsensä, ja se sujui oikein hienosti!

uusia neuvoja mulla ei ole antaa, kerroin vain, että meillä menty näin ja suunnilleen samoja juttuja ollaan kokeiltu!

desico

Vierailija
6/7 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pojalle kelvannut minkään valtakunnan korvikkeet vaikka kuinka yritin tarjota. Jatkoin imetystä siihen saakka että voitiin siirtyä suoraan oikeisiin maitotuotteisiin (10-11 kk). Poikakin " hyljeksi" rintaa päivisin eli imetin kerran-pari yöllä enkä kokenut sitä ongelmaksi. Puuron tein tavalliseen maitoon aluksi ja lopulta juotiin ihan nokkamukista maitoa. Eipä siinä hirveästi vaihtoehtoja ole jos korvikkeet ei kelpaa... Tsemppiä!

Vierailija
7/7 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää, etten ole ainoa. Katotaan nyt miten alkaa sujua ja miten pitkään tää imetys nyt jatkuu. Onneksi on tosiaan nuo jauheet...=)

Kukka ja Enni