Voitteko muut huomanneet saman: lapset tykkää eniten kauniista ihmisistä
Meillä ja muutamassa tuttavaperheessä siis ainakin näin. Lapset monesti ujostelee niitä "ei niin kauniita", mutta kauniita ihmisiä, etenkin naisia, kohtaan lapset on todella avoimia ja kiinnostuneita. Olen kyllä yrittänyt opettaa että ulkonäkö on vain yksi ulottuvuus, mutta jotenkin nuo mukelot tuntuvat silti suosivan kauniimpia ihmisiä.
Onkohan asiaa tutkittu?
Kommentit (31)
Tuskinpa. Eri asia jos on oikein rujo mutta muuten taitaa vaan olla opittua tai vanhempien haihatusta
Olen huomannut ihan saman. Etenkin meillä tytöt yrittää kovasti saada huomiota kauniilta naisilta. Ehkä tässä on jollakin tapaa kyse tietyistä prinsessaihailusta. Lapset ehkä kokevat että mikäli kauniit ihmiset antavat heille huomiota niin sitten ovat itsekin kauniita.
Millään muulla ei sitten tunnukaan olevan väliä. Esimerkiksi mun miehen siskopuoli on ihmisenä aika erikoinen, toki siis kaunis, mutta jotenkin erilainen. lapsi silti fanittaa häntä ihan täysillä.
Ja taidenäyttelyssä katsotaan mieluummin kauniita kuin rumia maalauksia. On se vaan niin väärin ja pinnallista.
Näin juuri, katsoinkin kerran sen ohjelman.
Mutta sehän on minun mielestä luonnollista, tottakaihan kauniit asiat miellyttää enemmän kuin ei kauniit, esim. maisemissakin.
Ihminen suosii luonnostaan kauniita ihmisiä. Ei se ole biologiaa kummempaa. Toki kun sivistysvaltiossa eletään niin sitten opetetaan ihmisille että kaikki ovat samanarvoisia ulkonäöstä huolimatta. Täytyy myöntää että itsekin olen huomannut että jotenkin tiedostamatta luotan enempi kauniisiin ihmisiin.
Luulen että rumemmat näyttävät jollain tapaa pelottavammilta kuin säihkysilmäinen ja symmetriset piirteet omaava.
No kyllähän monet aikuisetkin suosivat kauniita lapsia. Se vasta onkin mielestäni väärin, mutta kyllä se on vaan moneen otteeseen huomattu.
Meinataan mennyt niin pitkälle että lapsi toivoo äitipuolensa olevan oma äitinsä koska hän on kauniimpi. Ei tunnu kovin kovalta.
Kaunis on yleensä symmetrinen ja mitä symmetrisempi ihminen on ulkoisesti, sitä todennäköisemmin geenit ovat hyvässä balanssissa myös sisäisesti.
Tarkoittaa sitä, että kaunis ulkonäkö indikoi terveyttä ja samasta syystä ihminen pyrkii valitsemaan itseään ulkoisesti miellyttävän (=saatavilla olevista parhaan näköisen) kumppanin.
Kauneutta kadehditaan ihan syystä. Ja kyllä, tämä on tieteen keinoin todeksi osoitettu fakta:
http://www.dailymail.co.uk/health/article-2675563/high-blood-pressure-a…
Lapset tykkäsivät musta nuorena tosi paljon. Sen jälkeen kun sain lapset ja lihoin niin loppui sekin..:)
Toisaalta käsittämättömän kaunis nyrpeä nainen mustassa asussa ei kiinnosta niin paljon kuin iloinen ja naurava, kontaktia ottava tavallisen näköinen punaisessa asussa.
Nuoret katselevat minua niin paljon, koska olen niin komea ja itsevarma ja hymyilen paljon:)
Jos homous on synnynnäistä, katsovatko homovauvat oman sukupuolen edustajia mielellään?
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Eri asia jos on oikein rujo mutta muuten taitaa vaan olla opittua tai vanhempien haihatusta
Kyllä se vaan niin on, että sekä aikuiset että lapset kiinnostuvat enemmän ja kohtelevat paremmin, kaunista ihmistä. Kauniille maksetaan parempaa palkkaa, suostutaan helpommin tekemään heille palveluksia ja annetaan pienempi tuomio oikeudessa samasta rötöksestä.
Maailma, eli ihminen, on luonnostaan epäreilu ja pinnallinen. Tätähän yritettiin parantaa solidarismin aatteella, mutta se on nykyään unohdettu, kuopattu.
Onhan tuota tutkittu paljon. Tietynlaiset kasvonpiirteet koetaan luontaisesti miellyttävinä, kun taas epäsymmetriaa ja poikkeavuutta kavahdetaan. Samoin moni yhdistää pituuden luotettavuuteen ja osaamiseen, sen takia pituus usein auttaa työmarkkinoilla.
On myös tutkittu että jo synnytyslaitoksella hoitajat antavat eniten huomiota kauniille vauvoille, päiväkodeissa vähemmän söpöjä lapsia taas komennetaan herkemmin ja syytetään helpommin esim. muiden lelujen viemisestä. Aikuisilla on tehty tutkimus jossa ventovieraaseen luotettiin herkemmin, jos vieras oli miellyttävän näköinen. Alitajuistahan tämä on, ei kukaan sitä tietoisesti säätele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että sekä aikuiset että lapset kiinnostuvat enemmän ja kohtelevat paremmin, kaunista ihmistä. Kauniille maksetaan parempaa palkkaa, suostutaan helpommin tekemään heille palveluksia ja annetaan pienempi tuomio oikeudessa samasta rötöksestä.
Maailma, eli ihminen, on luonnostaan epäreilu ja pinnallinen. Tätähän yritettiin parantaa solidarismin aatteella, mutta se on nykyään unohdettu, kuopattu.
Luin tutkimuksen, että kauniita ihmisiä uskotaan vähemmän lääkärissä - ei uskota, että kipu tai vaiva olisi oikeaa, jos vaan näyttää hyvältä. Ei siis aina kohdella paremmin. Aika pelottavaa, että lääkäreihin vaikuttaa alitajuisesti tällaiset asiat.
Liian kauniit myös kokevat julmuutta kateellisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tutkimuksen, että kauniita ihmisiä uskotaan vähemmän lääkärissä - ei uskota, että kipu tai vaiva olisi oikeaa, jos vaan näyttää hyvältä. Ei siis aina kohdella paremmin. Aika pelottavaa, että lääkäreihin vaikuttaa alitajuisesti tällaiset asiat.
Liian kauniit myös kokevat julmuutta kateellisilta.
Jotain haittapuoliakin voi olla, mutta helpompi se elämä on kauniina kuin rumana. Kai se on kaikille selvää? Ei tarvitse teeskennellä etteikö näin olisi.
On asiaa tutkittu ja huomattiin että jopa vauvat katselee pitempään kauniimpia ihmisiä.
Maailma on pinnallinen :()