Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaljuuntuminen

Vierailija
01.11.2016 |

Tähän saa vastata kaikki. Kaljuunnutko? Mitä ajattelet aiheesta? Mitä jos tukkasi putoaisi? Oletko ajatellut asiaa? Vaikuttaako kaljuuntuminen tai hiusten puuttuminen siihen, miten viehättävänä näet henkilön?

Olen alle kolmekymppinen kaljuuntuva mies. Kun huomasin tukan vahtaamisen ja asettelun vievän ihan liikaa aikaa ja energiaa, ajelin sen pois. Ensin ajatteli, että asia on tällä selvä, mutta jotenkin ahdistaa kuitenkin. Tuntuu kummalta. Muut on sanovat, että tämä lyhyt sänkitukka näyttää ihan hyvältä, mutta joku tökkii. Lääkkeitä en halua. Niillä on sivuvaikutuksia, jotka mulle olisi kaljuuntumista pahempi juttu. Koitan vaan hyväksyä sen, että nyt olen tällainen kuulapää, mutta se on erikoisen vaikeaa.

Kaljuuntuminenhan on pieni asia. Olen todella tyytyväinen tavallaan, kun elämän isoin murhe on kaljuuntuminen. Asiat on siis hyvin. Mutta en voi kieltää sitä, että olo ei ole kovin positiivinen.

Kaljuuntumisesta ei yleensä puhuta, vaikka moni joutuu sen kanssa tekemisiin. Joko sitä kaljuuntuu itse tai puoliso, perheenjäsen tai muu läheinen kaljuuntuu. Eikä se ole vain vanhojen miesten juttu. Nuoret miehet ja jotkut naisetkin kaljuuntuu. Olen tavannut alopeciasta kärsivän naisen, joka oli täysin kalju.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kaljuuntuisin niin ostaisin peruukin. Olen tosiaan nainen joten minun kaljuuteni herättäisi enemmän huomiota koska naisilla sitä näkee harvemmin.

Mutta en pidä miesten kaljuuntumista pahana asiana ja en kyllä moiti niitä naisiakaan jotka kaljuuntuu, koska sille ei vaan voi mitään ja miksi siis nauraa asialle? Omalla isällä lähti tukka päästä armeijaikäisenä ja samoin muillakin isäni suvun miehillä. Serkkunikin on päälle 20 ja hiusraja on uhkaavan takana. Mutta mitäs sitten. Voi kalju mieskin olla komea.

Vierailija
2/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki ja tukka ei pysy samassa päässä.

N24

ps. kaljut on seksikkäitä siinä missä tuuheatkin tukat, riippuu kuka sitä kantaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä hirveästi mieti miesten kaljuja, tukkatyyli se on siinä missä kaikki muutkin. Mutta jos nyt tarkemmin ajatellaan niin kaljuuntumisessahan on taustatekijänä kudoksen korkea testosteronipitoisuus.  Siis maskuliininen mies kyseessä. En pidä ollenkaan epäviehättävänä. Epäviehättävänä pidän sen sijaan naismaisia piirteitä miehessä.

Vierailija
4/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tässä päässä on edes vähän järkeä kompensoimaan tukan puutetta. :D

Mäkin ajattelen että onneksi en ole nainen. Asiassa olisi silloin vielä enemmän sulateltavaa. Ei kyllä pitäisi olla. Musta naistenkin pitäisi saada olla tukattomia ja miesten pikätukkaisia.

Koitan suhtautua asiaan huumorilla, mutta välillä se vaan ei niin naurata. En edes tajunnut ennen, miten iso merkitys tukalla voi olla.

Ap

Vierailija
5/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tässä päässä on edes vähän järkeä kompensoimaan tukan puutetta. :D

Mäkin ajattelen että onneksi en ole nainen. Asiassa olisi silloin vielä enemmän sulateltavaa. Ei kyllä pitäisi olla. Musta naistenkin pitäisi saada olla tukattomia ja miesten pikätukkaisia.

Koitan suhtautua asiaan huumorilla, mutta välillä se vaan ei niin naurata. En edes tajunnut ennen, miten iso merkitys tukalla voi olla.

Ap

Vaikken itse asiaa ole kokenut niin uskon kyllä että se on vaikea sulattaa. Toisen ihmisen huolia ja huolien syitä on vaikea tuntea ja ymmärtää joten varmasti monet vähätteleekin asiaa vaikkei se ole vähättelyn asia.

Vierailija
6/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattaa ajatella kuitenkin niin, että todennäköisesti kiinnität asiaan itse huomiota paljon enemmän kuin kanssaihmiset. Kyllähän kaljuja päitä näkyy katukuvassa sen verran paljon, että ei niitä kauheasti tule noteerattua. 

Vierailija
7/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat fiksulta tyypiltä ap, joten älä turhaan tuhlaa aikaasi kaljusi harmittemiseen. Ole ylpeä itsestäsi, kelpaat kyllä. 😊

Vierailija
8/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aihe-vapaa palstalla oli vähän aika sitten ketju turnoffeista miehen ulkonäössä ja kaljuuntuminen oli mainittu todella moneen kertaan.

Huomaa hyvin että tässä ketjussa ei kukaan uskalla puhua rehellisesti.

Vähän sama kuin väittäisi että peniksen pituudella ei ole merkitystä tai ruumiinpituudella ei ole merkitystä..

Naisten suusta totuus tulee aina vähän kiertotien kautta.

Esim jos naisilta kysyy tykkäätkö jännämiehistä niin kaikki naiset vastaavat että emme tykkää!

Mutta kun nainen tekee keskusteluketjun nimeltään "mieheni on liian kiltti enkä halua häntä enää" niin muut naiset vastaavat että kyllä jännämies on paljon parempi miesvalinta ja kiltillä miehellä ei tee mitään.

Vierailija
9/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatioista. Olette saaneet oloni vähän paranemaan.

Se on totta, että eri ihmisille eri asiat on isoja ja pieniä. Mulla on syömishäiriöinen läheinen. Sama tyyppi on todella uskovainen. En pysty ollenkaan samaistumaan noihin asioihin liittyviin huolenaiheisiin, mutta kyse on selvästi vakavista asioista.

Varmastikaan juuri kukaan ei edes huomaa tukattomuuttani. Se on ihan outoa, kun itse mietin sitä niin paljon. Mulla on ollut tällainen sänkitukka ennenkin, enkä silloin ajatellut, että siinä olisi mitään outoa.

Eihän kaljuuntuminen ihmistä muuta. Sitä on sama kuin ennenkin. Olisikin outoa, jos joku yhtäkkiä rupeaisi inhoamaan jotakuta vain kaljuuntumisen takia. Siinä se kalju olisi ehkä pienin ongelma.

Ap

Vierailija
10/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aihe-vapaa palstalla oli vähän aika sitten ketju turnoffeista miehen ulkonäössä ja kaljuuntuminen oli mainittu todella moneen kertaan.

Huomaa hyvin että tässä ketjussa ei kukaan uskalla puhua rehellisesti.

Vähän sama kuin väittäisi että peniksen pituudella ei ole merkitystä tai ruumiinpituudella ei ole merkitystä..

Naisten suusta totuus tulee aina vähän kiertotien kautta.

Esim jos naisilta kysyy tykkäätkö jännämiehistä niin kaikki naiset vastaavat että emme tykkää!

Mutta kun nainen tekee keskusteluketjun nimeltään "mieheni on liian kiltti enkä halua häntä enää" niin muut naiset vastaavat että kyllä jännämies on paljon parempi miesvalinta ja kiltillä miehellä ei tee mitään.

No, onhan fyysisiä turn-offeja vaikka kuinka. Itse ajattelisin yksilöiden vastaavan eri aikoina ei paikoista. Eri yksilöt vastaavat eri ketjuihin. Naisethan ovat kaikki erilaisia. Mä olen fyysisesti pienikokoinen, mutta esim. queer-naiset on usein tykänneet.

Ap

Vierailija
11/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa toki muutkin kaljuuntumisestanne. Kai se muillekin on tällainen pikkukatastrofi.

Ap

Vierailija
12/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monethan luulevat etä kaljuuntuminen koskettaa pelkästään hiuksia, mutta tutkimusten perusteella erityisesti kun päälaki kaljuuntuu, se liittyy kohonneeseen riskiin sairastua sydän- ja verisuonitauteihin ainakin miehillä. Kaljuuntuminen johtuu pienten verisuonien infektoitumisesta (niin, ajatella, sitä ei vaan ole, vaan se sekin johtuu jostakin), ja myös kaljuuntumiseen tarkoitetut lääkkeet olivat alunperin tutkittu sydän- ja verisuonitauti indikaatioon.

Vierailija
13/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monethan luulevat etä kaljuuntuminen koskettaa pelkästään hiuksia, mutta tutkimusten perusteella erityisesti kun päälaki kaljuuntuu, se liittyy kohonneeseen riskiin sairastua sydän- ja verisuonitauteihin ainakin miehillä. Kaljuuntuminen johtuu pienten verisuonien infektoitumisesta (niin, ajatella, sitä ei vaan ole, vaan se sekin johtuu jostakin), ja myös kaljuuntumiseen tarkoitetut lääkkeet olivat alunperin tutkittu sydän- ja verisuonitauti indikaatioon.

Miestyyppinen kaljuuntuminen johtuu dihydrotestosteronista eli DHT:stä, joka on testosteronin sivutuote ilmeisesti. Kaljuuntumislääkkeet eliminoivat DHT:tä. En olisi yllättynyt, jos runsas DHT olisi yhteyksissä sydän-ja verisuonisairauksiin, joita miehillä on runsaasti. Omassa suvussani miehillä on korkeaa kolesterolia ja isänisäni kuoli sydänkohtaukseen keski-ikäisenä. Toisaalta omat kolesteroliarvoni ovat keskivertoa paremmat ja lääkärin mukaan erinomaiset, toisin kuin vaarilla ja suvun muilla kaljuuntuvilla miehillä.

Eräs tuttu mies kuoli hiljattain 90-vuotiaana. Hän kaljuuntui jo parikymppisenä todella radikaalisti. Kuulemma hänellä elimistö vain lakkasi toimimasta. Iso mies, joka oli sairastanut ja tehnyt kuolemaa parikymmentä vuotta. Ei johtunut sydämestä.

Itse koiran elää terveellisesti, kun suvussa on sydän-ja verisuonitauteja, mutta kaljuuntumiselta en ole voinut välttyä.

Ap

Vierailija
14/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks miehet sitten arvosta pitkiä paksuja hiuksia naisilla? ;)

Vierailija
15/19 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks miehet sitten arvosta pitkiä paksuja hiuksia naisilla? ;)

Mä pidän enemmän naisista kuin karvoista. :) Hiuksilla ja karvoilla ei ole niin väliä. Se ihminen on tärkein. Karvan määrä on samantekevä asia.

Ap

Vierailija
16/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah!

Vierailija
17/19 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä johtuu mutta minusta kaljut vanhemmat herrasmiehet on älyttömän kiihottavia. T:N24

Vierailija
18/19 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hairmella voi peittää hiustenlähtöalueita

http://www.uudethiukset.com/

Vierailija
19/19 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen mies ja päälaelta alkaa vähänkään pidemmillä hiuksilla jo pieni kalju paistamaan sen verran että pistää ainakin itselläni silmään kuvissa ja videoissa. Varmaan sitten muutkin pistää merkille ja olisi ehkä parempi pitää hiukset vaan sänkenä, koska tilanne tästä tuskin ainakaan paremmaksi muuttuu. Olen ainakin itse ihmetellyt joitain julkisuuden mieshenkilöitä, jotka on pahastikin kaljuuntuneita mutta silti yrittävät pitää hiuksiaan päässä, vaikka sänkenä tai kokonaan kaljuna olisi parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan