Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies kuvailee deitti-ilmoituksessa itseään "tavalliseksi mieheksi", onko se plussaa?

01.11.2016 |

Kiinnostaa tietää, minkälaiseksi kumppanin ominaisuudeksi "tavallisuus" koetaan.

Jatkokysymys: minkälaiseksi tyypiksi tämän "tavallisen miehen" oletat?

Jos mies kuvailee deitti-ilmoituksessa itseään "tavalliseksi mieheksi", onko se plussaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun hain seuraa nettideiteiltä, skippasin välittömästi ilmoitukset joissa mies kuvasi itseään nuorekkaaksi tai tyyliin "komeaksikin on kehuttu" tai kerskaili millä tahansa muulla ominaisuudella. Omassa ilmoituksessani hain nimenomaan tavallista miestä. Sellaisen sitten löysinkin mutta en netin kautta.

Vierailija
2/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen mies, joka luultavasti etsii itselleen tavallista naista? Tulee mieleen perinteiset perhearvot, omakotitalo, pari lasta ja koira. Vähän sellainen vaatimaton, että ei oikein tykkää pohdiskella asioita syvällisesti, tai jos pohtiikin joskus niin ei selvästi osaa ajatuksiaan ilmaista. Ehkä paheksuu, pelkää tai muuten vain vieroksuu kaikkea "outoa". Hajuton, mauton, väritön. Kieltämättä tulee mieleen myös itsensä vähättely, jos tosiaan haluaa kuvailla itseään sanalla tavallinen.

Tavallinen on mielestäni lähestulkoon haukkumasana, en missään nimessä haluaisi olla parisuhteessa miehelle "ihan tavallinen nainen", kyllä minun tulisi olla ihan erityinen nainen ja samoin miehen minulle ihan erityinen mies.

N25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen mies, joka luultavasti etsii itselleen tavallista naista? Tulee mieleen perinteiset perhearvot, omakotitalo, pari lasta ja koira. Vähän sellainen vaatimaton, että ei oikein tykkää pohdiskella asioita syvällisesti, tai jos pohtiikin joskus niin ei selvästi osaa ajatuksiaan ilmaista. Ehkä paheksuu, pelkää tai muuten vain vieroksuu kaikkea "outoa". Hajuton, mauton, väritön. Kieltämättä tulee mieleen myös itsensä vähättely, jos tosiaan haluaa kuvailla itseään sanalla tavallinen.

Tavallinen on mielestäni lähestulkoon haukkumasana, en missään nimessä haluaisi olla parisuhteessa miehelle "ihan tavallinen nainen", kyllä minun tulisi olla ihan erityinen nainen ja samoin miehen minulle ihan erityinen mies.

N25

Olen kyllä täsmälleen samaa mieltä. Allekirjoitan joka sanan.

Vierailija
4/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen tavallinen on toisen erikoinen, joten ei tuo sinäänsä kerro yhtään mitään. Sitten kun toisen arvioon heistä itsestään on aika vaikea luottaa, joten en noille anna kovinkaan suurta painoarvoa. Pitäisin lähinnä muun tekstin täytteenä tuollaista ja tekisin arvion kuvista ja tekstistä kokonaisuutena.

Tosin olenkin mies, joka reagoi asioihin älyllä, enkä tunteella. Tunteellisiin naisiin saattaa vaikuttaa pienikin sanavalinta merkittävästi.

5/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun hain seuraa nettideiteiltä, skippasin välittömästi ilmoitukset joissa mies kuvasi itseään nuorekkaaksi tai tyyliin "komeaksikin on kehuttu" tai kerskaili millä tahansa muulla ominaisuudella. Omassa ilmoituksessani hain nimenomaan tavallista miestä. Sellaisen sitten löysinkin mutta en netin kautta.

Eli tavalliseksi itsensä luonnehtiminen on sinulle jonkinlaista vaatimattomuutta, itsekehun vastakohta?

Vierailija
6/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N25

On kyllä käsittämätöntä, miten joku voi vetää tuollaiset tulkinnat yhdestä sanasta.

Vierailija
7/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

On kyllä käsittämätöntä, miten joku voi vetää tuollaiset tulkinnat yhdestä sanasta.

Kyllähän jokainen vetää jotain päätelmiä siitä. Oma päätelmäni olisi se, että tässä yhteydessä halutaan sanoa, että ei ole sekaisin päästään, kuten Tinderissä aika moni nainen tuntuu olevan.

Vierailija
8/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Näin on, tällaisia mielikuvia liitän sanaan tavallinen. Deitti-ilmoitus olisi tarkoitus rakentaa niin, että siinä käytetään merkityksellisiä sanoja, eikä vain heitellä mitä mieleen tulee. Toki voi olla mahdollista että noinkin on tehty, ja silloinkin mielikuvani vastaa aika hyvin ko. miestä (mm. " ei oikein tykkää pohdiskella asioita syvällisesti, tai jos pohtiikin joskus niin ei selvästi osaa ajatuksiaan ilmaista"). Varoituksen sanana: moni muukin lukee noita ilmoituksia ajatuksella, ja puolihuolimattomasti tekaistut profiilit ei vaan kiinnosta. Jos ei osaa itseään sanallisesti ilmaista, niin ehkä jokin muu foorumi kuin nettideitti olisi hyvä ratkaisu.

N25

Vierailija
9/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin minua kiinnostaisi tietää, miten ko. mies itse määrittelee tavallisuuden ja oman tavallisuutensa. Eli sinänsä pelkkä maininta tavallisuudesta on miinusta, koska kertoo ehkä laiskuudesta ja yksinkertaisuudesta: mies ei kykene tai halua kuvailla itseään täsmällisemmin, ja vieläpä olettaa lukijan tietävän mitä hän tarkoittaa tavallisuudella. 

10/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Minusta on käsittämätöntä, miten joku voi olla niin sokea käyttämänsä kielen merkityksille, että pitää tuota ilmausta neutraalina tai ei ymmärrä, miten suuri merkitys yksittäisillä sananvalinnoilla on. Mark Twain: "The difference between the almost right word and the right word is really a large matter. ’tis the difference between the lightning bug and the lightning."

(Okei, ei se ole minulle käsittämätöntä. Sanoin noin vain retorisen tehon vuoksi. Oikeasti ymmärrän ihan hyvin, mistä se johtuu.)

Vierailija
11/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi valinta kuin herrasmies. Siitä tulee vain sellainen mielikuva, että ei ainakaan ole herrasmies. Tai kiltti mies, varsinkin jos on vielä niin outo, että haukkuu sen jälkeen naisia, kun eivät ymmärrä arvostaa kilttiä miestä. 

On se toisaalta tylsä kuvaus. Minun mielestäni se on epäilyttävää, jos täytyy erikseen kuvailla olevansa sellaisia asioita, joita pidetään oletusarvoina.

Vierailija
12/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tulee se tavallisuus esiin muutenkin profiilista ilman että sitä erikseen sanoo. Jos on tavallinen tyyppi.

Vierailija
13/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, haluan tavallisen, vaatimattoman ja maanläheisen miehen.

14/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen naisen kuvailevan itseään tavalliseksi naiseksi, se tarkoittaa minusta, ettei hänellä ole mitään erityisen mielenkiintoisia ominaisuuksia. En voisi koskaan kiinnostua tavallisuudesta ja vähän ihmettelen ihmisiä, jotka etsivät nimenomaan tavallisuutta. Onko taustalla epävakaita ja ihmeellisiä ihmissuhdekuvioita?

Vierailija
15/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tavallisen miehen haluaisin, koska itsekin olen tavallinen nainen. Mutta kuvauksena tavallinen ei kyllä kerro ihmisestä juuri yhtään mitään, eli en innostuisi ainoastaan sillä perusteella miehestä. Jos deitti-ilmoituksessa tavallisuus mainitaan yhtenä osana muuta kuvausta ja mies sen muun kuvauksen perusteella on kiinnostusta herättävä, tavallisuus on Hot. Jos taas mies ei juuri muuten itsestään kerro kuin vain että on tavallinen, niin sitten ilmoitus on minusta tylsä ja mitäänsanomaton.

Vierailija
16/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä koen, et se tavallinen tarkoittaisi sellasta tavallisen kokoista. Normaalipainoista, keskipituista, luonnollista. Ymmärtäisin tavallisella, että ei värjää hiuksiaan eikä pukeudu erityisen huomiotaherättävästi, juo joskus kaljaa, käy töissä. Sellaisia tavallisia asioita. Erikseen sitten mainitsisi, jos on jotain poikkeavampia harrastuksia ja piirteitä ulkonäössä.

Vierailija
17/17 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinkku, voisin hyvinkin aloittaa treffi-ilmoituksen tyyliin " Hei, olen tavallinen xx-vuotias mies."

Tuosta olisi sitten helppo jatkaa ja kertoa vähän esim. työstään, harrastuksista, musiikkimausta jne.

Minä en varmaankaan tulisi kovin hyvin toimeen naisen kanssa jolla olisi kasvoissaan enemmän rautaa kuin Raatteentiellä tai sellaiseen joka uskoo että syövän voi parantaa puhelimitse.

Oma vaimoni varmaan täyttää tavallisen määritelmän monen silmissä, mutta minulle hän on maailman ihmeellisin nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän