Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akne vertaistukea...?

hjålp
01.11.2016 |

Täälläpä kirjoittelee nuori naisen alku. Olen kärsinyt aknesta yläasteesta lähtien. Hoitona ollut erilaisia voiteita, ainoa mikä joskus auttoi, oli etanavoide mutta sen valmistus lopetettiin. Myöskin e-pillerit pitivät ihon kauniina mutta migreenin vuoksi jouduin nekin lopettamaan, tällä hetkellä minipillerit jotka aloitin viime syksynä ja sen jälkeen iho räjähti. Antibioottikuurit kokeiltu mutta niistä ei olekaan kuin se hetkellinen apu. Joka ilta hoidan ihon ja putsaan sen.

Tänään olen menossa ihonpuhdistukseen kosmetologille, jos se hieman auttaisi edes hetkeksi, samaisessa kävin vuosia sitten. Siihen kuuluu ultraäänellä puhdistus ja mekaanisesti, myös hoitovoiteet.
Liekkö liian rankka akneihoon tuollainen puhdistus?
Tosiaan on tosi inhottavaa kun tuntuu että ihmiset katsoo ihoani ja tuomitsee jollakin tavalla, koulussani hirveän monella en ole nähnyt tällaista.
Tosin itse en joka päivä jaksa edes peittää aknea, en jotenkin välitä muiden mielipiteistä mutta silti ihmisten katseet häiritsee.

Nyt kysyn: mikä teillä auttanut akneen? Roaccutan kuuria olen harkinnut mutta en haluaisi kehooni niin kovia aineita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se roaccutan, on ainoa, joka oikeasti suurella todennäköisyydellä auttaa vaikeaan aineen, tiedät sen kyllä itsekin.

Vierailija
2/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit ja Roa, muista ei ole juurikaan ollut apua. Ja pilleritkin auttavat vain sen aikaa, kun niitä syö. Älä pelkää liikaa sitä Roaa, ei kaikille tule siitä pahoja sivuvaikutuksia. Juttele ihotautilääkärin kanssa asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaile enemmän aknen tasoa ja tyyppiä, onko mitkä elämäntavat ja paljonko rahaa olet valmis laittamaan peliin per kuukausi.

Kosmetologi auttaa mutta vain jos se on säännöllistä ja kosmetologi osaa hoitaa hyvin akneihoa/tulkita ongelmaa, plus kotihoito on kunnossa.

Vierailija
4/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi isotretinoin-kuuri. Kokeilin sitä ennen kaikki voiteet ja pillerit ja hoidot ja mikään ei auttanut. Kuurin loppumisesta on nyt 1,5 vuotta eikä akne ole palannut. Suosittelen lämpimästi. Kuurin voi syödä myös pienemmällä annoksella niin sivuvaikutukset eivät ole niin pahoja.

Vierailija
5/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roacuttania toimii vain hyvin rajattuun ongelmaan. Sivuoireet on aina riski.

Vierailija
6/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän etsiä samoja tietoja murrosikäisen lapseni ihonhoitoon. Jostain luin suolan hyvästä vaikutuksesta ihoon ja sitä aiomme kokeilla. Onko kellään kokemusta tavallisen suolan käyttämisestä akneihon hoitoon?

Vierailija
7/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hjålp kirjoitti:

Hoitona ollut erilaisia voiteita, ainoa mikä joskus auttoi, oli etanavoide mutta sen valmistus lopetettiin. -- Joka ilta hoidan ihon ja putsaan sen.

Etana-/kotilovoiteita ja -seerumeita on monilla merkeillä. Kannattaa kurkata ainakin korealaisen kosmetiikan puolelle, sielä etanalima on yksi vakioainesosista! Oma suosikkini on edullinen Cosrx-merkin Snail essence. Saman sarjan voidetta en ole kokeillut, mutta voit lukea kummastakin vaikka täältä:

https://fiftyshadesofsnail.com/2015/11/04/review-cosrx-snail-96-mucin-p…

Miten hoidat ihoasi, millä tuotteilla ja millä putsareilla? Oletko tsekannut, ettei puhdistusaineissa ole liian korkea pH (liian korkea=yli 6). Nämä löytyy yleensä googlettamalla.