Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahdenlaista raajojen puutumista?

Vierailija
01.11.2016 |

Onko kaikilla kahdenlaista käsien ja jalkojen puutumista? Toinen on sellaista kovaa pistelyä ja kihelmöintiä ja on pakko ravistella, heiluttaa, puristella ja kävellä, että sen saa pois. Toinen on taas sellaista, että esim. jalka on ihan "hervoton" eikä sitä kärsisi yhtään liikuttaa tai koskea, kun se tekee niin inhottavaa. Pakko on kuitenkin varovasti saada sitä jotenkin liikuteltua ja hierottua, että puutuminen menee ohi.

Mistä johtuu, että nämä on erilaisia? Onko jompikumpi epänormaalia vai molemmat normaaleja ilmiöitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tuota ensimmäiseksi kuvailemaasi!

Vierailija
2/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo jälkimmäinen ei kuulosta puutumiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta en tiedä mistä johtuu/onko normaalia. Mulla useesti yöllä puutuu.

Vierailija
4/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: Oikeesti? Minä oon jotenkin aina kuvitellut, että kaikilla on näitä molempia. Mutta sitten toisaalta olen aina miettinyt, että kumpaa sillä puutumisella sitten tarkoitetaan? Vai onko tuo eka tuon tokan "esiaste" ja jos oikein pahasti puutuu, tulee heti tuo toka tuntemus?

Vierailija
5/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1: Oikeesti? Minä oon jotenkin aina kuvitellut, että kaikilla on näitä molempia. Mutta sitten toisaalta olen aina miettinyt, että kumpaa sillä puutumisella sitten tarkoitetaan? Vai onko tuo eka tuon tokan "esiaste" ja jos oikein pahasti puutuu, tulee heti tuo toka tuntemus?

No seuraako se jälkimmäinen sitten sitä ensin mainitua? Jos se ilmaantuu vain ensimmäisen jälkeen, niin sitten se voi olla ensimmäisen edenneempi muoto, mutta jos sitä esiintyy (vain) itsenäisesti, niin sitten se tuskin on puutumista.

Vierailija
6/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo jälkimmäinen ei kuulosta puutumiselta.

Hm, mielenkiintoista. Olikin hyvä, että tuli kysyttyä, vaikka ajattelin, että kysyn ihan pöljiä ja kaikki sanoo, että tulee molempia.

En tiedä, osasinko kunnolla kuvailla tuota tokaa puutumista, mutta se siis on tosiaan sellaista, että jos on vaikka makuulla ja jalka on niin puutunut, niin mieli ei tekisi yhtään liikuttaa sitä. Jos mies on myös sängyssä ja liikuttaa vaikka patjaa, multa tulee huuto, ett lopeta, ei saa! Sillä liikkumatta olemisella se ei kuitenkaan mene ohi, vaan vain pahenee ja pakko on lähteä liikkeelle ja eka tosi, tosi varovasti esim. yrittää puristella sitä puutunutta kohtaa. Jos yrittää kävelyä, jalalle pystyy varaan tosi huonosti ja kävely on aluksi sellaista toisen jalan laahaamista perässä. Sitten vähitellen se menee pois, kun vain sinnikkäästi yrittää liikkua ja liikutella sitä.

Ei kai tuo sittenkin voi olla oire jostain sairaudesta? Voiko olla oire ms:stä? Mulla on myös nimittäin lihasheikkoutta, sähköiskutuntemuksia eri puolella ym.

Ap

Vierailija
7/7 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No seuraako se jälkimmäinen sitten sitä ensin mainitua? Jos se ilmaantuu vain ensimmäisen jälkeen, niin sitten se voi olla ensimmäisen edenneempi muoto, mutta jos sitä esiintyy (vain) itsenäisesti, niin sitten se tuskin on puutumista.

Yleensä ne tulee ihan erikseen. Joskus kuitenkin on ensin tuota ekaa.

Mitähän tuo sitten ois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä