Mitä mieltä nimestä Aivi?
Meille tulossa esikoistyttö ja nimeä ollaan pohdittu miehen kanssa kuumeisesti. Selailin juuri harvinaisia etunimiä ja Aivi hyppäs mun silmiin. Nyt olen pohdiskellut ja miettinyt pääni puhki tota nimeä. Ihana, mutta liian erikoinen? Aivi Maaria olisi tosi kaunis nimi... Ja ihan suomalainen sukunimi, ei -nen loppuinen. Mitä olette mieltä tuosta?
Kommentit (29)
Miksi pitää olla nimi jota saa aina ja joka paikassa selitellä? Ai, Päivi? Ei kun Aivi, Mikä???
Aluehallintovirasto siitä tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Lempinimeksi tulee Rehu?
Eiku heinä tietysti!!! Ai onko se joku rehumerkki? :D ehkä hylkään tuon vaihtoehdon...
Ihan kiva, mutta vähän tulee mieleen väärin kirjoitettu/lausuttu Aili
Ei herätä mitään erityisiä tuntoja, ihan kiva kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lempinimeksi tulee Rehu?
Eiku heinä tietysti!!! Ai onko se joku rehumerkki? :D ehkä hylkään tuon vaihtoehdon...
AIV-rehua tuo kommentoija varmaan tarkoitti. Etkö ole kuullut siitä?
Minusta nimi on nätti ja ihanan erilainen. Ei tule ainakaan minulla mitään mielleyhtymiä tuohon rehuun, se kun lausutaan "aa ii vee".
Ai vittu :D ruma nimi mielestäni.. Tulee myös sana aivot mieleen ä. Ja anjovis
Akseli Gallen-Kallelan lapsenlapsi Aivi Gallen-Kallela-Siren tuli mieleen.Kaunis erikoinen nimi.
Joo, kun tytärtä kutsuu Aivi!... niin kuulija jää odottamaan ttu-loppua...
Tulee mieleen alvi ja tuo aiv. Mutta eiköhän tuohon tottuisi, ihan kiva nimi :)
Mun mielestä kanssa hyvä. Lausutaan kuten englannikielinen nimi Ivy, mutta kirjoitetaan "suomalaisittain" Aivi. Sopii suomenkieleen ja helppo taivuttaakin.
Rytmillisesti voisi sopia yhteen toisen nimen kanssa, jossa on kolme tavua ja loppuu myös i-kirjaimeen.
Esim. Aivi Inkeri, Aivi Orvokki, Aivi Talvikki, tms.
Mun mielestä siis Aivi sopisi just tuollaisiin perinteisiin suomalaisiin nimiin. Nehän usein loppuvat i-kirjaimeen, mutta voisi tietysti olla samanlainen uudempikin kuten Aivi Marikki.
Tai sitten kolmetavuinen, joka alkaa A-lla, sekin olisi hauska yhdistelmä, kuten
Aivi Aliisa, Aivi Anneli, Aivi Aleksandra, Aivi Amanda, Aivi Adelina, yms.
Sitten olisi hauska leikkiä nimen merkityksellä, Ivy tarkoittaa murattia, lehtevää kasvia siis, siihen olisi kiva lisätä toinen nimi joka merkitsee kukkaa.
Aivi Orvokki oli jo yllä, sitten olisi Aivi Vanamo, Aivi Linnea, Aivi Mimosa, Aivi Kanerva, jne.
Kuulostaa vanhan ihmisen nimeltä.
Ja ei hyvällä. Kamala.
Erittäin hyvä lapselle, jonka sukupuolta ei pysty syntymässä tunnistamaan.
Jaa että vanhan ihmisen nimi.Mun mielestä vanhan ihmisen nimiä on Emma Emmi Ida Kaisa Alma Elma Hilda Tilda:kaikki tämänhetken nimiä lapsilla.Äitini lapsuudessa vanhojen nimiä olivat Leena Riitta Tiina Kaija jne.Olivat mun koulukavereiden nimiä,olen 57.Kaikki kiertää.Mun lapsuudessa jos oli lapsella nimenä Helmi,sitä ihmeteltiin suuresti,ihmeteltiin jos oli yleensä alle kuuskymppinen Helmi tai Anna,Iidasta siis puhumattakaan.Mun mummot olivat molemmat Iidoja,toinen 1870-ja toinen 1890-luvulla syntynyt.
Siis miten tuo Aivi nyt niin vanhan ihmisen nimi on,sehän ei oikein asetu millekään ajalle.Kaunis nimi.
Tulee mieleen Arvi jolla on r-vika
Nimeni on juuri Aivi Maaria. Nuorena oli monta lehtikirjoitusta.,missä nimeni vääntyi Ailiksi tai Airiksi.,silloin se harmitti. Minut yleensä muistetaan sillä nimi jää mieleen. Helsingissä asuessa luultiin virolaiseksi, sillä siellä on Aiveja. Olen kyllä tykännyt siitä että minulla on erikoinen nimi ja myös sukunimeni on. Toivottavasti sain kaiman!
Tosi kiva minusta :)