Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinkertainen hyvä kolumni naisen 83,3 sentistä palkoissa

Vierailija
01.11.2016 |

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kommentti-puuduttava-palkka…

Siinä hyvä, lyhyt artikkeli miksi nainen tienaa vähemmän. Ihan oikeutetusti ja vielä naisen kirjoittamana.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä hyvä, lyhyt artikkeli miksi nainen tienaa vähemmän. Ihan oikeutetusti ja vielä naisen kirjoittamana.

Noin kirjoittava nainen potkaistaan siskojen hiekkalaatikolta pois... hetipian.

Vierailija
2/6 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi miehen eläke on vain 0,7 naisen eläkkeestä. Voisi tähänkin kiinnittää huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kirjoittava nainen potkaistaan siskojen hiekkalaatikolta pois... hetipian.

Jep, naiset kun eivät totuutta kestä. On vaikka valehdeltava jotta pysyy "naisten piireissä".

Vierailija
4/6 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kirjoitus, olen osittain samaa mieltä. Eri mieltä siitä että miehillä olisi esim pidemmät työpäivät jne keskimäärin. Enkä ihmettele miksi naiset eivät pyri kynsinauhat verillä johtotehtäviin, se johtuu ihan siitä että naiset ovat naisia, ja vaikka kuinka nykyään yritetään tasapäistää kaikkia, niin biologia on biologiaa ja keskimäärin naisten vahvuudet ja kiinnostuksenkohteet nyt vain ovat erilaisia kun miehillä, ja se näkyy siinä mitä työtä kukin valitsee tehdä.

Se on toki totta että koska naiset ovat huonoja vaatimaan ja muutenkin miesjohtoisessa maailmassa näistä perinteisistä naisten ammateista ei sitten makseta yhtä paljon kun miesten perinteisistä ammateista keskimäärin saman mittaisella koulutuksella, ja se tietysti on tavallaan epäreilua, mutta jokainen voi tietysti ammatin valita itse, ja ehkä naisten pitäisi opetella vaatimaan enemmän palkkaa myös niistä naisten perinteisistä ammateista.

En sinänsä itse ole mikään sanomaan, sillä 4,5 vuoden AMK-koulutuksen jälkeen peruspalkkani tulee olemaan alle 2500€/kk, kun taas miehelläni on jo juuri vuoden ammattikoulutuksesta vastavalmistuneena kk-palkka yli 2800e, ja noususuunnassa. Eihän siinä mitään järkeä ole.

Tai luultavasti valmistun YAMK-tutkinnosta ja kesto on 5v koska koulutuslinjaa uudistetaan juuri, palkka silti tuskin nousee, mutta kun tämä on unelma-ammattini. Eli ehkä me naiset olemme vain vähän hölmöjä?

Vierailija
5/6 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä kirjoitus, olen osittain samaa mieltä. Eri mieltä siitä että miehillä olisi esim pidemmät työpäivät jne keskimäärin. Enkä ihmettele miksi naiset eivät pyri kynsinauhat verillä johtotehtäviin, se johtuu ihan siitä että naiset ovat naisia, ja vaikka kuinka nykyään yritetään tasapäistää kaikkia, niin biologia on biologiaa ja keskimäärin naisten vahvuudet ja kiinnostuksenkohteet nyt vain ovat erilaisia kun miehillä, ja se näkyy siinä mitä työtä kukin valitsee tehdä.

Se on toki totta että koska naiset ovat huonoja vaatimaan ja muutenkin miesjohtoisessa maailmassa näistä perinteisistä naisten ammateista ei sitten makseta yhtä paljon kun miesten perinteisistä ammateista keskimäärin saman mittaisella koulutuksella, ja se tietysti on tavallaan epäreilua, mutta jokainen voi tietysti ammatin valita itse, ja ehkä naisten pitäisi opetella vaatimaan enemmän palkkaa myös niistä naisten perinteisistä ammateista.

En sinänsä itse ole mikään sanomaan, sillä 4,5 vuoden AMK-koulutuksen jälkeen peruspalkkani tulee olemaan alle 2500€/kk, kun taas miehelläni on jo juuri vuoden ammattikoulutuksesta vastavalmistuneena kk-palkka yli 2800e, ja noususuunnassa. Eihän siinä mitään järkeä ole.

Tai luultavasti valmistun YAMK-tutkinnosta ja kesto on 5v koska koulutuslinjaa uudistetaan juuri, palkka silti tuskin nousee, mutta kun tämä on unelma-ammattini. Eli ehkä me naiset olemme vain vähän hölmöjä?

Miksi sitten hankit huonon koulutuksen? Mikset opiskele kerralla maisteriksi?

Vierailija
6/6 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri se, joka tekee tästä keskustelusta täysin absurdin ja vääristyneen.

Sinä sanot että samalla koulutuksella oma palkkasi on 300 euroa kuussa vähemmän kuin miehelläsi...

Onko teidän työtehtävät samat ja varsinkin onko yritys jossa työskentelette sama? Vaikka olisikin niin oliko hakemuksessanne sama palkkapyyntö?

Vain jos nuo kaikki ovat yhteneväiset voidaan miehen ja naisen palkkoja vertailla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän