Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian henkilökohtainen, iholle menevä isänpäivälahja lapselta päiväkodista?

Vierailija
31.10.2016 |

Yksivärinen t-paita, jonka lapsi saa piirtää tekstiiliväreillä. Selkäpuolella sadutus isästä "Mun isi..."
Ehdotin tätä meidän ryhmässä ja teilattiin täysin. Nyt tehdään sitten tyyliin kartonkikravaatit.
Kuulemma mennään yksityisyyden puolelle kun alusvaatteita aletaan tekemään ja pitää olla jotain vähän tavallisempaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko t-paita alusvaate? Musta toi on ihan kiva idea, en ymmärrä täydellistä teilausta.

Vierailija
2/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tosi kiva idea. Jotain turhia pahviläpysköitä saa aina. Tuommoisella paidalla olisi arvoa ainakin meidän perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi turhaa roskaa noista

Vierailija
4/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole mitenkään liian henkilökohtainen. Aika kallis toki verrattuna just johonkin kartonkikravattiin (yök, sori vaan kaikki mielikuvituksettomat lastentarhanopettajat :D), mutta persoonallisempi ja käyttökelpoisempi. 

Vierailija
5/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyliinan on muksut joskus tehneet isäinpäivälahjaksi päiväkodissa. Itse inhoan äitienpäiväkortteja, joihin on lapsia "sadutettu", yhtään ei viitsi hoitajat miettiä, mitä siitä kortista voisi olla kiva lukea. "Mun äiti makaa aina sohvalla" totta joo, koska on kipeä eikä pääse siit mihinkään vaikka kuin tahtois.

Vierailija
6/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi oikea syy olla kustannukset. Kuka ne t-paidat hankkisi ja maksaisi? Mistä tiedätte isien koot? Halvalla vaisi vain huonolaatuisen t- paidan. Sadutus mun isi... kuulosti hyvältä. Ehkä johonkin muuhun kuin t-paitaan..

Vierailija
7/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askarrelkaa kartongista koristeltu kotelo, johon tulee tarrakuva lapsesta ja sisään pari kondomia. Ei tuu lisää vahinkoja.

Vierailija
8/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oppii uutta. Nyt tiedän mitä on sadutus... Tai luulen ainakin suunnilleen tietäväni.

t.mies

Vierailija
9/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sadutus?

Vierailija
10/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyynyliinan on muksut joskus tehneet isäinpäivälahjaksi päiväkodissa. Itse inhoan äitienpäiväkortteja, joihin on lapsia "sadutettu", yhtään ei viitsi hoitajat miettiä, mitä siitä kortista voisi olla kiva lukea. "Mun äiti makaa aina sohvalla" totta joo, koska on kipeä eikä pääse siit mihinkään vaikka kuin tahtois.

Ymmärrän pointin, mutta toisaalta tarinoiden valikoiminen olisi vastoin sadutuksen periaatetta. Sadutuksessa kirjataan lapsen sanoma sanasta sanaan ja sitten annetaan lapselle mahdollisuus korjata kertomaansa tarinaa. Useimmat vanhemmat myös osaavat suhtautua itseironisesti niihin "äidistä on kivaa... kun isi tuo sille suklaata"-tarinoihin. 

Vierailija
11/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono idea minusta. Eihän lapsi voi tuota varten tehdä mitään muuta kuin kertoa "Minun isi..." -jutun. Saman tekstin voisi kirjoittaa korttiin, eikä isän tarvitsisi pukea lapsen sanoja väkisin päälle. Kuten joku jo sanoi: liikaa roskaa.

Vierailija
12/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikki ottaa noin vakavasti? Mieheni isänpäiväkortissa luki, että isi on pikkuinen ja haluaa lemmikkisi merimadon. Ja minun kortissa, että äiti aina syö. kaverilla juurikin tuo, että äiti tykkää maata sohvalla. Kaukille näille ollaan naurettu eikä mieleen edes tule pahoittaa mieltä lasten jutuista!

Vierailija
13/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaksi on mennyt.

Leikatkaa A4:sta ympyrä. Piirtäkää siihen silmät ja suu.

Eiku, eihän sekään käy. Liian valkoista varmaan. :(

14/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva idea tehdä jotain käyttökelpoisempaa. Mistä kuitenkaan tietää isien t-paitakoot? Kustannukset olisi ihan kätevä kerätä yhteisestä kassasta, vai saako niin tehdä julkisissa päiväkodeissa? 

Tuo sadutus (siis onko se nyt sitä, että lapsi kertoo jonkun ihmeellisen anekdootin) kuulostaa omituiselta, varsinkin paidassa ja voi aiheuttaa helposti pahaa mieltä. En minä ainakaan haluaisi että mies saisi lahjaksi t-paidan, jossa lukee että isi tykkää olla töissä ennemmin kuin kotona, vaikka se totta saattaisi ollakin. Minusta olisi paljon kivampaa, jos lapset saisivat vaikka kirjoittaa siihen isi /daddy / millä nimellä isejä nyt joka kodissa kutsutaankin ja koristella sen. 

Mutta joo, kannatetaan ehdottomasti pahvikravattien yli!

Vierailija
15/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua isättömänä ahdisti päiväkodissa ja koulussa isänpäivälahjojen ja -korttien tekeminen. Vaihtoehdoksi tarjottiin että tee papalle. No ei ollut niitäkään. Itse sitten sovelsin ohjeita niin, että pystyin antamaan kortin isosiskolle. Sen synttärit on isänpäivän tienoolla ja isänpäivä oli/on sille tosi vaikeita kun se muistaa isän. Mulla ei oo omia muistoja, vain kerrottuja tarinoita.

Vierailija
16/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päiväkodilla noin paljon rahaa käytettäväksi isänpäivälahjaan? Yleensä t-paidat halvimmillaan on 5-10€ + muut tarvikkeet. Vai onko kustannukset pois muista askarteluista ja sitten pyydetään tuomaan kotoa wc-paperirullia.

Idea on ok. mutta kohtuuttoman kallis, kun vertaa määrärahoja.

Vierailija
17/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen päiväkodissa lapset maalasivat toissa vuonna isille kangasväreillä t-paidan ja oli musta hauska idea. Yksivärinen T-paita "tilattiin" äidiltä edellisviikolla oikeassa koossa. Mies kyllä tykkäsi ja lapsikin ilahtuu aina kun paita on käytössä.

18/18 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen päiväkodissa lapset maalasivat toissa vuonna isille kangasväreillä t-paidan ja oli musta hauska idea. Yksivärinen T-paita "tilattiin" äidiltä edellisviikolla oikeassa koossa. Mies kyllä tykkäsi ja lapsikin ilahtuu aina kun paita on käytössä.

Tämä voisi toimiakin! Käyttääkö teidän miehet oikeasti noita paitoja? En voisi kuvitella omani pitävän sitä kuin lasten vuoksi sen 5min, jonka jälkeen olisi joku tekosyy vaihtaa se pois päältä :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme