Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella huulessa herpes ja ahdistaa niin ettei pysty hengittämään :(

Vierailija
31.10.2016 |

Lapselle puhkesi rakkulat eilen ja mua ahdistaa niin, että oon toimintakyvytön :( Tuntuu etten pysty koskettamaan lasta, miten pesen hampaat?! Ahdistaa suunnattomasti! Miten tuollainen pieni 6v osaisi muka edes varoa tartuttamista?! Pelkään, että koskettelee rakkuloita ja levittää itseensä ja joka paikkaan eritettä. H**vetillistä miksi lapsi joutui näin pienenä tuollaisen vaivan saamaan :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle puhkesi rakkulat eilen ja mua ahdistaa niin, että oon toimintakyvytön :( Tuntuu etten pysty koskettamaan lasta, miten pesen hampaat?! Ahdistaa suunnattomasti! Miten tuollainen pieni 6v osaisi muka edes varoa tartuttamista?! Pelkään, että koskettelee rakkuloita ja levittää itseensä ja joka paikkaan eritettä. H**vetillistä miksi lapsi joutui näin pienenä tuollaisen vaivan saamaan :(

Kysy jonkun syöpää sairastavan äidiltä ja mieti sitten uudelleen ahdistuksesi määrää.

Vierailija
2/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy jonkun syöpää sairastavan äidiltä ja mieti sitten uudelleen ahdistuksesi määrää.

Ymmärrän pointin sinänsä, mutta ei auta nyt asiaa. Kun ahdistaa niin ahdistaa. Vai meinaatko, että vasta syöpä olisi oikea syy ahdistua ja kaikki sitä pienemmät asiat on kestettävä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan nyt ihan iisisti, ei tuoherpes mikään ongelma ole, vaan sun hysteria! Zoviraxilla hoidattaa pois, ei sen kummempaa! Jommalta kummalta vanhemmalta se on sen todennäköisesti saanut, ei se nyt niin herkästi tartu, että tarttis koko lapsi eristää!

Vierailija
4/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ap, onko toi nyt pahinta, mikä teille on sattunut?? Sulla taitaa olla vähän pöpökammoa tai muuta, ei ole normaalia, että tuollainen pikkujuttu noin ahdistaa! Lapselle Zoviraxia huuleen ja sulle joku keino rauhoittua!

Vierailija
5/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä menit lisääntymään.

Vierailija
6/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi sai sen sormeensa, ei mitään hajua mistä oli tullut eikä edes tajuttu herpekseksi epäillä. Lääkäri sitten yhdellä vilkaisulla osasi tehdä diagnoosin. Lapsi taisi silloin olla 12-vuotias ja kyllä se harmitti, että sai vaivoikseen tuollaisen kun ei meillä kummallakaan vanhemmalla ole. Tuosta on nyt jo neljä vuotta ja onneksi ei ole uusinut, eli ei siitä herpeksestä välttämättä jatkuvaa riesaa tule.

Vierailija
7/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otahan nyt ihan iisisti, ei tuoherpes mikään ongelma ole, vaan sun hysteria! Zoviraxilla hoidattaa pois, ei sen kummempaa! Jommalta kummalta vanhemmalta se on sen todennäköisesti saanut, ei se nyt niin herkästi tartu, että tarttis koko lapsi eristää!

Minulla joskus oireilee, mutta silloin "eristän" lähes itseni eli en todella ole lähikontaktissa, pesen käsiä tiheään ja olen tehnyt kaikkeni ettei tarttuisi. Mutta näemmä ei pysty mitenkään estämään 😕 Kaikista varotoimista huolimatta pieni sai sen 😕

Meillä atoopikkoja minä ja keskimmäinen lapsi ja meillä sen vuoksi ihorikkoja esim käsissä. Pelkona siis myös se, että leviää muualle iholle...

Vierailija
8/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ap, onko toi nyt pahinta, mikä teille on sattunut?? Sulla taitaa olla vähän pöpökammoa tai muuta, ei ole normaalia, että tuollainen pikkujuttu noin ahdistaa! Lapselle Zoviraxia huuleen ja sulle joku keino rauhoittua!

Niin, ei ehkä ole. Mutta kun ahdistaa! Pelkään todella tuon herpeksen leviämistä niin, että tartuttaa vaikka silmäänsä tai käsiensä välityksellä muihin. Mikähän se keino on, millä tästä rauhoittuisi...?

Vierailija
9/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot kyllä idiootti. Sinuna pelkäisin enemmän että tartutat lapseesi tuon hysteerisen käytösmallisi.

Vierailija
10/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot kyllä idiootti. Sinuna pelkäisin enemmän että tartutat lapseesi tuon hysteerisen käytösmallisi.

Näin. Mun äiti oli juuri tuollainen hysteerikko! Nykyään jokaisen kivun/flunssan aikana pelkään pahinta ja mietin onko nyt jokin vakava vaiva, saan tehdä päivittäin oman lapseni kohdalla töitä etten tartuta tätä hysteriaa häneen.

Vierailija
11/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että on herpes? Meidän 5,5 -vuotiaalla on myös kaksi isoa rakkulaa huulessa ja varma olin, että on herpes. Apteekista käskivät varmistaa diagnoosin lääkäriltä ensimmäisellä kerralla ja se olikin enterorokkoa...

Vierailija
12/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut huuliherpes jo ihan pienenä ja kyllä 6v. nyt jo puhetta ymmärtää ja osaa varoa ettei tartuta sitä muihin tai itseensä muualle!

Tytöllä oli 3v. vesirokko ja jo silloin tajusi olla raapimatta vaikka kutitti kun selitin että ne näpyt voi tulehtua tai tulee rumia apria jos raapii. Ja toki "vesirokkorasva" (apteekista) auttoi.

Selität nyt vaan tarkasti lapselle ettei siihen herpekseen saa koskea ym ja ostat apteekkista rasvat.

Vierailija
13/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa hyvät ihmiset olla tartuttamatta lapsiin herpestä.  Ei mitään vieraiden ihmisten suukottelua yms.  Ja jos lapsellanne on herpes, hoitakaa se heti pois, konsteja on, käykää ihotautilääkärillä.  Se on sellainen vaiva että älkää tartuttako sitä toisiin lapsiin esim. tarhassa jossa se helposti tarttuu.  Muistakaa että sanotte lapsellenne että ei mitään koskettelua eikä lähikontaktia toisiin lapsiin  silloin kun on tarttuvassa tilassa herpes.  Aikuisten nyt luulisi ymmärtävän itsekin mutta kun ei.  Olen tavannut ihmisiä jotka tuppaa pussailemaan vaikka tiedän että heillä on herpes.  Ikuinen harmi ja vaiva.

Vierailija
14/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva sai herpeksen ensimmäistä kertaa 4kk iässä. Silloin oli kova huoli koska vauvalle vaarallinen. Tuota sinun hysteriaa asiasta en ymmärrä. Meilläkin hyvä hygienia mutta se ei tarttumista estä. Herpes asuu hermopunoksessa jos sen on kerran saanut eikä sille mitään voi, oireilee jos haluaa..

Vierailija
15/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Mun äiti oli juuri tuollainen hysteerikko! Nykyään jokaisen kivun/flunssan aikana pelkään pahinta ja mietin onko nyt jokin vakava vaiva, saan tehdä päivittäin oman lapseni kohdalla töitä etten tartuta tätä hysteriaa häneen.

No en varmasti omasta halustani ole tällainen hysteerikko 😕 Vaihtaisin tämänhetkisen olon milloin tahansa kepeämpi tunnelmiin! Ja en halua tartuttaa hysteriaa todellakaan lapsiin. Mutta mistä muuttua sormia napsauttamalla rauhalliseksi ja unohtaa koko asia...

Vierailija
16/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en varmasti omasta halustani ole tällainen hysteerikko 😕 Vaihtaisin tämänhetkisen olon milloin tahansa kepeämpi tunnelmiin! Ja en halua tartuttaa hysteriaa todellakaan lapsiin. Mutta mistä muuttua sormia napsauttamalla rauhalliseksi ja unohtaa koko asia...

Ainakaan et lapselle näytä ahdistusta. Et kysele ja voivottele jatkuvasti.

Terapia voi oikeasti auttaa, sulla saattaa olla ahdistuneisuushäiriö.

Vierailija
17/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla huuliherpes oireilee useita kertoja vuodessa eikä se nyt niiiiin helposti tartu muualle kroppaan tai muille ihmisille. Toki varovainen kannattaa olla ja koittaa olla nypläämättä rakkulaa mutta ei nyt hysteeriseksi kannata ryhtyä!

Vierailija
18/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa hyvät ihmiset olla tartuttamatta lapsiin herpestä.  Ei mitään vieraiden ihmisten suukottelua yms.  Ja jos lapsellanne on herpes, hoitakaa se heti pois, konsteja on, käykää ihotautilääkärillä.  Se on sellainen vaiva että älkää tartuttako sitä toisiin lapsiin esim. tarhassa jossa se helposti tarttuu.  Muistakaa että sanotte lapsellenne että ei mitään koskettelua eikä lähikontaktia toisiin lapsiin  silloin kun on tarttuvassa tilassa herpes.  Aikuisten nyt luulisi ymmärtävän itsekin mutta kun ei.  Olen tavannut ihmisiä jotka tuppaa pussailemaan vaikka tiedän että heillä on herpes.  Ikuinen harmi ja vaiva.

No niinkuin kerroin niin olen itse tehnyt kaikkeni herpeksen ollessa aktiivisena ettei tartu! En todella ole lähikontaktissa, en halaile, pussaaminen ei nyt tulisi mieleenkään! Pesen kädet joka välissä, aina ennen ruuan tarjoamista, astioiden käsittelyn jälkeen, ennen lapsen hampaanpesua jne jne. Ja millään keinolla en saanut estettyä, jos nyt sitten minulta olisi tarttunut. Ja todellakin neuvoin lasta olemaan koskettamatta huuliin, kasvoihin ylipäänsä.

Ja nimenomaan sillä suojelin, kun ikuinen vaiva johon ei parannusta 😕 Mutta silti sai vaivan.

Vierailija
19/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinkuin kerroin niin olen itse tehnyt kaikkeni herpeksen ollessa aktiivisena ettei tartu! En todella ole lähikontaktissa, en halaile, pussaaminen ei nyt tulisi mieleenkään! Pesen kädet joka välissä, aina ennen ruuan tarjoamista, astioiden käsittelyn jälkeen, ennen lapsen hampaanpesua jne jne. Ja millään keinolla en saanut estettyä, jos nyt sitten minulta olisi tarttunut. Ja todellakin neuvoin lasta olemaan koskettamatta huuliin, kasvoihin ylipäänsä.

Ja nimenomaan sillä suojelin, kun ikuinen vaiva johon ei parannusta 😕 Mutta silti sai vaivan.

Huuliherpes on hyvin yleinen vaiva: "HSV-1 viruksen vasta-aineita, jonka katsotaan tarkoittavan sairastettua tulehdusta, löytyy aikuisväestöstä noin 50-100 prosentilla". Ei tuosta nyt kannata maataan käydä myymään...

Vierailija
20/22 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vectavir-voidetta vähintään 2 tunnin välein niin vaiva poistuu 2-3 päivässä. Hyvä olisi jos yölläkin kävisi lisäämässä voidetta ainakin kerran. Jos kuurin osaa aloittaa heti kutinan ja polttelun alettua, niin estää kokonaan rakkuloiden ilmestymisen. Lapsen kohdalla tähän on tietysti vaikea päästä, mutta nuori tai aikuinen oppii kyllä tunnistamaan herpeksen ennusmerkit.

Omalla kohdalla Vectavir on tehokkaampi kuin Zovirax. Molemmat tietysti parempia kuin kaiken maailma poppakonstit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä