Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa ne, joiden mielestä Espoo ja Vantaa ovat jotain muuta kuin Helsinkiä

Vierailija
30.10.2016 |

:D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua miten vaikeaa joillekin on käsittää, että Helsinki, Vantaa, Espoo ja Kauniainen ovat kaikki erillisiä kaupunkeja, eivät osa Helsinkiä. 

Böndellä vaikea tajuta, kun kaikki metsä ja sisäänpäinlämpiävät kylät satojen kilometrien säteellä ovat esim. Kouvolaa.

Mikä on bönde?

Mä muuten kysyin samaa kerran meidän teiniltä. Kuulemma on niin ku stadi ja sit on lande (varmaan just Espoo ja Vantaa...) ja bönde joka on niin ku lande mut landea shitimpää.

Vierailija
22/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kunhan Espoota ei sekoiteta Vantaaseen, pärjäilen!

Auts. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingin lähiössä ja sanon keskustaan mennessaäni meneväni Helsinkiin. Repikää siitä. Vantaalla ja Espoossa käyn harvemmin kuin ulkomailla tai muualla Suomessa. Ulkopaikkakuntalaisille sanon asuvani Helsingissä, mutta täällä sanon lähiön nimen asuinpaikakseni. Tässä lähiössä on ihmisiä yhtä paljon kuin pienessä kaupungissa, yli 25 000 asukasta.

Vierailija
24/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin 10-vuotiaana Keski-Suomessa asuessani, että Espoo/Vantaa = Helsinki. Sitten kasvoin hiukan isommaksi ja yleissivistykseni kasvaessa tajusin, että ovatkin ihan eri kuntia.

Vierailija
25/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on eri kuntia, mutta kyllä asuessani Espoossa tai Vantaalla sanoin asuvani Helsingissä. Asun nyt Sipoossa ja se on hankala tapaus, koska ei voi oikein sanoa asuvansa Helsingissä ja Sipoota ei tunneta Helsingin seudun ulkopuolella.

Vierailija
26/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Helsingin lähiössä ja sanon keskustaan mennessaäni meneväni Helsinkiin. Repikää siitä. Vantaalla ja Espoossa käyn harvemmin kuin ulkomailla tai muualla Suomessa. Ulkopaikkakuntalaisille sanon asuvani Helsingissä, mutta täällä sanon lähiön nimen asuinpaikakseni. Tässä lähiössä on ihmisiä yhtä paljon kuin pienessä kaupungissa, yli 25 000 asukasta.

Minä asun kilometrin päässä Vaasan keskustasta ja soitan myös äidilleni lähteväni Vaasaan, kun kävelen keskustaan ruokakauppaan.

Vierailija
27/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on eri kuntia, mutta kyllä asuessani Espoossa tai Vantaalla sanoin asuvani Helsingissä. Asun nyt Sipoossa ja se on hankala tapaus, koska ei voi oikein sanoa asuvansa Helsingissä ja Sipoota ei tunneta Helsingin seudun ulkopuolella.

Sanoit asuvasi Helsingissä?? Minäkin sanon aina asuvani Kauniaisissa, onhan se tuossa vieressä, eiku öööö...

Vierailija
28/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään Vantaata ei ole olemassa. Helsingin maalaiskunta tulee aina olemaan Helsingin maalaiskunta.

Vierailija
29/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin vähän oiottiin, kun asuttiin espoossa. Lähinnä ei jaksettu korjata, että helsinki ja espoo on eri kaupunkeja, kun kaikki aina kysyi, että mites siellä helsingissä.

Ja aina kun espoosta lähdettiin helsinkiin, niin lähdettiin keskustaan. Espoossa sitten puhuttiin lähiöiden nimillä.

Mut kyl mä ymmärrän, se on vähän sama ku sanoisi kaarinan kuuluvan turkuun, tai nokian tampereeseen. Nyt tätä "ongelmaa" ei ole, kun asutaan helsingissä. Mun mielestä kuntarajat vois rikkoa ja voitais kaikki olla yhtä isoa helsinkiä!

Vierailija
30/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän kaikki tietää et ne on ihan eri kaupunkeja, mutta käytännössä ovat samaa hoodia.

Vierailija
31/31 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään Vantaata ei ole olemassa. Helsingin maalaiskunta tulee aina olemaan Helsingin maalaiskunta.

Ei ole kyllä ikinä ollut sellaista kuin Helsingin maalaiskunta. Itse olen Vantaan kauppalassa syntynyt, ja Helsingin pitäjän entisellä alueella olen asunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi