Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään skitsofreniaan sairastumista

Vierailija
30.10.2016 |

Olen sairastanut yhden psykoottisen jakson, en kuitenkaan saanut siihen hoitoa kun läheiset eivät vieneet sairaalaan ja en tunnistanut itseäni sairaaksi. Tämä jakso kesti muutaman kuukauden.

Kannabista kokeillessa sain hallusinaatioita (siis näin muita ihmisiä ym.) en ole kokeillut kannabista tämän jälkeen. Minulla on ilmeisesti taipumus psykooseihin?

Pelottaa mahdollinen skitsofrenia tai psykoosi. Vaikeaa on kun itse ei tilaansa tunnista. Olen nuori ja pelkään tämän takia myös sitoutumista koska en halua toisen joutuvan huolehtimaan minusta jos sairastun.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia on onneksi todella harvinainen sairaus. Hyvä että olet jättänyt kannabiksen, toistuvat kannabiksen aiheuttamat psykoosi voivat laukaista skitsofrenian, jos siihen on taipumus.

Etukäteen pelkäämällä et voi sitä estää. Ehkä kannattaa yrittää elää mahdollisimman hyvää elämää? Pysyt terveempää.

Tsemppiä.

Vierailija
2/2 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet huomannut itsessäsi selkeän taipumuksen psykooseihin, voisit ihan rauhassa miettiä, millaisilla elintavoilla voit nimenomaan "ehkäistä" skitsofreniaa. On turha kuluttaa aikaansa ja voimiaan pelkästään pelkäämiseen, asiaahan ei voi kukaan ennustaa. Hyvä, että olet jättänyt kannabiksen, kanttaa varmasti käyttää kohtuudella myös muita päihteitä, jos ollenkaan. Hoitaa kuntoaan, harrastaa liikuntaa ja hankkia muutenkin elämäänsä harrastuksia ja ihmisiä, joista tulee hyvä olla. Varmasti stressin välttäminen on myös tärkeää. Näinhän tietysti ihan jokaisen ihmisen tulisi  ja kannattaisi elää, ovat ihan elämän perusjuttuja, mutta jos tietää että on taipumusta tietyntyyppisiin sairauksiin, näihin asioihin kannattaa kiinnittää entistä suurempaa huomiota. 

Voisit myös käydä juttelemassa asiasta ihan suoraan esim. terkkarin tai lääkärin kanssa (en tiedä ikääsi). Ja älä lannistu, jos ensimmäinen ammattilainen jolle puhuu huolistaan, olisi vähättelevä tai ei ymmärtäisi sinua, etsi uusi! Olen huomannut, että moni luovuttaa liian helposti jos eka ihminen jolle kertoo huolia ei osaa suhtautua oikein, ammattilaisiakin on moneksi.

Tsemppiä, sinulla on varmasti tosi paljon mahdollisuuksia ihan tavalliseen elämään. On sinänsä fiksun ja ajattelevan ihmisen merkki, että olet huolissasi asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi