Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mö en oikein ymmärrä kela logiikkaa. Suosittelivat mulle ammatilista kuntoutusta, sit hakeuduin siihen ja nyt eväsivät tuen

Vierailija
29.10.2016 |

Perustuen siihen että mulla on jo ammatti ja että epäilevät mun kykyä tehdä ko. työtä tulevaisuudessa.
Minulla on siis ns henkinen vamma, olen aloittamasa terapian tammikuussa.en haluaisi terapian ohella vain maata kotona, vaan opiskella samalla. Minulla on siis opiskelupaikka yliopistossa. Haluaisin ensimmäiselle trapiavyodelle tuon kuntoutuksen, jotta pääsisin rytmiin eikä opintoviikkojen kanssa tulisi heti stressiä. Omalääkäri on täysin kuntoutumisen opiskelun kannalla, sillä kokwe sillä olevan huomattava vaikutus minun mielentilaan mikö on ihan totta. Aloittamalla täyspäiväinen opiskelu olisi kuitenkin aivan liian rankkaa heti aluksi.

Tosi turhauttavaa! Olen järjestellyt kaikki asiat sen mukaan että asia hoituu, terapeutti valmiina, muutto tiedossa, asunto ylioppilaskunnan kautta.. ja nyt sanovat etteivöt myönnä tukea jota itse ehdottivat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, pahoittelen typoja. Naputtelin tabletilla.ap

Vierailija
2/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tyydy vastaukseen. Pyydä lääkäriltäsi uusi lausunto, jossa hän esittää opiskelun tukevan toipumistasi. Kela tekee päätöksiä usein virheellisesti, joten ei kun uudestaan hakemaan. Kelasta sanotaan puhelimessa yhtä ja tehdäänkin sitten toisenlaisia päätöksiä. Taitaa olla ihan harkittu linja, mutta ei siihen tarvitse tyytyä.

Tsemppiä, hyvä, että pääset terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuen siihen että mulla on jo ammatti ja että epäilevät mun kykyä tehdä ko. työtä tulevaisuudessa.

Minulla on siis ns henkinen vamma, olen aloittamasa terapian tammikuussa.en haluaisi terapian ohella vain maata kotona, vaan opiskella samalla. Minulla on siis opiskelupaikka yliopistossa. Haluaisin ensimmäiselle trapiavyodelle tuon kuntoutuksen, jotta pääsisin rytmiin eikä opintoviikkojen kanssa tulisi heti stressiä. Omalääkäri on täysin kuntoutumisen opiskelun kannalla, sillä kokwe sillä olevan huomattava vaikutus minun mielentilaan mikö on ihan totta. Aloittamalla täyspäiväinen opiskelu olisi kuitenkin aivan liian rankkaa heti aluksi.

Tosi turhauttavaa! Olen järjestellyt kaikki asiat sen mukaan että asia hoituu, terapeutti valmiina, muutto tiedossa, asunto ylioppilaskunnan kautta.. ja nyt sanovat etteivöt myönnä tukea jota itse ehdottivat.

Höh. Onpa ikävää. Minkälaisesta tuesta/kuinka suuresta tuesta olis ollu kysymys? Onko muita rahoitus vaihtoehtoja?

Vierailija
4/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela nyt yrittää evätä kaikki terapiat, ainakin loppuvuodesta. Itse olen hakenut ensin kognitiivista ja sitten psykoterapiaa ja molemmat hylättiin. Olin käyttänyt valtavasti aikaa hakemuksiin: neurologin lausunto, psykiatrin lausunto ja laaja selvitys elämäntilanteesta. Olin kartoittanut jo valmiiksi sopivan terapeutin, jolle olin jo varannut ajankin. Alkuvuodesta teen uuden hakemuksen tunnetun psykiatrin avustuksella, jolla on sellainen nimi että Kelan täditkin tuntevat.

Vierailija
5/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä että et ole hakemuksessasi osannut vastata oikein. Eli siinä pitää vastata niihin asioihin mitä siinä ehdotuksessa sanottiin että miksi suosittelevat niin että näin tämä koulutus auttaa ratkaisemaan niitä ongelmia. Ei mitään yleistä lässytystä että opiskelu on kivaa ja johtaa tutkintoon, vaan että esimerkiksi:

Minulla on todettu sosiaalisten tilanteiden pelko, jonka vuoksi en voi jatkaa nykyisessä myyjän ammatissani. Hakemani tietojenkäsittelytieteen koulutusohjelma on kohdennettu sellaisiin ammatteihin, jossa työtä tehdään yksin tai pienissä ryhmissä. Lisäksi koulutusohjelman suorittaneiden työtilanne on erinomainen. (Tähän sitten viittaus johonkin sopivaan tilastoon, vaikka oppiaineen julkaisemaan kolmen vuoden päästä valmistumisesta käytännössä kaikki 97% koulutusohjelmasta valmistuneista ovat työllistyneet ja suurin osa 78% on koulutustaan vastaavissa töissä.)

Sorry typot ja kielioppivirheet, lauant aa in on jo pitkällä.

Vierailija
6/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en ottanut asiaa kovin raskaasti sillä olen mielestäni todellakin oikeutettu tukeen. Teen valituksen johon liitän pitkän selvityksen. Pyydän myös sen uuden lausunnon, sekä muihin hoitoon osallistuvien allekirjoitukset ja mahdollist omat selvitykset. En todellakaan tyydy päätökseen.

Tuen suuruus olisi saman verran kuin työttömyyspäiväraha, minun tapauksessa siis n. 500€/kk. Tämä tarkoittaisi, että ensimmäisenä vuonna opintoja voisi suorittaa täysin omaan tahtiin huolimatta opintotuen vaatimuksista. Uskoisin että päästyäni rytmiin minulla on paremmat edellytykset suoriutua niin opinnoista kuin terapiasta. Tuhlautahan se olisi jättää opiskelupaikka täyttämättä ja loikoilla vapaa-aika kotona. Itse kokisin oleilun todella väsyttäväksi ja amsdntavaksi, kuten koen nytkin. Olen jo opiskellut uutta kieltä ennakkoon ihan vain koska on niin tylsää.

Ap

Vierailija
7/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vastauksista.

Kieltämättä perustelut jäivät hieman uupumaan kun kirjoitin hakemuksen ehkä hieman liian ylimalkaisesti. Tuossa viestissä 6 oli erinomaisia vinkkejä 5 oli erinomaisia vinkkejä, kiitos niistä.

Ap

Vierailija
8/8 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en saanut psykoterapiaa, mutta ammatillisen kuntoutuksen koko yliopisto-opintojen ajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi