Olen nuori nainen mutta näytän ilmeisesti tantalta.
Kaupassakin tervehditään usein "hei". Yritän pukeutua ei-tanttamaisesti mutta sekään ei sitten varmaan ole onnistunut. Olen pyöreä, johtuu ehkä sitten siitä. Ja tukka ei ole pitkä vaikka olen tässä vuoden päivät yrittänyt sitäkin kasvattaa jamenee kiharaan vaikka koitan suoristaa. Nuo ne sitten varmaan on?
Kommentit (15)
Kyllä nämä naisten ongelmat ovat mittavia. Kaupassakin pannaan tervehtien, että "HEI"!
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo "hei" liittyy tanttamaisuuteen?
Ei se varmaan yksistään liitykään mutta itse kassalla olleena tervehdin yleensä vanhempia/keski-ikäisiä "hei tai "päivää" ja nuorempia "moi" tai "terve". Mutta ihmettelen kun minua on joskus teititeltykin. Itse teitittelen vain vanhempia ihmisiä.
ap
Mullekin sanotaan Hei enkä ole tantta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan yksistään liitykään mutta itse kassalla olleena tervehdin yleensä vanhempia/keski-ikäisiä "hei tai "päivää" ja nuorempia "moi" tai "terve". Mutta ihmettelen kun minua on joskus teititeltykin. Itse teitittelen vain vanhempia ihmisiä.
ap
Kuvitteletko sä olevasi joku standardi, jonka mukaan kaikki muut ihmiset käyttäytyvät?
Olen ulkoisesti nuorekas 27-vuotias ja mua ärsyttää jos mulle sanotaan moi kaupassa hein sijasta. Musta hei on sopivan asiallinen tervehdys kauppaan kaiken ikäisille. Ilmeisesti oon henkisesti hyvinkin tanttamainen.
Nykyään ihanat kassatytöt sanovat enää aika harvoin moi. Terve tai hei on yleisin. Ikääntyminen harmittaa toisinaan.
M35
Vasta alle nelikymppinen nainen kysyi minulta että olenko vielä lukiossa. Mutta on minua myös teititelty asiakaspalvelussa nuorempien taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuvitteletko sä olevasi joku standardi, jonka mukaan kaikki muut ihmiset käyttäytyvät?
En tietenkään mutta eihän mulla ole kuin oma kokemus ja muut ihmiset josta yritän nyt tätä asiaa ymmärtää. Kunhan nyt tein aloituksen kun äsken tulin kaupasta.
ap
Eihän se tanttamaisuus ole iästä kiinni lainkaan! Muistan yläasteelta tytön joka oli mummomainen jo silloin, lyhyt pyöreä silmälasipäinen tanttara. Ja sitten on iäkkäämpiä siroja tyttömäisiä naisia. Eihän se ole mitenkään ikäsidonnainen juttu lainkaan tuo tanttamaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tanttamaisuus ole iästä kiinni lainkaan! Muistan yläasteelta tytön joka oli mummomainen jo silloin, lyhyt pyöreä silmälasipäinen tanttara. Ja sitten on iäkkäämpiä siroja tyttömäisiä naisia. Eihän se ole mitenkään ikäsidonnainen juttu lainkaan tuo tanttamaisuus.
Olen osittain samaa mieltä kanssasi,iäkäskään ei välttämättä ole tantta. Tanttuus on joku erillinen piirre. Luulen että minä vaikutan nyt siltä ulospäin vaikka sisäisesti siltä ei tunnu :(
Ja "hei" oli nyt huono ja varmaan virheellinen esimerkki tästä.
ap
Ainiin ja paino, silmälasit, hiukset tai muu yksistään oli ne millaiset vaan ei minun mielestäni tee "tanttaa" ja se mikä jollain näyttää siltä niin jollain toisella ei! Ja ehkä sellaienn arvokkuus voi olla positiivinenkin piirre. Mutta en tiedä, haluaisin vaikuttaa edes vähän enemmän siltä miltä sisäisesti tuntuu :( Vaikka toisaaalta liika huoli ulkonäöstäkin on sitten turhamaista. ap
Voi olla että sitten pidän itseäni liikaa standardina. Olen tavannut ( vaan mielestäni?) tosi erilaisia ihmisiä elämäni aikana, mutta aina yllättää miten erilaisia ollaan, esim. tämä tervehtimishomma.
ap
Todellakin asiakaspalvelijoiden käytöksestä voi päätellä oman lokeronsa. Itse tiesin näyttäväni aikuiselta, kun epäystävällisyys loppui. Nykyään yleistynyt hei ja teitittely tarkoittaa, että näytän jo 'vanhalta'.