Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kaverit ja ruokailut

Vierailija
08.05.2008 |

Kysynpä teiltä viisailta äideiltä tällaista:

Minulle on aina ollut itsestään selvää, että jos ruoka-aikana meillä on lasten kavereita kylässä, heillekin tarjotaan ruokaa. Kaikilla ei näin ole ja se on ok, vaikka välillä säälittääkin lapsi, joka tulee nälkäisenä kaverilta, jolle on mennyt (sovitusti) suoraan koulusta. Välipalaa ei ole tarjottu ja jonkun kaverin vanhemmat ovat kieltäytyneet antamasta ruokaa, vaikka oma lapsi pyytää vierasta pöytään. Se menee jo mielestäni epäkohteliaisuuden puolelle.

Ennen en ole kyseenalaistanut omaa tapaani, mutta nyt olen miettinyt, voiko joku perhe olla harmissaan siitä, että annan heidän lapsilleen ruokaa? En siis anna herkkuja tai ylimääräisiä naposteltavia vaan ruoka-aikana aterian aivan kuin omillenikin. Voiko tästä joku loukkaantua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kysyä lapsen vanhemmilta saako ruokaa antaa. Voivathan olla vaikka myöhemmin menossa ravintolaan syömään. Soita kavereidesi vanhemmille ja tehkää pelisäännöt.

Vierailija
2/4 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruveta jokaisen vanhemmille soittelemaan! kyllä lapseen ruokaa mahtuu, vaikka söisi kaverilla ja sitten kotona/raflassa. ihme porukkaa täällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein ollaan tarjottu jotain vähän herkkuakin kyläilyn kunniaksi, vaikka pullaa tai jätskiä tms., tämä on ihan tapa meidän lasten kaveripiirissä eikä kukaan äiti siitä pahastu.

mutta kunnon ruokaa en tarjoa lasten kavereille ja oletankin että he menevät omaan kotiinsa syömään kun ruoka-aika tulee. samoin haluan että meidän lapset tulevat ruoka-aikana kotiin syömään eivätkä luuhaa vieraiden nurkissa ruokaa kerjäämässä... jos sovitaan erikseen kaverin vanhempien kanssa että tarjoan lämpimän ruuan niin se on tietysti eri juttu.

Vierailija
4/4 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä suoraan koulusta tulevalle kaverille pitäisi ainakin voileipää tai jugurttia tai jotain muuta sellaista tarjota, ettei tarvi nälässä olla. En minä voisi olla tarjoamatta enkä tajua, miksi sen vertaisesta kukaan suuttuisi. Mitään erikoisherkkuja kavereille ei tarvi varata ja tarjota.

Jos lapsi sitten käy ensin kotonaan ennen kyläilyä, niin silloin syödään kotona. Ja jos on tiedossa joku ravintolaan meno tai muu erikoisruokailu jomman kumman puolessa, niin silloin ei kyläillä tai muuten sotketa. En ottaisi vierasta lasta meidän perheen mukaan ravintolaan enkä oleta, että kukaan ottaisi minun lastani, ellei erikseen ole sovittu, että niin tehdään. En myöskään syöttäisi vieraalle lapselle ruokaa, jos tietäisin, että se sotkee hänen perheensä ravintolareissua tai muuta erikoisempaa ruokailua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi