Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö " kuulu" antaa häälahjaa ( jälkikäteen ), jos pari menee suvulle etukäteen ilmoittamatta maistraatissa naimisiin ?

Vierailija
09.03.2006 |

Niin ja todistajina pari vierasta henkilöä. Minusta häälahja ei saisi olla mikään maksu hyvästä sapuskasta ja juhlista, vaan ainakin läheisimpien olisi kohteliasta muistaa naimisiinmenijöitä lahjalla. Ja läheisimmillä tarkoitan parin vanhempia, sisaruksia ja isovanhempia.

Nimim. Ainakin lievästi loukkaantunut salavihitty

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin todistajiksi lähipiirin!!! Tai myöhemmin porukalla nostaa maljan tai kahvikupin hääparille. Ei se rahasta ole kiinni vaan läsnäolosta.

Vierailija
2/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatkohan näreissään, kun ei järjestetty bileitä ? Kyllä lahja olisi osoitus siitä, että haluaa jakaa ja näyttää ilonsa tapahtuneen johdosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse ajattelet, että lahja olisi joku velvoite sukulaisille? Ei kenenkään ole pakko antaa lahjoja kellekään ikinä, mutta juhliin on tapana viedä. Miksi ihmeessä teille " kuuluisi" antaa?

Vierailija
4/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä lahja olisi osoitus siitä, että haluaa jakaa ja näyttää ilonsa tapahtuneen johdosta.

Vierailija
5/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei voi tosiaankan odottaa sita muilta.

Taytyy kyllä sanoa että jos veli tai sisko menisi salaa naimisiin niin loukkaantuisin ja vois se lahja jäädä antamatta.

Miksi pitää salata ja sitten odotetaan lahjaa?

Vierailija
6/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minäkin tunnen yhden tuollaisen :(

Vierailija
7/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärilahjan vaikka hän ei sinua kutsunutkaa synttäreilleen. Ja kutsui vain pari kaveria. Jos salaa menee naimisiin, niin miten ne muut sitä tietäisivät ja onko se muiden asia ottaa asiasta selvää...

No ei tietysti kuulu kun on osoittanut, että tahdomme pitää tämän vain meidän välisenä, niin eikö se sit niin pitäisi olla eikä saisi tuppaantua...

Lahjahan kuuluu viedä kun kutsutaan juhliin, ja huom! ei pelkästään sen takia, että saa kestityksen. Näin se vaan on.

Vierailija
8/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistivat lahjalla. Yksi serkkukin antoi Pentikin mukit.

Kyllä se tosiaankin olisi kohteliasta muistaa läheisiään heidän tärkeästä päätöksestään mennä naimisiin. On se vaan kuitenkin sen verran iso asia monen elämässä, jotta sitä voisi lahjan verran arvostaa vaikkei juhlia pidettäisikään.

Vierailija
9/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelukortti osoittaa, että sukulaiset ja ystävät ovat onnessa mukana, mutta ei tosiaankaan tarvitse antaa mitään lahjoja, jos ei olla tervetulleita mukaan juhlistamaan suurta päivää.

Vierailija
10/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta meille haluttiin aikanaan aivan välttämättä järjestää kihlajaiset, joissa saatiin suvulta (varsinkin miehen suvulta, jota en silloin edes oikein tuntenut) lahjoja aivan järjettömät määrät. Tuosta oli jäänyt jotenkin nolo olo.

Naimisiin mentiin salaa viikko ennen nimiäisiä ja nimijuhlassa nostettiin malja myös tälle asialle. Toki jotkut sukulaiset toivat tuolloin myös lahjoja, mutta en tiedä, olisiko lahjoja tullut yhtään vähempää, jos ei olisi menty naimisiin. Lahjat olivat lähinnä muksuille ja meille perheenä.

En tiedä, oliko joku katkerana tästä ' salaa naimisiin menosta' , mutta kukaan ei ainakaan näin sanonut. Lahjoista todettiin, että kun ei häitä järjestetty, niin ei tosiaan odoteta mitään häälahjoja. Ei me sen takia naimisiin menty:)) Se, että ihmiset saapuivat tuolloin paikalle (ei ollut ihan itsestään selvää, kun ei ollut pappia...) oli jo iso kunnianosoitus meidän perhettä kohtaan ja näin ollen loistava häälahja.

Vierailija
11/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kyllä toi kukkia, joista kieltämättä ilahduin.

Vierailija
12/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin vien tupaantuliaislahjankin uuteen kotiin, vaikkei kyseessä olisi tuparit

Vierailija
13/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suunnitelmissa mennä salaa naimisiin. Emme odota keneltäkään mitään lahjoja. Yksi syy miksi emme halua isoja häitä, on juuri lahjat :D Emme halua mitään tarpeetonta nurkkiin pyörimään ja astiat, pyyhkeet ym. haluamme ostaa ja valita itse.

Vierailija
14/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä olin loukkaantunut. Muutama onnittelu tekstari saatiin. Ei menty edes salaa vaan ilmoitettiin aikeistamme etukäteen..

Kyllä se vaan on näköjään niin, että maistraatissa menijät eivät monen mielestä mene " oikeasti" naimisiin.

Itse en ole ollut kivoissa hääjuhlissa koskaan ja tuon meidän jutun jälkeen olen keksinyt aina tekosyyn olla menemättä. Pitäkööt häänsä.

T. olisi ollut varaa häihin, mutta olosuhteet pakottivat menemään maistraatissa (että ei tarvitse ajatella, että olen kateellinen & köyhä)

Vierailija
15/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei juhlaa (edes kahvitusta) pidä, niin turha on hernettä vetää nenään jos lahjoja ei tule.

Vierailija
16/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykis sitten sanoi, että " ette sitten pitäneet häitä vaikka minä kutsuin teidät omiini" - että tälläistä.

Voi olla, että olivat monet ajatelleet pääsevänsä tosi koreisiin häihin kun meillä on ns. " varaa" . ja sitten kun mentiin tälleen " halvasti" niin ei edes voinut moni onnitella.. : (

T. silloin loukkasi (5 vuotta sitten), nyt olen jo päässyt yli ; )

Vierailija
17/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ykis sitten sanoi, että " ette sitten pitäneet häitä vaikka minä kutsuin teidät omiini" - että tälläistä.

Hohhoijaa. Ihanko tosissaan oli sitä mieltä että teidän olisi pitänyt pitää häät kun hänkin piti? :D

t. 26

Vierailija
18/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan odottanut lahjoja, ja pari sellaista kuitenkin tuli ja mua suorastaan nolotti ottaa niitä vastaan..

T: Toinen salavihitty

Vierailija
19/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuitte, eivätkä tulleet eivätkä muistaneet muutenkaa, niin sitten ihan syystä olit loukkantunut.

Mutta jos kahvia tarjottiin vain vanhemmille, niin ei minusta kenenkään muun olisi tarvinnutkaa muistaa lahjalla.

Ja ap:lle, vanhempien pitäisi minusta aina muistaa lahjalla avioon mennyttä pariskuntaa. Samoin sisarusten. Lähipiirin pitää muistaa ja ottaa osaa onneen, vaikka juhlia ei pidettäisikään.

Mutta 25:n vaatimus siitä, että kaikkien ystävien pitäisi kantaa lahjoja parille, joka ei asiaa syystä tai toisesta halua juhlia on naurettava.

Vierailija
20/25 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on myös häissä, minne on kutsuttu paljon väkeä. Siis missä tilanteessa tahansa se on antajan oma päätös, antaako häälahjan vai ei. Helpommin se tulee annettua, kun on kutsukin häihin. Mutta sen voi antaa myös, jos haluaa ilman kutsuakin.

En kuitenkaan missään nimessä odottaisi häälahjaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi