Oletko joutunut huonon hallinnon kohteeksi?
Kerro millaisessa tilanteessa?
Minä olen jatkuvasti joutunut oikaisemaan viranhaltijan päätöksiä itseäni ja lastani koskevissa kysymyksissä. Olen siis ilmeisen hankala tyyppi.. Olen huomannut vain, että vaikka pieni ihminen olisi kuinka oikeassa jostakin häntä koskevasta väärästä menettelytavasta, on oikeutta lähes poikkeuksetta mahdoton saada jos viranomainen on toisin päättänyt. Siitäkin huolimatta että on upea oikeusvaltio, jossa kantelu on mahdollistettu. Ja ei, en muuta Venäjälle, vaikja sitä varmasti joku ehtii ehdottaakin. Harmittaa se silti, kun ei tule kuulluksi tai ei saa tasavertaista kohtelua. Mutta kertokaa toki kokemuksianne huonosta hallinnosta.
Kommentit (6)
Usein hallinto on mokannut kohdallani.
Erääseen anomukseen mm. vaihdettiin hakijaksi toinen, eikä siihen tullut edes hänen allekirjoitustaan.
Toimivat muka minun edukseni ja virkamies valehteli poliisikuulustelussa.
Syyttäjä ei kuitenkaan syyttänyt, koska olisi pitänyt olla erittäin pitävät todisteet.
Oikeasti syyttäjä ei ollut perehtynyt tuohon byrokraattiseen alueeseen, eikä siksi tiennyt mikä meni pieleen ja miksi.
Omalla riskillä en uskaltanut lähteä oikeuteen, sillä se olisi voinut tulla erittäin kalliiksi.
Näyttää lisäksi siltä, että ne ovat taas mokanneet jotain, mutta päätöksiä ei ole vielä tullut.
Firman asioita ja siksi isompia summia kyseessä.
Tyosuhteeni katkesi ilmoitukseen minun puoleltani kun työnantaja oli maksanut palkat säännönmukaisesti myöhässä.
Kyse ei siis ollut potkuista tai siitä että olisin lopettanut itse, vaan sopimus raukesi koska työnantaja ei sitä noudattanut.
Työvoimatoimiston virkailija ei ymmärtänyt moista, lomakkeessa ei tainnut olla kuin kohdat lopareille tai lempuille.
Normijärjellä varustettu ihminen olisi kysynyt esimerkiksi esimieheltä, mutta tämä virkailija yritti painostaa minua myöntämään että olin itse eronnut - mitä en tosiaan ollut tehnyt, karenssiin kun ei ollut varaa.
Asiaa ratkottiin sitten muutama (minulle erittäin ankea ja rahaton) kuukausi kunnes sain ansiosidonnaiseni takautuvasti. Olin jo ehtinyt toisaalle töihin mutta tietty lämmitti olla oikeassakin.
Palkka tulee maksaa ajallaan, ja sellaisissa töissä ei tarvitse käydä joissa tämä ei onnistu.
Olen. Kela. Hävitti kaikki mun paperit eivätkä myöntäneet mitään.