Outoja päänsärkyjä, apua!
Mulla on ollut päänsärkyjä jo ihan teinistä asti. Nyt ikää on melki 30 vuotta. Välillä säryt on hetkittäisiä ja välillä kestäneet useamman päivän. Välillä säryn laukaisee joku vahva haju, välillä se tuntuu alkavan itsestään.
Nyt viime aikoina säryt ovat ollet tosi kovia ja kestäneet pitkään. Säryn aikana tuntuu että tajunnan taso heikkenee. En välttämättä esim tiedä miten kännykkää käytetään. Päänsäryn aikana tai yleensä sen jälkeen väsyttää ihan tajuttomasti. Yleensä päätä särkee aina samalta puolen. Tosin joskus särky vaeltaa pitkin päätä. Lääkkenä burana 600. Niitä saakin yleensä syödä useamman kappaleen. Mikä tällaista särkyä voi aiheuttaa? Lihasjäykkyydestä aiheutuvan säryn erotan kyllä tästä särytä. Silmät on myös hiljattain tutkittu. Samoin migreeni on joskus suljettu pois.
Jos joku osaa auttaa niin kiitos!
Lääkäriin olen menossa, mutta siihen lääkäriaikaan on vielä aikaa..
Kommentit (5)
Ainoa mikä auttaa on burana 600 tai vahvempi tai miranax. Ja joskus lääkäri totesi, ettei se ole migreeniä. Toisaalta eihän se varmaan mahdotonta ole.
ap
Mina myos nykyaan juon kahvia (tosin vain kupin paivassa) seka vihreaa teeta (pari kuppia) ja valttelen sokeria seka maitotuotteita. Nekin kun tuntuivat pahentavan paansarkyja.
..ja kokeile Ketomexiä lääkkeeksi. Ihan tavallinen särkylääke kai, mutta auttaa minulla parhaiten.
Samaa ihmettelen minäkin, varsinkin kun nyt nää säryt on menny niin oudoiksi. Esimerkiksi jos koittaisin säryssä kirjoittaa tällä näppiksellä niin en varmaan löytäisi oikeita kirjaimia, kun en vaan yksinkertaisesti tunnistaisi niitä. Sillain kävi kerran myös puhelimen kanssa: piti soittaa, mutta ei ollut hajuakaan miten se tapahtuu. On tosi tyhmä fiilis kun tietää että kädessä on se tuttu kännykkä mutta ei osaa käyttää sitä.
Mielestäni 800 mg on suurin vaikuttava kerta-annos, sen jälkeen lääke ei enää auta vaan pelkästään ärsyttää mahaa.
Minusta sinun kannattaa käydä lääkärissä, niin saat asianmukaiset tutkimukset ja lääkkeet.
2